{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

en del spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

da jeg har mistanke om at min hoppe er ifol, tjek eventuelt video ( http://www.youtube.com/watch?v=H_3GEZyMlps ) har jeg lige nogle spørgsmål.

1. hvad koster et tjek fra dyrlægen, altså tjek om hun er ifol smiley

2. hvornår kan man begynde at se at yveret bliver større?

3. hvornår begynder føllet normalt at sparke?

4. hvis nu vi siger at hun er ifol, hvor langt ville i så ca gætte på hun er henne? ( kig videoen)

5. Hvis hun er ifol, er det så vigtigt hun går alene?

6. skal jeg give hende noget specielt foder?

7. andre måder end dyrlæge man kan se om hun er ifol?:)

har ikke set hun er i brunst, men hun har altid været meget seppet hvis en vallak kom hen, så skriger hun altid,men ingen "tis" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en del spørgsmål :)
  • #1   16. okt 2008 hvorfor er i i tvivl?
    har hun haft muligheden for at blive bedækket eller ej?

• #2   16. okt 2008 det ved jeg ikke, købte hende for 3 måneder siden..

• #3   16. okt 2008
    Gratis føl xD
    DEJLIGT XD

• #5   16. okt 2008 jeg snakker os med min mor imorgen om dyrlæge, for hvis hun bare er fed, skal hun jo på en stram slankekur hehe smiley
    vi kender nemlig en billig og fin dyrlæge, så håber jeg kan overtale min mor, selvom hun er meget træls hvad angår dyrlæge smiley

• #6   16. okt 2008 ja, men har bare en virkelig træls mor som ikke mener at dyrlægen skal kontaktes bemindre det er virkelig slemt smiley

Men håber jeg kan overtale hende for det koster jo ikke en bondegård det her, og er bange for at ride hende før jeg ved det med sikkerhed, og er der et følle derinde i mavsen, kan jeg gøre mig og hende klar til det smiley

• #7   16. okt 2008 Det kommer an på hvad dyrlæge du bruger. Yveret kommer efterhpnden, det er forskelligt fra hoppe til hoppe, men dte begynder og løbe i sidste øjeblik.
    Er for doven til de andre.. Sorry dx

• #8   16. okt 2008 Få hende tjekket for er sikkerhedsskyld;)

• #9   16. okt 2008 1. Kommer an på om det er håndprøve, eller scanning, min blev håndprøvet, kostede 500,-

2. Meget forskelligt, nogle er der i sidste øjeblik, kommer også meget an på hvordan hoppes yver normal er, og om den har folet før. En hoppe er drægtig i primo 11mrd. og nogle viser yver i 10½mrd.

3. Tja, nogle ka man ikke se det på, kender heste der har gået til 2dage før foling, før ejeren opdagede den var i fol..

4. Man kan ikke tidssætte hende drægtighed, kun dette kan dyrlægen.!

5. Hun må gerne gå sammen med andre, heller end gerne. ! Andet vil være dybt åndssvagt.! Hun og følle sku jo gerne ku være flokdyr resten af deres liv.

6. Foder med det du hidtil har gjord, og VENT på du ved om hun er ifol eller ej. og så vejled dig med dyrlægen, de sidste 3-4mrd af drægtigheden skal hun sættes op i foder.!

7. Dyrlægen ER og bliver den eneste der kan be-af kræfte din situation. Andre kan sætte falske forhåbninger igang, tænk hvis en kyndig person siger, nej, hun er ikke i fol. du rider hård stævner og sådan.!

Mange hopper viser ingen tydelige brundst tegn, dette er HELT normalt.!

• #10   16. okt 2008 Undskyld mig, men har man en hest, så må man sgu også betale hvad det koster at holde den..
    Ellers må man finde sig en anden hobby....

• #11   16. okt 2008 mette, også min tanke.

• #12   16. okt 2008 jaja, vi ringer os til dyrlægen når min mor kommer hjem fra arbejde idag.

• #13   17. okt 2008 1. hvad koster et tjek fra dyrlægen, altså tjek om hun er ifol smiley
    - Jeg gav 400 kr for at få min hoppe skannet da hun var knap tre uger henne. En håndprøve koster nok lidt mere.

2. hvornår kan man begynde at se at yveret bliver større?
    - For det meste syns jeg at yveret begynder at vokse lidt ca. 3 mdr før foling.

3. hvornår begynder føllet normalt at sparke?
    - Tja, jeg har alle tre gange nu set liv i ca 5. måned.

4. hvis nu vi siger at hun er ifol, hvor langt ville i så ca gætte på hun er henne? ( kig videoen)
    - Hmm syns umiddelbart at hun ser ud til at være ifol og måske ca. 5 - 6 mdr henne måske enda knap 7 mdr. Ved i ikke om hun har været ved hingst?

5. Hvis hun er ifol, er det så vigtigt hun går alene?
    - Nej hun behøver skam ikke stå alene. Alt efter hvad for nogle heste hun står sammen med eller om hun skal fole inde eller ude (gætter på inde hvis hun er over 6 mdr henne) så ville jeg nok lukke hende på egen fold i ca 2 uger efter hun har folet så føllet kan blive stærkt og evt. kan finde ud af at flytte sig for de andre heste og følge med moderen hvis de løber på folden.

6. skal jeg give hende noget specielt foder?
    - Du behøver ikke at fodre med noget specielt foder til avlsheste, bare du sørger for at den får nok af det den får i forvejen så den ikke mangler mineraler/vitaminer.

7. andre måder end dyrlæge man kan se om hun er ifol?:)
    - Ja, dyrlægen kan evt. tage en blodprøve.

Kommentér på:
en del spørgsmål :)

Annonce