{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

bedækning eller ej? {{forumTopicSubject}}

hej
jeg har før tænkt på at få min 7årige fjordhest bedækket bare for at hun kan have prøvet det (hvis hun har haft føl før har hun kun haft 1, men er ikke helt sikker på om jeg fik afvide hun havde fået et føl før) så hvis jeg engang vil "avle" på hende, så ved jeg hun kan

nu har jeg så lige fået afvide at min ridelære sætter sin super lækre friser hingst til rådighed for 1000kr, hendes og min hest står samme sted så der bliver ingen problemer med trensporten.

synes i det lyder som en fjollet ide?
hvor gammel skal en hingst være for at kan bedække?
hvornår er (fjord)hopper normalt for gamle til at få sit første føl?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Udskiftning af emhætte i køkken. Nedtagning af gammel og opsætning af ny. Stikkontakt kan stadig bruges. 1.000 kr.
  • Vinduespudsning 1.610 kr.
  • Toilet skyller ikke – cisterne fylder ikke nok vand (Geberit) 500 kr.
  • brændekløvning 1.500 kr.
  • Komfur udtag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedækning eller ej?
  • #1   9. apr 2009 Min Bianca havde sit første føl da hun var omkring 4 år smiley hun er blanding af fjordhest og oldenborg og har nu her som 10 årig fået sit 2 føl ved naturlig bedækning. Lyder som en rigtig lækker blanding der bille komme ud af det smiley Kig evt. forbi mine 2 ponyer smiley

• #2   9. apr 2009 De bliver vel aldrig for gamle til at få føl... De instinkter de har til at opdrage et føl forsvinder forhåbentlig aldrig.
    Det er vist forskelligt hvornår hingste bliver kønsmodne. Omkring en 2-3 år vil jeg tro.

Men helt ærligt... En frieser? Hvis den skal ifoles skal det da være med en fjordhingst. Det andet der ville da være skammeligt.

• #3   9. apr 2009 en hoppe der har haft føl før kan blive bedækket ligeså længe hun kommer i brunst.. men det er nok en god idé at få en dyrlæge til at sige god for det, sådan man er sikker på hun kan holde til det. En Frieser og en fjordhest er en lidt underlig blanding syntes jeg, og hvis han ikke har bedækket før er det bedst for ham at starte med erfarne avls hopper da de står mere stille og ved hvad der skal ske.

• #4   9. apr 2009 Det lyder som en interessant blanding.. Hopper skal have deres første føl inden de er 10-14 år..

• #5   9. apr 2009 okay tak for svarende.. jeg tror jeg venter lidt så C:

• #6   9. apr 2009 Jeg synes det er synd, at du bruger en frieser hingst til din hoppe, når der nu er stamtavle på din hoppe. Så ville jeg da hellere lave et rigtig godt fjordføl på hende.

Mvh. Annette

• #7   9. apr 2009 Enig med Annette S

• #8   9. apr 2009 I min stald står der en fjordhest/friser blanding. Og hold op hun er køn. Moderen var fjordhest og faderen friser. Hun ligner friseren i størrelse og sådan men har farven og ål lige som sin mor bare lidt mørkere..

• #9   9. apr 2009 Brug da en af de mange super kønne fjordheste hingste der findes - jeg vælger skam meeeeget gerne nogen ud for dig hvis du har besvær med at vælge :o)!!

En frieser/fjordhest blanding er set før, men ville kun gøre det hvis hoppen ikke have stamtavle.

• #10   9. apr 2009 Jeg synes bestemt ikke du skal avle "bare for at prøve det"
    Der er rigeligt med heste og ponyer som går rundt og kunne bruge et værdigt hesteliv... Ikke at dit kommende føl vil ende sådan, men synes man skal tænke over at det inden man vælger at avle..

Som de andre siger... Hvis det endelig skal være, så vælg en fjord-hingst smiley

Kommentér på:
bedækning eller ej?

Annonce