{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Skal skal ikke, hjælp hurtigt. {{forumTopicSubject}}

Ja gode råd er dyre..

Jeg har et lille dilemma som jeg håber I kan være behjælpelige med..

Det er jo sådan at jeg har sat min hoppe til salg. Jeg har valgt kun at sælge hende som avlshoppe, da hun fylder 15 nu har og har tjent sin værnepligt. Hun fik for 2 år siden konstateret mavesår og efter diverse undersøgelser, kure, adskillige dyrlægeregninger og udregninger på foderplaner stortrives hun nu og har gjort det det sidste års tid. Men derfor har jeg valgt kun at sælge hende som avlshoppe, da jeg ikke ønsker hun kommer ud til nogen som kræver en masse af hende.

MEN nu kommer dilemmaet så, da markedet ser ud som det gør nu, er der ingen gang i sådanne handler, så nu står jeg med min 3 års jeg lige har taget igang og så min hoppe der. Nu går jeg så selv og overveje at sætte hende i fol, men så kommer dilemmaet, for hvad pokker skal jeg gøre hvis jeg så heller ikke kan komme af med føllet? Så har jeg 3 heste lige pludseligt.. Hmm!! smiley Jeg ville lægge Zardin Firfod på hende igen, da Jalapeño, min 3 års er et pragteksemplar efter de 2 forældre, men det er jo ikke helt billigt at få sat hende i fol.

Hvad pokker ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal skal ikke, hjælp hurtigt.
  • #1   3. jun 2009 Jeg tror ikke at jeg ville sætte hende i fol igen. For det føste som du skriver er der ikke just meget salg i markedet, og for det andet ville jeg ikke sætte hende i fol hvis jeg ikke var sikker på at have råd og beholde føllet - hvis nu det ikke var til og sælge.

Ville forsat sætte hoppen til salg, og håber på der kommer en køber sommeren over.

• #2   3. jun 2009 Kan da helt sikkert godt forstå, du er fristet til at putte et føl i hende igen efter samme hingst, for hold da hel ferie, din 3 års ser lækker ud (Han fik da oss en høj med på vejen).
    Tjaaeeh altså der går jo halvandet år ca inden føllet skal vænnes fra, hvis hun bliver ifolet nu og man kan jo håbe at markedet ser anderledes ud til den tid. Der er jo en chance for det er;)
    Ellers ku man jo evt leje hende ud til nogen som gerne ville trække et føl på hende..;)

• #3   6. jun 2009 hvis det var mig havde jeg nok prøvet om ikke jeg kunne finde et sted hun kunne stå ved en privatopstalder, hvor hun kunne gå og hygge sig uden nogen form for stress, da stress kan påvirke hendes mavesår igen.

evt en der kunne bruge hende som selskab til en anden hest, så er udgifterne jo minimale.
    og ja så havde jeg taget chancen og ifolet hende, men måske nok med en lidt billigere hingst, så du ikke har så mange penge ude og flyve, hvis ikke den kan sælges.

men forstår godt du er fristet af endnu et afkom efter zardin med det afko du har der, han er godt nok flot...

syntes bare du skulle tænke over det med salget af din hoppe, så hun ikke ender med mavesår igen af stress et nyt sted.
    havde det været mig havde jeg ikke solgt sådan en hoppe videre.

håber ikke du føler det er kritik.

Kommentér på:
Skal skal ikke, hjælp hurtigt.

Annonce