{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Søstjernen
Søstjernen
Tilmeldt:
5. jun 2013
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43

Salg af føl {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg vil bare gerne vide hvad jeg kan forvente, at få for mit føl.
Håber bestemt ikke, at det lyder som, at jeg bare skal af med hende. Jeg elsker hende overalt på jorden, hun er en fantastisk tøs.
Jeg ville allerhelst beholde hende, men dette er ikke realistisk, da jeg på et tidspunkt skal anskaffe mig en ridehest (hun er en shetlænder/miniature blanding)
Hendes mor er også min, hun er en shetlænder og har ikke nogle kåringer mm.
Hendes far derimod er en rigtig fin lille miniature avlshingst. Gården som egede mine heste før de blev mine, have vist vundet en parring eller sådan noget.

Hvad ville i umiddelbart tro, man kunne få for sådan en lille pige?

(Salg er ikke aktuelt endnu, da hun hverken er gammel nok - og jeg er nok ikke heeelt klar til at skille mig af med min lille skat endnu smiley derfor vil jeg gerne frabede mig bud på hende eller anden form for interesse i køb, da dette ikke grunden til denne tråd, tak)

Jeg ser frem til, at høre fra jer smiley

Liva


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af føl
  • #1   13. okt 2014 De fleste hopper med grønt pas ligger mellem 1 - 2000 hvis man ser lidt rundt på markedet smiley

  • #2   14. okt 2014 Den er lidt svær når der ikke lige står så meget om papirerne. Hingsten kan være nok så fin og kåret, men har hoppen igen papire, så vil føllet heller ikke kunne kåres på sigt. Børneponyerne koster ikke meget, så et sted mellem 500 og 2000 vil mit gæt være.

  • #3   14. okt 2014 tja, den slags småponyer kan man jo få kastet i nakken, så skal den sælges som føl, ikke ret meget mere end 500. Skal den første sælges når den er lidt ældre, og den i øvrigt er passet og håndteret fornuftigt, måske omkring 12-1500...

  • #4   14. okt 2014 Vil nu gerne se hvor i findee hopper til 500. Hoppernplejer være dyrere end hingste.

  • #5   14. okt 2014 Tja, lige nu er der faktisk en shetlænderhoppe med grønt pas, 2 år gammel, til salg i markedet herinde for 500.

    En kåret shetlænderhoppe (med flere føl bag sig) står til 3500... Så betaler jeg altså ikke 2000 for et FØL uden stamtavle.

    Den er sikkert rigtig sød, men markedet er jo nærmest oversvømmet med små shetlænder-typer uden papirer. Man kan næsten få dem smidt i nakken.
    Var det en voksen hest som måske endda var tilkørt e.l. så var værdien osse lidt højere, men for et føl ville jeg ikke give meget over 500


  • #6   14. okt 2014 Vildt nok, så heldig var jeg ikke da jeg ledte efter en hoppe da. Det billigste var 1000kr og så manglede de alle pas smiley

  • #7   14. okt 2014 Jah pt kan du få små ponyer og især føl/plage kastet i nakken for 500 kr..

    Men få føllet nogen form for papire?? for det ville da give den en smule værdi..

    eller er 500-1000 kr et meget godt bud


  • #8   14. okt 2014 Det er jo lidt problemet med de små -alene det at få dem lovligt udstyret med chip og pas, overstiger langt hestens værdi.

    Jeg købte, mens markedet stadig var godt (det er ca 10 år siden) en shetlænderhingst (uden papirer) på 3 år til 750kr.
    Og markedet er jo ikke ligefrem blevet bedre siden. Folk skulle ganske enkelt lade være at avle de her små føl med ukendte aner og usikker fremtid.

    Hvis man bladrer markedet igennem herinde, ser man en masse hvor der står "byd" -og jeg tvivler på der bliver budt mange tusinde.

    Så er der nogen med tavler og af god avl -osse disse ligger for de flestes vedkommende under 5000kr

    Sågar som kåret og tilkørt, kan de fås til omkring 5000.

    Der er enkelte der faktisk koster "rigtige" penge, og det er dem af exceptionel god avl, som er vist frem på skuer, er kårede osv.

    Der er osse nogen uden papirer der står til salg for 5-6000, men det betyder jo ikke at de bliver solgt til den pris...

    Så laver man den slags føl, så skal man lave dem til sig selv, ikke til at sælge. Overlod man avlen til de dygtige avlere, så kunne det være at de små ponyer osse fik en reel værdi



  • #9   14. okt 2014 Ja mine hingste fik jeg foræret og den dyreste 500kr. Så det kan man virkelig kalde kastet i nakken. Mem det var så også med dårlig fortid i bagagen, men stadig.

    Jeg tør heller ikke selv gå af med dem igen, tænk hvor de ender.


  • #10   14. okt 2014 Jeg købte for nogle år siden en kåret shetlænder hoppe for 800, en hoppe med fuld tavle og en vallak med fuld tavle, for 500 stykket. Alle redet og leveret på adressen.

Kommentér på:
Salg af føl

Annonce