{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Forbund {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Er der nogen herinde, som har forstand på det med forbund?
Jeg vil nemlig gerne finde flere oplysninger på min bryggerhest, men jeg aner ikke hvilket forbund jeg skal kontakte. Jeg kan godt finde ham hos SEGES/hestedatabasen, men jeg får jo ikke andet information end det, som allerede står i hans pas.
Er der nogen, som kan hjælpe mig? smiley
På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbund
  • #1   8. jun 2021 Hvilke informationer vil du gerne have?
    Det kan jo være, at det bedste sted at starte, er hos opdrætter - denne fremgår af dit ejercertifikat.

    Betegnelsen "bryggerhest" er ret bred, og ikke racespecifik, men hvis det drejer sig om Odin på din profil, så er det jo en Jyde, og så er der både den landsdækkende avlsforening og den sjællandske lokalforening:

    www.denjydskehest.dk og www.jydskhesteavloest.dk

    Hvis du gerne vil vide nogle ting, som vedrører Odins fortid, så vil du måske have bedre held i én af Facebookgrupperne for de jyske heste smiley


  • #2   8. jun 2021 Mimre - Tak smiley Jeg har overtaget Odin i sin tid, men det kan være jeg kan finde hans gamle ejercertifikat frem. Jeg må prøve facebook grupperne smiley

  • #3   8. jun 2021 Da jeg skrev til SEGES om de mon havde noget information på min hest, da han kom til Danmark, fik jeg aldrig noget svar.
    Så jeg tror desværre ikke de kan/vil hjælpe med sådan noget : /


  • #4   8. jun 2021 Cecilie - Enig. Hende jeg snakkede med, var ikke særlig villig til at hjælpe mig. Jeg må prøve at høre dem ad igen, for de har nogle informationer, hun ville bare ikke give dem til mig smiley

  • #5   9. jun 2021 Jeg går ud fra, at det er oplysninger om tidligere ejere du søger, siden du har spurgt på,SEGES?

    Det er ikke nødvendigvis fordi de ikke VIL give dig oplysninger - men de MÅ ikke.
    GDPR-reglerne gør det helt klart, at de ikke må videregive navne på tidligere ejere.

    Og til den anden Cecilie: det er slet ikke sikkert, at din hest nogensinde er blevet officielt importeret og anmeldt til SEGES.
    De hestehandlere, der importerer heste, beskæftiger sig slet ikke med den slags papirnusseri smiley


  • #6   9. jun 2021 Vil du vide hvad racen hesten er eller hvad tænker du på? smiley Står det ikke i passet så er det ikke en hest med tavle.

  • #7   9. jun 2021 Mimre - Ja, netop. Jeg vil gerne finde tidligere ejer eller avler, som kan fortælle mig noget mere om ham smiley

    Krikken - Jeg vil gerne vide mere om hans fortid. Jeg kender køn, race, alder og det basale om ham, men intet andet smiley


  • #8   10. jun 2021 Jamen, så er det jo ejercertifikatet, du skal have fundet frem, og så må du starte med opdrætteren - og du kan måske også have held med dig på Facebook. Læg fx et billede op af hesten, og oplys hans navn og afstamning.

Kommentér på:
Forbund

Annonce