{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Brunst {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Har fået mig denne skønne hoppe som er købt i november 2016.
Jeg har aldrig mærket det mindste, og tænkte, det var sku ret fedt!
De sidste 2 dage har hun været en del klisteret på baglåret, og tænkte at det nok var lort da wrappen har været en del vekslende.. idag da jeg skulle ride hende, kommer hun ind i spiltovet hvor vi altid sadler op, og står med lettere løftet hale. Pludselig tisser hun og begynder at gnubbe sig op ad selve spiltovet - hvilket hun gør op til flere gange. Hun sjatpisser desuden en gang mere inden vi er færdige med at sadle op. Hun var desuden også en del anderledes at ride idag. Hun var vildt svær at få ordentligt igang!

Vil i tælle denne dag som brunstdag 1? Eller de dage hvor hun har været klisteret men ikke rigtig sjattet indenfor?
Og hvor lang tid kan jeg forvente hun er lidt anderledes - også at ride?

Håber på jeres hjælp da jeg aldrig har mærket så stort et brunsttegn fra en af mine heste før:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brunst
  • #1   11. apr 2017 Dagene hvor hun er klistret følger med. Vil sige hun er meget i brunst nu. Mine hopper er i brunst hele tiden pt pga vejret:-/.


  • #2   11. apr 2017 #mutazz - tusind tak for svaret. Så regner jeg stærkt med hun er færdig med at være hystade når vi kravler afsted til vores første stævne den 22. Det er med at begynde at tælle dage så. Har hørt det skulle være "slemmest" med en hoppes brunst her om foråret.. det kan jo godt være derfor jeg ikke har mærket noget på hende før, for det er godt nok markant nu:)

  • #3   11. apr 2017 Hoppernes cyklus er ca. 21 dage, heraf ca. 5-7 dage, hvor de er i brunst. Denne cyklus vil gentage sig sommeren og muligvis efteråret over, for så at nedtone hen over vinteren. Men der kan forekomme brunst også om vinteren, bare knap så kraftig.


  • #4   11. apr 2017 #golden det vil faktisk sige lidt ala mennesker?

    Det er da derfor jeg ikke har mærket noget indtil videre.. det er da fordi vejret spiller med hendes hormoner??


  • #5   12. apr 2017 Det er ikke helt forkert smiley
    Man taler lidt om de ca. 180 dages hvileperiode hen over vinteren, hvor der kan forekomme brunster, men at de ikke er så kraftige og synlige, som når foråret melder sit komme.


  • #6   12. apr 2017 Altså de er jo hver 3. Uge. Og her i foråret kan de godt være tiere, så du kan nok ik helt udelukke stævnet;-)

Kommentér på:
Brunst

Annonce