{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Jeg er flov over at være bidløs rytter {{forumTopicSubject}}

Ja det må jeg ærligt indrømme!!!
Specielt efter at havde fået medlemskab af flere anti bidløse grupper herinde + disse dejlige debatter der ofte finder sted i forummet.

Jeg syntes det er dejligt at SÅ mange ønsker at rider bidløst, træne signaler på de aller fineste måder og vælge indlæring frem for fysisk/psykisk tvang.

MEN.........
Over alt findes der folk der er med eller mod noget.
Der vil ALTID være folk der ikke kan se ideen i at ride med eller uden bid - sådan er livet - sådan er mennesker og det bør alle acceptere.

Der er en grund til at bidløs ridning ikke er udviklet i medierne eller har et forbund = nemlig fordi mange bidløse folk går mere op i at rakke andre ned i deres videoer og på deres billeder, fordi de enten åbner munden eller de rider med bid at alle arter.

jeg kan roligt give ret i at, rider man med bid og er sten hård, ja så er det skidt og intet andet.
Det er min mening, den mening gør mig tilfreds med min ridestil og generelt at jeg er tilfreds med mig selv.

HVORFOR har folk så stort et behov for at rakke ned og skrive hvor ondt biddet er?

Hvorfor er i ikke bare tilfredse og stolte over JER selv?
Jeg UNDERSTREGER at elle ABSOLUT ikke er sådan, men SUK, der er mange.....

For at blive taget seriøs, skal man opføre sig seriøst, modent og have sin viden på plads.
MAN SKAL vide hvad man taler om.

"Din hest ser sur ud på billedet pga. biddet" er ikke er argument!!! Det kan være et uheldigt billede?

Skal denne ridestil udvikle sig til andet end HG fnidder og små debatter, så skal tonen ændres, så vores fantastiske ridestil ikke bliver set på med disse ÅH NEJ øjne.

Vores ridestil BØR ( i følge jeg) være ågen for ALLE!!
Vi skal ikke som DRF, have spidse albuer og bestemme hvem der må være med, NEJ alle skal være velkommen - tænk nu hvis en eller flere pludselig med tiden, så de samme ting som os og ønskede at vide mere basal viden?

Det behøver ikke kun være folk med heste der ikke kan lide biddet eller der har ændret ridestil fordi de pg deres heste ikke fungerede med biddet.
Nej det skal også være for dem der rider med bid, men leger med denne smukke idee og beundre JERES arbejde.


Jeg ønsker faktisk ikke selv at udstå som bidløs freak – da mange folk omkring mig ikke ligefrem ser super godt på bidløse freaks….

ØV tænker jeg - hvorfor skal så smuk en ridestil - men så smukt et samarbejde, udvikle disse fordomme?

Jeg håber du / i vil tænke over dette?
Måske lige tænke over hvad i skriver en ekstra gang, når i skriver kritik til bid folk.
Bevarer en pæn tone og være med til at bidløs ridning udstår som en seriøs og åben ridestil.

VI SKAL ikke sættes i en kasse, som DRF.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er flov over at være bidløs rytter
  • #1   4. feb 2009 det er så meget mine ord, man orker ikke alle de krige, der skal være mellem folk

  • #2   4. feb 2009 100 % enig!
    Men synes stadig vi burte kunne vise os frem til stævner uden bid, og vise at man behøver altså ikke bid før det ser godt ud..


  • #4   4. feb 2009 JA og vi SKAL ændre dette billede - ved at droppe det her himmelske flyvske vidunderligt overdrevet bidløs -gak gak halløj...

    VI er alle mennesker - VI har alle heste = vi burde respektere hinanden og samarbejde....


  • #5   4. feb 2009 Fornuftigt indlæg. Jeg har ikke så meget at sige, - ud over at jeg er ret så enig! smiley
    Man opnår intet ved udelukkende at kritisere - men konstruktiv kritik og velmenende råd skader sjældent. Men jeg har det selv sådan - at jeg så godt som aldrig (!) kommenterer andres valg af udstyr, og heller ikke særlig tit kommenterer andres måde at arbejde med deres heste på (kun hvis jeg ser noget positivt, og nogle små-ting der måske kunne rettes). Det ér mere noget jeg tænker for mig selv.... Men det er selvfølgelig også en dum grøft at havne i - for nogle folk bliver jo virkelig glade for et velment råd.

    Jeg er ikke "flov" over at være bidløs. Jeg er glad for at jeg er det, fordi det fungerer godt - men det er ikke noget jeg går og råber højt om. - For så ber' man næsten selv om at blive set skævt til.

    Ja, det var lidt tanker herfra også.


  • #6   4. feb 2009 Jeg rider store stævner, træner ved top ryttere, omgår mennesker i stoppen og trods dette og de ser mig lege nogle af susan kjærgårds ting på stævne banerne + ride bidløs til træning, har jeg optjent min respekt ved at reskeptere dem og deres meninger.

    Ingen peger finger eller griner af mig of min hest, de har dyb respekt.

    Og det er sådan udviklingen skal gå - Bla. også udelukket derfor DRF lytter til mig og indrager mine ideer, viden og holder møder i lange baner for at diskutere bidløs ridnings udvikling og fremtid....


  • #7   4. feb 2009 Team FE

    Så enig


  • #8   4. feb 2009 jeg sidder og er mere ved at glide hen i at starte en anatomisk korrekt rideforbund / ridestil....

    FUCK jeg skal råbe, knokle og argumentere for at få denne bidløse ridestil's billede drejes, så det ses så positivt, som det er....


  • #9   4. feb 2009 Du har helt ret, og samtidig får jeg lidt dårlig samvittighed, fordi jeg selv hakker lidt for meget på andre metoder, og jeg HAR faktisk dårlig samvittighed. Er dog ikke så fanatisk omkring bidløs som jeg har været, fordi jeg på det sidste har set eksempler på pæn ridning med bid. Lige for tiden er jeg mere efter dem som bukker hestens nakke med tøjler, uanset om det er med bid eller ej. Eller dem som sparker hesten i siden hele tiden, selvom den allerede går fremad.
    OG det har jeg det også lidt skidt med, ved nærmere eftertanke, men alligevel synes jeg bare at det er et spændende område, og jeg kunne godt tænke at oplyse folk om remonte ridningen. Ridning uden overdreven tøjlebrug o.s.v

    Du har virkelig ret..


  • #10   4. feb 2009 Faktisk er det en RIGTIG god idé Anne.

    For problemet er sjældent biddet, det er næsten altid den overdrevne brug af det, og det ville være kanon hvis bare folk ændrede den måde de bruger biddet på, de behøver jo ikke nødvendigvis at ride bidløs. Det skulle blot være tilladt at starte uden bid i dette forbund.



  • #11   4. feb 2009 Jønck

    He ja - men disse ryttere der rider deres heste for samlet ( i følge dig ), ser du dig ride din hest for lidt samlet.
    MODSÆTNINGER....

    Bekriger man en modsætning, vil responsen 99% af tiden være agression.

    Herinde på lille HG kan man ikke lave om på folks ride måder, slet ikke over en sølle video eller et par billeder.

    Det kan DU og JEG ude i den virkelig verden, hvor de folk vi bekriger, kan se, føle og mærke OS og vores HESTE.
    De skal kunne bruge deres sanser, før forstår de dig ikke....



  • #12   4. feb 2009 nemlig - haha jeg har åbenbart altid redet remonte... trods jeg ikke andede det....

    Meget underligt..... Men disse skønne remonte og susan K. freaks er fandeme ikke et gram bedre end disse overdrevet vi hader bid - freaks...

    Heldigvis er susan et mennesker der hverken kritisere eller angriber - detop derfor hun er optjent denne respekt...


  • #13   4. feb 2009 Hehe, jeg kan ikke sige dig andet end at du har SÅ ret..

    Slut med hakken fra nu af smiley


  • #14   4. feb 2009 Jønck

    hahahahah du er søøøøøøø.....

    Men jeg har også selv skrivet, hakket og brokket, men jeg havde ikke selv min viden, og blev jordet, så går man i forsvar - eller tænker DOHHHH og slår sig selv, og bor i en bog indtil man egentligt ved hvad det omhandler....

    Og det skøre er - at den bidløse ridestil IKKE omhandler noget - der er ingen faste retnings linier som i dressur, remonte, spring osv osv.

    Vi har åbne rammer - det eneste krav er at biddet ikke finder sted, ud fra viden og ud fra hvad vi finder naturligt og hvad vi føler er sund ridning....


  • #15   4. feb 2009 Hihi tak ;D
    Ja, bidløs kan være meeget forskelligt.
    Derfor ville det måske også være bedre at kalde det noget andet. f.eks anatomisk korrekt rideforbund. For der bliver jo nød til at være nogle regler for hvordan hesten skal bruge sin krop, også bliver bidløs uanset hvad ikke længere den enestående fokus alligevel..



  • #16   4. feb 2009 Jønck

    Netop


  • #17   4. feb 2009 Dejligt at høre at enkelte er enige med dig, osse selvom den ene ER en hakker, og har gjort dette i mange videoer efterhånden(du ved hvem du er)...
    Jeg er selv både bid og bidløs rytter... Jeg respekterer De bidløse 100% for deres flotte arbejde med deres heste, men bliver harm når jeg læser deres indlæg(heksejagter) om biddet... Ved godt at dette ikke er optimalt for hesten, men hvis man nu gerne vil ride lidt dressurstævner er der jo ikke andet valg, og med korrekt og forsigtigt brug af de bløde bid er dette jo en god måde at gøre dette på:-)



  • #18   4. feb 2009 hvad jeg kan læse er alle vist eninge???

  • #19   4. feb 2009 Ja men som jeg skriver er der en der er enig her, men alligevel rakker bidryttere ned i op til flere videoer:-/


  • #20   4. feb 2009 ja desværre.... det er jo netop derfor laver dette indlæg...
    Måske flere vil overveje at tænke før de taler....


    Alle mennesker har rakket ned og rettet på hinanden - jeg har skam også gjort det - specielt da jeg var yngre...

    men vi lærer jo alle af vores fejl.... eller næsten alle....


  • #21   4. feb 2009 hehe det jo det...

  • #23   16. mar 2009 AS


    total enig...

    Skal vi danse?


Kommentér på:
Jeg er flov over at være bidløs rytter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce