{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Ride udenbys med drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej HG, jeg har en drægtig hoppe der er cirka 4 måneder henne. Jeg vil rigtig gerne holde hende i bedst mulig form op til Termin.
Efter en længere pause fra ridningen hvor træningen kun har påstået af lange ture i skoven, bom træning og longering vil jeg nu gerne tage at starte ridningen op igen og se hvordan det går - men da vi kun har udendørs ridebane og vi nu er ved at nærme os koldere og mørkere tider overvejer jeg at købe ridehus kort til den nærmeste rideskole. Er dog frygtelig i tvivl om det nu er en smart ide, da jeg er bange for at hun skal blive smittet med et eller andet og miste føllet? Det er jo ikke ligefrem et miljø hun er vant til at være i?? Hmm.. What to do? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride udenbys med drægtig hoppe
  • #1   10. okt 2016 Du vacciner bare mod virusabort

• #2   10. okt 2016 Det skal hun under alle omstændigheder, men er det nok? smiley

• #3   10. okt 2016 Hvad er det du vil undgå, som du ikke kan risikere når hun står i stalden eller på marken?
    Smeden kommer med smitte, dyrlægen gør det samme, du gør, hesten der rider forbi, haren på marken mf

• #4   10. okt 2016 Syntes bare at have læst at man helst ikke må flytte en drægtig hest efter x - antal måneder pga. bakterier og tænker det vel er det samme, når man kommer et nyt sted hen for at ride?. jeg ved ikke hvad jeg ville undgå, det er første gang at jeg står med en drægtig hoppe og da jeg ikke har kunnet finde noget om det, spurgte jeg så herinde i håb om at blive en smule klogere

• #6   11. okt 2016 Ang. Det med bedst mulig form.. Pas på med dette.
    Ja den har godt af at være lidt i gang, så den ikke er helt slap når tiden er inde.
    Men at være i direkte i rigtig god form, kan også give problemer.
    Min chef fortalte mig om en hun kendte, hvis hoppe måtte aflives da den havde "presset" hele livmoderen ud, under folingen og ellers ville dø af indre blødninger.

Så det er kun et venligt råd. smiley

• #7   11. okt 2016 Line Holst: Tænker også at det der med at de skal være i form er alt med måde. Ligesom os mennesker. Nogle heste reagerer vel også anderledes på at være i fol, og er måske mere uoplagt eller får ondt. Men jeg ved det selvfølgelig ikke.

Men tænker man skal lytte til sin hest smiley

• #8   11. okt 2016 Tak for svarene smiley
    Line når jeg skriver i bedst mulig form, så mener jeg at hun skal i så god en form som det nu er muligt, uden at overanstrenge hende og hvis hun så siger fra, så skal hun selvfølgelig ikke presses smiley

Det skal bare være sådan at vi kan ride lidt i ny og næ for at holde formen ved lige smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #9   11. okt 2016 Den travpige som vi har i pleje skal hjem til ejer (dyrlægen) 90 dage før forventet foling smiley

• #10   11. okt 2016 Det var nu kun et venligt råd. Indtil jeg fik det fortalt troede jeg nemlig også at de havde bedst af at være i "så god form som muligt".

Men det kan jo så gå begge veje. smiley

• #11   12. okt 2016 Antivirus abort vacc i 5-7-9 mdr så sikre du din hoppe gennem hele drægtigheden:)

Kommentér på:
Ride udenbys med drægtig hoppe

Annonce