{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

det MÅ da være følmave.... {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kiggede billeder af April's Nar inden hun blev ifolet, og nu... Og jeg begyndte at skrældgrine, for hold da op hun er ved at være FED.... hehe

Læg mærke til maven på billederne..

det her billed er fra juli, INDEN hun blev ifolet, men der var hun også ''godt i stand'':
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/240571.jpg

Det her er taget til stævne 2. dec. der var hun 4½ måned henne ca. :
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/240567.jpg

der er hun blevet lidt tykkere, men det er ikke så galt igen...

men så kommer nu billederne, hun er nu 7½ måned henne:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/240582.jpg
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/240910.jpg

Ja, jeg kan kun sige, at hvis hun ikke var ifol, var hun svært overvægtig, men det er da dejligt at se at føllet vokser... men det burde jo først være fra nu af, at hun begyndte at vokse, puha... håber hun bærer det næste føl mere ''skjult'', men nu er førstegangsfolende jo lidt dårligere til at ''gemme'' føllet... andre som kan se tydelig forskel på deres hopper...? og hvor langt er jeres? jeg har stadig 4½ måned til at jeg kan hilse på mit føl... men tiden er gået hurtigt so far, så håber det sidste stykke tid går ligeså hurtigt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det MÅ da være følmave....
  • #1   11. feb 2008 undskyld jeg spørger eller siger det..
    men det kan da skade følet hvis man ride hesten mens den er så langt henne som den er..


  • #2   11. feb 2008 Nej det er kun sundt for hesten at være i god form når den skal fole..

    Ja hun er da blevet lidt buttet smiley Hihi


  • #3   11. feb 2008 jo det er det bestemt

  • #4   11. feb 2008 Tina *ILY Penelope*<3 .
    Man må ride hesten op til en måned før den foler ..


  • #5   11. feb 2008 tina

    nej.. det er kun sundt at bliver redet lidt.. selvfølgelig ikke de vildt krævende øvelser men tro næppe vita rider Mb øvelser nu smiley


  • #6   11. feb 2008 Tina Der er 4½ måneder igen... og det skader intet, tværtimod gavner det, for hesten at have god kondition, da det så bliver nemmere at fole...

    desuden er min far avler, har avlet gennem 25 år, og min underviser er DV avler med en familie med mere end 50 års erfaring, og hun er med i hele træningen gennem forløbet, og undersøger jævnligt min hoppes kondition, og har hele tiden tanker på hvor langt henne hun er, så der tages højde for drægtigheden, vi er så smår begyndt at skære ned på galoppen, men hun skal gerne holdes igang til dagen hun foler...


  • #7   11. feb 2008 jeg rider hopperne helt indtil de foler. Det er kun godt de blir holdt igang..

    men.. Ja det er da følmave det der.. Uha det blir spændende.. Mine damer har os mave, men den første gangs skjuler det godt... Udover lidt hængemave der kommet ;p Julia er virkelig vikrelig fed smiley


  • #9   11. feb 2008 når okaaq,.. det var bare noget jeg havde hørt. men det passer nok ik så .. hhe. undskyld..

  • #11   11. feb 2008 Er det den samme hest? xD

  • #12   11. feb 2008 Helene... GID vi kunne.... hehe... hun kan jo ikke engang gå en LC klasse, selvom vi øver galop øvelser til LA niveau, men det er kun fordi hun er så ivrig for at komme fremad når vi rider tur, så jeg har ikke andre valg end at træne nogle af de øvelser på hende, hun laver en perfekt galop piruette, når jeg forsøger at korte galoppen op..!! hehe... men på banen kan jeg kun lige få hende i galop... men om en måneds tid, hedder det nul galop...

    Rikke, hun er ikke spor buttet, hun er FED


  • #13   11. feb 2008 Mille: føllet ligger jo bagerst i maven, så du har ikke en chance for at sparke den når du rider, selvom du forsøgte...

    Stephanie.. Ja, det er den samme Nar...

    Fancy... ej, det er da så hyggeligt når vi begge sider på sofaen og kigger på nettet..


  • #14   11. feb 2008 helt sikkert føl mave smiley uh hvor spændene smiley

  • #15   11. feb 2008 håber på at få min drøm om et godt bygget hingsteføl i sort eller rød, med 4 sokker og blis, men et vilkensomhelst levende og sundt føl er selvfølgelig mere end velkommen...

  • #16   11. feb 2008 Man må ride den lige p¨å til folningen:D

  • #17   11. feb 2008 hehe - det kræver monster meget træning smiley
    uha.. sådan lidt i stil med vores baby du ønsker??


  • #18   11. feb 2008 Klit, det kommer hun også til at blive, dog uden galop, og den sidste måned, også uden trav...

  • #19   11. feb 2008 Helene, næsten... bare KULSORT, eller rød, og højere sokker, (ligesom føllets mormor, Molly, min fars old.) og mere symmestrisk, lige blis, en mellemting mellem April's Nars og Mollys, og så skal han blive højere end April's Nar, min 165, gerne 168cm... så har jeg hingsten fra mine drømme...

  • #20   11. feb 2008 Louise... det kommer an på sindet... kunne ikke se noget forkert í at lade ham bedække hopper uden parpirer... April's Nars far er jo også uden parpirer, og hun er jo en skøn hoppe, så parpirer betyder intet for folk som mig...

  • #21   11. feb 2008 uhh de bliver da spændende om det lykkes så.. men sæt nu ikke forventningerne for højt i vejret. smiley bare du får et levedygtigt føl sm er sundt og stærk er det da det vigtigste ikke?

  • #22   11. feb 2008 ethvert føl er velkommen... for min nabo ville gerne købe et April afkom.. men det skal jo være én jeg ikke selv vil beholde...

  • #23   11. feb 2008 Louise, og hvorfor skulle det så betyde noget...

  • #24   11. feb 2008 Mulle... Og der var hun på ''skrump'' fordi hun var for tyk... det kan jeg ikke kalde hende på det billed mere, i forhold til de andre...

  • #25   11. feb 2008 <i>Man må ride hesten indtil lige end til den dag den skal fole !!<i>

    men April ligner bare sin TYKKE moar(;


  • #26   11. feb 2008 Vil lige være med i debatten (: Super flot hest du har og held og lykke med føllet!

    Jeg rider også en hest der er ifolet, nu godt 8½ måneder henne, og jeg synes bare hun er blevet så stor! q: Og føllet vokser jo stadig ret meget. Selvom jeg har set mange ifolede hopper før, så synes jeg altid man bliver lige overrasket over hvor store maver de egentlig får (: Har i andre det også sådan?


  • #27   11. feb 2008 Louise... vi er seriøse avlere på det punkt at vi ønsker at avle rigtig gode heste.,.. og rigtig gode heste behøver jo ikke have parpirer i hoved og røv, og hvad med alle de 1000vis af hopper der ikke har stamtavler og registrering osv, men hvor ejerne ønsker et føl, skal de lade være med at avle, selvom de har lyst, fordi nogle mener at piratavl ''skader renavlen''... nænæ... sådan leger vi ikke... du mener sikkert også at jeg er ''forfærdelig'' fordi jeg også ønsker at blande en frieser på min lille tinker, fordi jeg ønsker en højere og mere elegant kørehest... men stadigvæk er der 1000vis af oldenborg ejere med hopper uden parpirer der ønsker at vedligeholde en ''ren'' oldenborg uden forældling med fuldblod, men de finder måske ikke en nødvendighed ved at bruge en højt kåret hingst, der står i den anden ende af landet, så er en ikke kåret flot, oldenborg, som lever op til deres krav, jo ligesågodt... jeg kan ihvertfald ikke se problemet i at almindelige folk uden stamtavler på deres heste, skal dømmes så langt ned fordi de ikke bruger en registreret hingst...

    og kan da slet ikke se hvorfor der er så mange der ser ned på at vi er nogle der avler seriøst, uden at blande alt parpirarbejdet ind i det, hestene kan da både trave, skridte og galoppere uden at der står en masse fine navne på et stykke parpir...


  • #28   11. feb 2008 Den skal jo ikke avlsgodkendes... det kan den jo ikke uden parpirer... og jeg flytter med mine heste, hvis du tænker på Bjørn... Bjørn er jo fars..

    og jo der findes rene oldenborgere uden parpirer... Jeg har selv én jo... bare fordi jeg ikke kan bevise det betyder det jo ikke at den ikke er det...

    Line- ,man kan sagtens være seriøs avler selvom man bruger ikke registrerede hingste og hopper. i min verden findes der ikke piratavl, men derimod avlere der mener deres heste er bedre fordi de har parpirer... som sagt før, går hesten ikke bedre af at være pirpirlagt ud i flere generationer...


  • #29   11. feb 2008 Vi har en hest der skal fole om 2 og en halv måned... Det er første gang hun skal fole, og vi kan godt se at hun har lidt mave, men den er ikke så stor. Er der nogle der har erfaring med det? Altså at de ikke er så store om maven?

  • #30   12. feb 2008 Okay mange tak smiley

  • #31   12. feb 2008 Louise, April's Nars oldemor var kåret, det samme er alle hingstene også kåret, det er først ved hendes mormor det ''gik galt'' hun var registreret men hun blev aldrig kåret fordi avleren var ligeglad med kåringen, ligesom jeg er... men alligevel brugte han en kåret hingst, og der kom Molly ud af det, og ved April's Nar er faren registreret og har stamtavle men han blev kaseret til kåring, alligevel kan jeg føre April's Nars stamtavle 15 led tilbage på morens side, og 8 led tilbage på farens side, så vil vove at påstå jeg sagtens kan regne de rigtige procenttal osv ud... Og min far støtter mig 110% hvis jeg skulle ønske at avle på et hingsteføl efter naren, for det er min ret som hesteejer i DK, for heldigvis lever vi i et frit land... og min far har da også lovet flere hoppeejere der ikke har jyder, at Bjørn nok skal bedække dem, for min far går ind for den slags avl, der forbedre heste, og heldigvis er vores opland med hensyn til jyde hoppe ejere der vil benytte Bjørn, af samme mening som os, når man har en hoppe med de og de skavanker, skal man vælge en hingst der udbedrer de fejl og mangler hoppen har, og skaber derved det ''ønskede'' resultat i at studere stærke og svage sider, ved begge linier..

    desuden er du ikke en mere ''seriøs'' avler end mig, bare fordi du kan studere længere tilbage...


  • #32   12. feb 2008 Theis... Hov hov... ikke fornærme fodermesteren... hehe-... røven er ikke kun fedt, det er lidt vokseværk også... men hun er kommet seriøst på skrump, den næste måned, inden det er for sent at sende hende på kur, for de sidste tre måneder skal hun jo have alt hvad hun skal bruge...

  • #33   12. feb 2008 jo det ligner da helt bestemt en følmave smiley smukt ! og forhåbenligt tillykke smiley
    rigtig dejligt at se at du holder hesten godt igang så fødslen bliver nemmere og den bedre kommer sig smiley super skønt, ville ønske at alle gjorde det ! (;


  • #34   12. feb 2008 Louise. ja nu er det så ikke alle avlsforbund der er lige så snerpede... og penge har absolut intet at gør med det...

    og udtrykket ''piratavl'' burde afskaffes, for det eneste det betyder er at der er nogen der vil bestemme over andres heste, og hvad man ønsker med disse, og det burde kun være ejeren selv der skal bestemme det...


  • #35   13. feb 2008 alligevel gør alle det... aprilsnar er da uden parpirer, alligevel er hun bedækket med en kåret hingst.. og det hører man jo tit om... så piratavl er kommet for at blive...

  • #36   15. feb 2008 Louise... ja det er da også er herlig idé med at alle heste skal registreres, men der vil stadig foregå piratavl.. med ukårede hingste osv...

Kommentér på:
det MÅ da være følmave....

Annonce