{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Salg af føl {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg står og er på jagt efter min kommende stjerne, men da jeg ikke har så stor erfaring med hvor man finde dem henne spørger jeg til råds her.
Jeg er helt sikker på at jeg skal ud og havde en helt ung hest, som jeg kan præge som jeg ønsker det, men hvor findes de lige henne?
Det skal helst være noget varmblod med et rødt pas.
men hvor skal jeg lede efter dem henne, hvilke steder kan man købe dem nærmest efter fravænning?

Jeg håber at i kan give mig lidt vejledning så jeg ved hvor jeg skal kigge efter sådan en hest henne smiley

mit budget er på maks 40.000, men er det overhovedet realistisk


Kommentarer på:  Salg af føl
  • #4   16. jan 2018 Jeg har allerede været HG, DBA, gul og gratis, ridehesten og everhorse igennem, så tænkte mere hvis der var nogen andre steder smiley

  • #6   16. jan 2018 Ja jeg tænkte også at jeg gerne ville havde fat i avlere, men ved ikke lige hvem jeg skal tage fat i, tænker dressur og helst en hoppe da jeg syntes det kan være svært at finde opstaldning til en hingst smiley jeg tænker jeg sagtens kan gå de tre år uden at ride, og har fundet nogle heste ned omring Skjern jeg kan komme og ride lidt, mens jeg venter hvilket passer fint da jeg flytter der ned af til sommer

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   16. jan 2018 hvilket kvalitet søger du?
    altså, taler vi en hest som forventes at skulle ende ud i noget LC, eller S-klasser?

    Evt. så tag med til DV-auktioner, der fåes føl markant billigere end hvis man køber dem "privat". også selvom at der kommer salær mm. på.

    Men der må være nogle af dine kriterier som ikke stemmer over ens med din max pris, da man sagtens kan finde udemærket varmblods føl til 40.000 - evt. så kig på mulighederne for at finde en god og tilfredsstillende hoppe, og lån dens mave smiley


  • #8   16. jan 2018 Tænker noget jeg kan arbejde videre med, vil gerne lidt højere op og ride en LA så den skal havde noget kapacitet til det.

    Hvor finde man ud af hvor der holde aktioner henne?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   16. jan 2018 Altså på ridehesten er der en del føl, til 30.000-50.000 kr. som burde være gode muligheder.

    Hvis du forventer et kommende S-føl, så er 40.000 selvfølgelig ikke nok.

    Men tænker du noget MB, så er det bestemt ikke urealistisk, også er det nok nærmere dine kritere som har gjort at du endnu ikke har fundet et føl smiley
    (og ungheste 1-2 års, er ofte endnu billigere end føl.)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   16. jan 2018 auktionerne kan ses på deres hjemmeside.

  • #11   16. jan 2018 Syntes bestemt ikke mine kriterier fejler noget, men vil gerne vente til sommer.
    Jeg er godt klar over at heste typisk fåes billigere i 1-2 års alderen, men når det nu er et føl jeg ønsker.

    Jeg oprettede også mere tråden for at se om der evt var nogle avlere som man kunne købe fra især i de stalde hvor salget ikke er annonceret, men går mund til mund smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   16. jan 2018 Team: forståd det som at du ikke havde fundet nogen på de sider du havde kigget.

    Der er gørklitgaard, atterupgaard, bøgegaarden, Hp Horses, Schultz i bolderslev (dog kun spring, men der er måske nogle kontakter).


  • #13   16. jan 2018 Nej har fundet masser, kan bare godt lide at kende alle mine muligheder, og det er jo ikke ligefrem alle steder de sælger heste i den alder smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   16. jan 2018 De overnævnte er stutterier, Om din pris kan matche deres avls arbejde ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd smiley


    Held og lykke med din søgen smiley


  • #15   16. jan 2018 Mange tak skal du havde

  • #16   16. jan 2018 De fleste avlere vil rigtig gerne sælge føl, også før de er vænnet fra - så overgår risikoen jo til køber, og pengene er i avlers lomme.
    Det er også derfor at man til DV’s følaktioner i efteråret ofte kan gøre en god handel - igen fordi det er bedre for avler at sælge billigt, end at hænge på risikoen i 3 år smiley

    Du kunne jo tage ud til følskuer her til sommer, og se på hvad du godt kan lide - og så henvende dig til avleren og spørge om afkommet er til salg.
    Evt kan du jo også finde ud af, hvilken afstamning der vil passe dig bedst - og så lave en annonce, hvor du leder efter føl med den form for afstamning smiley

    Det er intet problem at vælge hingsteplag - de kan kastreres tidligt som 6-7 måneders uden problemer, eller man kan lade dem gå i hingstebørnehave i et par år. En hoppeplag skal jo også helst ud at gå en flok af ungheste, så det er ligegyldigt om det er hingst eller hoppe.

    Din pris på ca 40.000 kr gør nok at du kan få et udemærket føl af god afstamning - om det bliver en LC-hest eller en S-hest er nærmest umulig at sige, og har mere med mangement og træning at gøre.

    Held og lykke med kiggeriet.

    Mvh Charlotte


  • #17   16. jan 2018 Fordelen ved at vælge en hoppe er jo bare at skulle man på et tidspunkt få lyst til selv at avle en hest eller to er det nemmest selv at havde hoppen smiley

  • #18   16. jan 2018 Men tusind tak for svar, jeg må rundt og kigge på sagerne

  • #19   16. jan 2018 Gørklintgård kan anbefales! De avler skønne, velgående heste - med et godt sind smiley Har ofte flere til salg end dem de annoncerer med, har jeg indtryk af.

  • #20   18. jan 2018 Du kan jo tage fat i formanden for den race du gerne vil have og høre om hun/han kan hjælpe dig.
    Lene Gadgaard er forman for DV i region midt (hvis det er DV du vil have) og hør hende hvem der avler dressur og hvem der måske kunne have føllet/plagen for dig.
    For det er jo ikke alle der tager deres føl med på auktion. smiley


Kommentér på:
Salg af føl

Annonce