{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

vælge forbund? {{forumTopicSubject}}

Jeg har svært ved at finde rundt i og vælge hvilket forbund det er bedst at kåre mine heste i. Hvad er jeres erfaring med DTF og ICS både det hollandske og det irske? Jeg har en hoppe kåret i ECHA og ICS holland og en hinsgt reg. i DTF og som jeg stiller til kårind i ICS irland til sep.
Hvad er forskellen på forbundene både fordele og ulemper,
for mig at se er det de samme heste i alle 3 forbund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vælge forbund?
  • #1   22. jun 2012 Det er samme hest i 3 forbund - pga. vi menneskers åndsvage uoverstemmelser smiley

    Mange vil sige noget andet - men når de samme heste kan gå på fløjen/champion/ster i de forskellige forbund er det jo lidt slået fast at avlsmålet nogenlunde er ens.

    Hvad angår hvilket man skal vælge må det vist være en smagssag - som andre er mere ind i end jeg.

    Min egen er lige kåret i ics Holland - fordi hun har pas derfra - og kåringen fandt sted på Fyn samt at den hingst hun er ifolet med også er kåret i det forbund.


  • #2   23. jun 2012 Jeg har valgt ICS Irland - da min hest er registreret der og det er dem der fører moderstambogen - og jeg vil sige at moderstambogen hvis ikke min hest var registreret i Irland i forvejen - ville nok være min begrundelse for at vælge det forbund - samtidig med at man har roterende dommere fra mange forskellige lande - hvorimod, så vidt jeg har forstået, så et det altid de samme dommere i det hollandske smiley

  • #3   23. jun 2012 Hej smiley
    Jeg valgte ICS irland, da min pony var ukendt, og det var et engangsbeløb man betalte til kåringen, for medlemskab smiley

    Folk i foreningen har været søde og hjælpsomme, og uden deres hjælp havde jeg ikke fundet forældre og er nu igang med at opspore ejere for at høre om DNA smiley
    Min pony blev først kastreret som 3 års, og det ville jo være sjovt og se om han har nået at producere noget inden da :):)



Kommentér på:
vælge forbund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce