{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Folkeskolens afgangsprøve - flov og skuffet over karaktere. {{forumTopicSubject}}

Jeg har været oppe i mundtlig dansk, hvor skulle fortælle om en realitisk novelle. Jeg valgte Alene og et let offer af Steen Langstrup. Jeg fik 4, fordi jeg ikke havde været grundig nok. Jeg ved ikke hvorfor, men det med at kigge på billedsprog, spor og sådan nogen ting, det havde jeg overhovedet ikke tænk på. Jeg er enormt skuffet over mig selv, fordi jeg ved, at jeg kan gøre det så meget bedre.

Mundtlig dansk: 4
Dansk retskrivning og læseprøve 7 i begge
Dansk stil: 4, havde fået syv hvis ikke det var fordi jeg havde glemt af skrive ''Kære et eller andet'' -.-

Jeg forstår det simpelthen ikke? De må regne det anderledes ud end normalt? Jeg plejer ALTID at få 10 i både læseprøve og retskrivning og enten 7 eller 10 i stil.

For mig er det direkte pinligt at komme rendende med så lave karaktere. Godt nok skal jeg i 10. klasse, så det betyder ikke så meget. Men for mig personligt gør det. For på et eller andet plan føler jeg, at jeg ikke har gjort nok og skuffer mig selv og mine forældre for den sags skyld

I dag var jeg oppe i Fysik/kemi, hvor jeg også fik 4. Jeg er i forvejen ikke god til fysik/kemi og er meget nervøs. Men jeg plejer at få 7. Jeg gik op som gruppe med en, som bare plabrede løs, så ofte var det svært for mig at byde ind med noget og jeg trak mig lidt tilbage, hvor jeg ellers plejer at tage styringen.

Suk, kender i det? smiley lorte prøver..

Nu mangler jeg bare mundtlig engelsk. Nu er jeg sindsygt bange for at få en dårlig karakter dér, fordi jeg plejer at få 12.. Lyder måske mærkeligt, men det er det fag jeg er mest nervøs for at komme op i, selvom jeg får så gode karaktere, fordi det også er der jeg stiller højest krav til mig selv..

Jeg ved ikke, havde bare brug for at komme ud med det..

Hvordan er prøverne gået for jer andre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folkeskolens afgangsprøve - flov og skuffet over karaktere.
  • #2   13. jun 2013 Det anderledes fordi det en censor udefra og de bedømmer anderledes og der har din lærer ikke meget at sige da censor har det sidste ord... Så hvis censor siger 4 og din lærer 7 så det censors mening som gælder

  • #3   13. jun 2013 Op med humøret! Ingen grund til at være ked af det, folkeskole karakterer er ikke vigtige :). Da jeg gik i folkeskole havde jeg meget få 7'taller, næsten kun 4 og 02'er. Ligesom dig, var jeg også sur på mig selv. Jeg var så bare doven, så det var min egen skyld. Nu går jeg på 3. år på handelsskolen, har meget få 4'taller, en masse 7'taller, en del 10'taller og faktisk også to 12'taller på eksamens beviset. Og det er heldigvis dem der gælder! smiley så smil. Fuck folkeskolen, og brug alt krudtet på din ungdomsuddannelse, alt efter hvad du vil smiley

  • #5   13. jun 2013 Det kan godt være, at det er surt at få dårlige karakterer, men du skal alligevel ikke bruge dem til noget. Det siger jeg til mig selv, så jeg ikke er alt for nervøs inden at jeg går ind smiley


  • #6   13. jun 2013 Jeg er igang med enkeltfag. Jeg kender ikke min karakter for skriftlig engelsk, men i mundtlig psykologi fik jeg 7, hvilket jeg var ovenud tilfreds med. smiley


    Jeg tror måske dit fald i karakter skyldes at du er hamrende nervøs og derfor laver de "dumme" fejl, som man egentlig godt ved er forkerte, men alligevel ender med at aflevere sin opgave med. Et godt råd til næste gang, gennemse inden du aflevere, lav et prøve print - streg dine fejl under - ret dem og aflever. Føltes det rigtig første gang, så lad være med at rette, da første gang som regel er rigtig.

    Hvad angår de mundtlige, LAD VÆR' med at læse op dagen inden! Dagen inden skal du have FRI!! Du skal slappe af i hovedet. smiley Det lærte jeg i 9 klasse, og jeg klarede mig rigtig godt i 9 og 10 klasse. smiley


  • #7   13. jun 2013 Tja, jeg går nu heller ikke rundt og er decideret ked af det over det. Ikke længere, i hvert fald. Jeg synes bare det er lidt flov. Er gået en eller to karaktere ned i alle fag jeg har været oppe i indtil nu. I hvert fald dem jeg har fået afvide.

    Kommer det også til at stå en årskarakter på afgangsbeviset, egentlig?


  • #8   13. jun 2013 Jeg er nemlig rigtig rigtig nervøs. Har heller ikke læst op inden. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det smiley

  • #9   13. jun 2013 Bettemus - folkeskole er altså også bare noget bæ, synes godt nok mine lærere fra 7-9. klasse var nogle sure r*vhuller! 0: 10. var da noget bedre, men det var kedeligt.. haha smiley

  • #13   13. jun 2013 Jeg går kun i 8, men vi har prøver der svarer til dem som forberedelse. Var oppe i dag i mundtlig dansk og fik 4, skriftlig dansk fik jeg 7 og jeg er så flov over de karakterer smiley

  • #14   13. jun 2013 Jeg dumpede da to prøver da jeg gik ud af skolen :b Men jeg vidste også godt at jeg ville faile helt vildt på de to. Vi havde stadig den gamle skala, da jeg gik til afgangsprøve smiley

    Fysik - 03
    Tysk - 5

    Bum, bum :b


  • #16   13. jun 2013 Nanna: Hold da op, nogle gode karaktere. Vil du ikke gå til prøve for mig fremover?

  • #17   13. jun 2013 Bettemus: Ja okay, 10. var også her meget afslappende.. lidt for afslappende, men rart med et år uden stress smiley ..
    Snyd, havde ikke en eneste god lærer. Havde en geografilærer der gav ALLE drenge 7 eller 10, selvom de altid sad og snakkede på kryds og tværs om druk og byturer, mens alle os piger, der lavede noget, alle fik 02. Da vi så spurgte hvad der lige gik galt, så kom den der: "Jamen drengene de siger mere." ..nå okay sveske - så vi skal bare slynge noget lort ud, i stedet for et konkret svar eller hvad? Doh, hun var træls! smiley

    Har haft en lærer på HHX, som jeg ikke kunne lide - og det var på grund af faget. Har altid hadet matematik.. smiley


  • #18   13. jun 2013 Håber jeg godt nok, at de gør! Synes det er pinligt, hvis det kun er prøve karakteren der står der og så 10. går ud fra, at man er dårlig i de fag, man har fået dårlige karaktere i.

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #19   13. jun 2013 Da jeg startede på studenterkursus, skulle jeg have min. 7 i dansk og matematik i folkeskolen, så nogen steder betyder folkeskolekaraktererne noget, men så er der jo optagelsesprøver. smiley

    Mine karakterer:

    Fransk B mundtlig - 4 (udmærket taget i betragtning af, at jeg havde fysisk fravær på 58 % og 62 % skriftlig)

    Samfundsfag C mundtlig - 7 (forberedte mig ved at skimme bogen i toget, så det er ok)

    Og så fik jeg 10 i fysik mundtlig årsprøve og 4 i skriftlig matematik årsprøve. Min computer crashede, så det er ok. Har slagget alt for meget. smiley


  • #20   13. jun 2013 Kender følelsen.. I min 9 klasse fik jeg 7 i mundtligt dansk .. jeg tror aldrig jeg har været mere skuffet over mig selv.. gjorde det samme som dig, var bare slet ikke grundig nok.. I skriftligt var der ikke én fra min klasse der fik over 7, og kun én der fik 7, resten 4 og derunder. Jeg fik mit første 4 tal i dansk til eksamen.. eeeej en øv følelse!!
    Heldigvis tog jeg i år tyren ved hornene, jeg fik 10 i mundtligt dansk og 12 i mundtligt matematik.. Der er ikke andet for end at knokle og så vise alt hvad man har og så være utroligt grundig.. :-).


  • #21   13. jun 2013 Sidste år (9. klasse eksaminerne) fik jeg kun 12, 10 og 7 - skulle så overstå den sidste eksamen, hvilket var mundtligt dansk (mit stærkeste fag), og der fik jeg så 02.......

  • #22   13. jun 2013 bliver enlig lidt sur når jeg læser dette... det er helt i orden at være skuffet over sig selv, men der er skam ingen grund til at se ned på 7 eller 4 taller!
    Lort prøver?! Nu fik jeg 02 i Dansk mundtlig og har lige været oppe i fysik og fik 00, syntes absolut det er forkert af dig at "brokke" dig over så flotte tal, når der er så mange der få meget lavere karakter end dig...


  • #23   13. jun 2013 Kender godt lidt til din følelse. Har været oppe i skriftlig dansk, engelsk, geografi og matematik.
    Geografi: 7 - TILFREDS!
    Har ikke fået de andre karakterer endnu.

    Har været oppe i mundtlig engelsk, fysik (i dag) og skal til dansk om ca. 2 uger.
    Engelsk: 4 - TILFREDS!
    Fysik: 4 - OKAY! smiley

    Har egentlig været tilfreds over alle mine afgangsprøver indtil videre. Har aldrig været en haj til de mundtlige fag, men jeg skal i 10. klasse, så der giver jeg en skalle. smiley

    Ligger på 7 og 10 taller ellers. smiley


  • #24   13. jun 2013 Louise: Synes egentlig heller ikke, at du kan være bekendt at brokke dig? Det er forskelligt hvad folk ser som dårlige karakter. Og ja, selvfølgelig vil der være nogen, der får lavere karakter end mig? Men derfor må jeg stadig gerne, for mit vedkommende, synes at 4 er dårligt, når jeg plejer at få andet. Jeg kalder det lorte prøver, hvis det er det jeg vil. Det skal du absolut ikke komme og blande dig i, hvad jeg skal sige og synes og hvad jeg ikke skal.

  • #25   13. jun 2013 Og når jeg siger lorte prøver, så mener jeg alle prøver. Jeg hader dem.

  • #26   13. jun 2013 Slap af, du kommer aldrig nogensinde til, at skulle bruge det eksamensbevis til noget. Flovt? Det er jo bare et tal, som du ikke engang skal bruge til noget.

  • #27   13. jun 2013 Det kan godt være, at det i dine øjne er ''bare et tal'', men der er faktisk nogen der går op i deres skole og gerne vil have gode karaktere. Jeg har da lov til at være flov over mig selv og det jeg får, hvis det er det jeg vil?

  • #28   13. jun 2013 Stop nu med alt det dér med at det bare er et tal. For nogle er de tal vigtige, og sådan er det bare. Det er helt fint at man synes det. smiley

  • #29   13. jun 2013 Det er vigtigt for mig fordi, jeg skal have gode karaktere for at få min drømmeuddannelse og det er det jeg går efter. Jeg vil gerne have så gode karaktere som muligt, da der er flere muligheder i det. Og ja, det er fint, at det bare er et tal for nogen men så må de fandeme UNDSKYLD SPROGET også respektere, at det ikke er det for alle!

  • #30   13. jun 2013 Så du siger at alle der får 4 og der under er dumme eller hvad?

  • #31   13. jun 2013 desuden har alle lov til at skrive deres mening her smiley

  • #32   13. jun 2013 Det har jeg aldrig sagt? Stop nu! Hvis ikke du har noget positivt at sige, så lad være med at sige noget. Jeg gider simpelthen ikke høre på det det. Jeg har ALDRIG sagt, at man er dum fordi man for under 4? Men jeg føler mig skuffet over min lave karakter, fordi jeg normalt ikke for 4 og det er jeg flov over. Jeg er flov over mig selv og MIN karakter. Dermed har jeg IKKE sagt at folk der får under 4 er dumme.

  • #33   13. jun 2013 Man går vel i sort, mange glemmer og tænker sig ikke om. Nråh vi har diktat en gang om ugen for jeg gerne 10 eller 7, men det er fordi der er nogle opgaver som jeg altid glemmer at se det logikse i!! Hader det...
    Men er heldig nok ellers, vi har lige faleveret vores første Fysik-Kemi Rapport fik 10!! Jæh, ville have fået 12 vis overskirfen på opgaverne var med fed!!-_- ARH:D

    Nårh men håber det går bedre til din 10 klasses eksamen;)

    //Stephanie N M Poulsen


  • #34   13. jun 2013 Stephanie: Hold da op, har i diktat en gang om ugen? Det har vi aldrig. Vi havde det nok en gang hver anden eller tredje måned, meget sjældent, synes jeg.

    Synes ofte det er bagateller der afholder en fra en bedre karakter -.-


  • #35   13. jun 2013 Stop nu!!
    Det er ikke bare tal for alle, du bliver sorteret fra i samfundet hvis du kommer ud og viser at du har fået 4 i dansk, så ligger man som den sidste i rækken nedénunder dem med 12, 10, og 7!!
    Hvis du vil arbjde i fakta eller noget uden en udannelse så ja det er bare tal! men hvis du vil være dyrelæge m.m så skal man altså have flotte 10 taller.)

    Men det må man selv om om man syntes at 4 er dårlig eller ej:)


  • #36   13. jun 2013 Sandra

    Ja går også på en privatskole vi er færdige med alle vores bøgerxD
    Det er sååh boligt som det kan være på min skole så det havle var nok, men ja diktat HVER uge...:(


  • #37   13. jun 2013 Tak Stephanie. Jeg vil nemlig rigtig gerne være dyrlæge. Det har jeg vidst siden jeg var 5 år og jeg var med min mor inde hos dyrlægen første gang. Dog ligger mine karakter ikke til det lige nu og derfor betyder det rigtig meget for mig, at få gode karaktere.

    Ej, det lyder godt nok træls. Men på det anden side, kan det være, at det hjælper jer i længden, at I får det øvet så meget! smiley


  • #39   13. jun 2013 Ida: Selvfølgelig er det det. Men derfor er det jo, som du selv siger, forskelligt fra person til person, hvad der er gode og dårlige karakter for dem. At jeg siger, at det fra min side er dårligt med et 4 tal, er jo ikke ensbetydende med, at jeg siger alle der for 4 og under er dårlige.

  • #40   13. jun 2013 Jeg kender virkelig godt det dér med presset, og jeg har også tit høje forventninger med mig selv med hensyn til eksaminerne.. Jeg ligger generelt meget højt karaktermæssigt i årskaraktererne, og jeg har det sådan at jeg ikke vil have en lavere karakter end der står på mit karakterblad. Dette gør for mig at jeg føler et enormt pres op til en eksamen.
    Jeg mangler kun fysik/kemi mundtlig, og så er jeg heldigvis færdig for i år smiley


  • #41   13. jun 2013 Amalie: Jeg har det nemlig præcis på samme måde! Jeg har så bare været så uheldig at de karaktere jeg har fået afvide nu, er lavere end mine standpunkter.

  • #43   13. jun 2013 Nej, men det mener Louise åbenbart. Men ja, selvfølgelig synes jeg hun er pisse dum og uduelig fordi hun har fået under 4. NOT!

    Det er bare ikke sjovt, når det hele så mislykkedes.


  • #44   13. jun 2013 Jeg var egentlig også skuffet og overrasket over at jeg fik 7 i dansk i 10'ende..

    Når jeg fik 11 i 9'ende og i årskarakter har jeg aldrig fået under 10..
    Ligesom jeg var skuffet over mit 9 tal i engelsk i 10'ende, fordi jeg kun har fået 10 og 11 taller før det. Men mit accent trak åbenbart ned. Den skole forgudede USA og de var ikke vilde med mit britiske accent..


  • #45   13. jun 2013 Går godt nok kun i 7 men vi har haft fsa'en i skriftlig dansk (diktat og læseprøve) får at vores lærer skulle se hvor vi lå.
    Fik 7 i diktaten med kun 3 point til 10..
    Fik dog 12 i læseprøve med 50/50 smiley


Kommentér på:
Folkeskolens afgangsprøve - flov og skuffet over karaktere.

Annonce