{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Oddsene for min førstegangs hoppe {{forumTopicSubject}}

Har forelsket mig i hingsten cavall ask(frostsæd), og har selv en hoppe efter catoo/arcus. Hoppen er 8 år og har aldrig haft føl. Regner ikke med hoppen eskal bruges som avlshoppe efterfølge et føl, men desværre er hun syet fra tidligere ejer, ved ikke om det har betydning. Og har ikke helt styr på hvordan det fungere med frostsæd.
Hun viser tydelig brunst.


Kommentarer på:  Oddsene for min førstegangs hoppe
  • #1   2. apr 2020 Tænker at du skal have fat i din dyrlæge, for at få svar på dine spørgsmål. smiley

  • #2   2. apr 2020 Af hvad jeg har læst anbefales det ikke med frostsæd til førstegangs hopper. Det er mere krævende og hoppen skal scannes noget oftere da det skal være meget præcist. Men prøv da at snakke med en dyrlæge der har forstand på reproduktion om det smiley

  • #3   2. apr 2020 Hvis du overvejer frost sæd, så find en dyrlæge der er inde i det. Den lokale dyrlæge er ikke altid dygtig nok til, at se det rette tidspunkt og så "spilder" du måske dyre lærepenge.


  • #4   2. apr 2020 Øhm hvis hoppen er syet, så vil jeg i første omgang finde ud af hvorfor og så tage en snak med en dygtig reproduktions dyrlæge om ifoling er en god idé.
    Herefter vil jeg så tage snakken om forstsæd er go eller no go.


  • #5   2. apr 2020 Kunne årsagen til at hun er syet være fordi hun er svær at håndtere i brunst.

    Der er en del som må sy deres hopper fordi de ikke kan falde til ro og har det rigtigt svært.


    Tal med en dyrlæge med speciale i reproduktion.


  • #6   2. apr 2020 De fleste blir syet fordi de tager luft ind under ridning hvilket kan give brunst problemer og dårlig adfærd.

    Min er syet af denne årsag og eneste dyrlæge som er dygtig i reproduktion sagde er. Husk at klippe den op, op til foling vis den en dag skal ha føl. Ang Frost sæd så ville jeg rådføre mig med en dyrlæge med speciale i reproduktion. Min er øvrigt lavet på frostsæd og i første forsøg dog på hoppe der før har haft føl.


  • #7   2. apr 2020

    profilbillede
  • #8   11. apr 2020 Hoppen er syet da forrige ejer mente at den havde problemer med hormonerne, dog var det noget helt andet, hvilket resulteren i en hest der blev syet helt uden grund... men har snakket med almindelig dyrelæge, hvor hun mente ifoling sagtens ville kunne lade sig bare det skulle klippes når den skulle fole. Hun skulle dog lige snakke sammen med anden dyrelæge om frostsæd. smiley

Kommentér på:
Oddsene for min førstegangs hoppe

Annonce