{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Michellino ? {{forumTopicSubject}}

Michellino... kan ikk lige pt finde noget på ham... om han er i live.. hvor han evt strå og hvad det ville koste at få en hoppe bedækket af ham... er der nogle der har svar på dette... send gerne links :O)


og ville han ikk være den ultimative hingst at vælge hvis mulige (eller evt afkom derfra )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michellino ?
  • #2   4. nov 2009 han er ikek den ultimative hingst at vælge, men han er helt klart et godt valg hvis man har en hoppe der ikke har så stor ridelighed og kort bagbensføring.
    Man kan ikke finde den ultimative hingst, men man kan finde en hingst der passer godt til ens hoppe, man bliver derfor nødt til at se hvilke fejl og mangler ens hoppe har og så vælge en hingst der har dette som mangler hos hoppen


  • #3   4. nov 2009 (link fjernet)

  • #4   4. nov 2009 Som Maria siger så er hans afkom meget kuldrede, så tror jeg ville vælge en anden hingst end lige ham.

  • #5   4. nov 2009 (link fjernet)

    Du skifter hurtigt mening smiley


  • #6   4. nov 2009 Maria Flensted .

    Det skal lige siges, a hoppen giver føllet halvdelen...
    Jeg har hest efter Michellino, og den er super..
    Han avler heste med et 6 gear, og som elsker a arbejde,,, Du skal bare vide, hvordan du skal udnytte det gear..


  • #8   4. nov 2009 synes han er en fin hingst, laver nogle gode afkom.. også selvom de er kuldrede.. det er ikke alle der bliver det! .. Jeg har redet et hingst føl efter Michellino og han var så rar som aldrig før..

  • #10   4. nov 2009 Der er jo også folk, der gerne vil have en hest, der er lidt "skør", og nu er der jo også en stor del fuldblod i Michellinos stamtavle.
    Desuden er det ikke alle afkom, der aver temperamentet fra faderen, og
    meget af temperamentet afhænger også af hestens opvækst.

    Jeg ville personligt heller ikke vælge en hest efter Michellino, men det er udelukkende fordi, jeg ikke bryder mig om for varme heste smiley


  • #11   4. nov 2009 Hvis du vil have en super lækker ridehest, som elsker a arbejde for tingene og yder sit bedste.. Så er Michellino den rigtige a vælge..
    MEN vil du have en hygge hest, der skal være stille og rolig og kun rides engang imellem, så er han ikke den rigtige.


  • #12   4. nov 2009 Det der er med Mich. afkom er de kan have en rimelig stor tænding. Masser af potentioale men man skal kunne udnytte det på den rigtige måde, og vide hvad man alver.

  • #13   4. nov 2009 . Shella . •Team Bal•
    jeg er ikke sikker hvem det skal være.. har endtil april at beslutte mig i...

    ER DER EN DER HAR NOGLE GODE VALG TIL SUPER AVLSHINGST INDEN FOR DRESSUREN ?? :o)


  • #14   4. nov 2009 Tenna: jo.. hvilken hoppe er der tale om ? så kan jeg prøve at se om der er nogle hingste der passer til din hoppe

  • #15   4. nov 2009 BELLINI... hun går selv ma i dressur og mb i spring.. desværre ikk blevet til mere end det da hendes ejer ikk har dyrket det... hendes farfar er BOLERO... som jo var en SUPER avlshingst inde i dressurens verden.. hun er stor med en lang krop gode gangarter ( og MEGA store øre haha har faktisk aldrig set så store øre på en hest før... total cute :O)

  • #16   4. nov 2009 Ha ha ha...hold op, hvor er der mange fordomme.

    Michellino er efter trakehnerhingsten Michelangelo, og har arvet en del af trakehnerens temperament - hvor er der bare forfærdelig trivielt at høre på, at disse heste er kuldrede, skøre, vanvittige og hvad folk ellers finder på at beskylde dem for...hestene er følsomme intelligente og har ikke brug for tungnemme mennesker, der ikke forstår dem. Jeg er fuldstændig overbevist om, at det ikke er hestene, der er kludrede, men at det er fejlhåndtering og misfortolkning fra inkompetente mennesker, der GØR dem kuldrede....

    Michellino laver lækre, arbejdsvillige og intelligente afkom !!

    Og ja, det er bare MIN mening...


  • #17   4. nov 2009 Jeg vil SÅ gerne have en efter Michellino!! smiley

    Det er mennesket, der tænder dyret.

    Men jo, han avler da "varme heste", dog er det rytteren der sidder på, der ikke forstår at tackle disse ting på en god måde.(:


  • #18   4. nov 2009 hu ner jo en stor hoppe kan jeg se, med en spændende og ikek så anvendt stamtavle, men hun er lidt kraftig så vilel vælge en hingst der kunne forædle hende lidt, men ikke en fuldblod, da de som regel ikke giver så meget gang, så ville kigge på en trakehner evt kwpn.


    (link fjernet)

    (link fjernet)

    http://www.hingstenet.dk/sogenhest/viewhorse.php?id=563

    http://www.hingstenet.dk/sogenhest/viewhorse.php?id=486

    det er bare nogle foreslag. men der kan du ligesom få nogle ideer om udbudet


  • #19   4. nov 2009 k A

    Det er lige som taget ud af min mund, det du skriver...
    Jeg har en Michellino og den er super lækker.


  • #20   4. nov 2009 det der er med Michellino og hans afkom er jo at det er brugsheste, og det er som regel inteligente heste, derfor kræver det meget at være rytter og ejer af sådan en, men helt klart hvis man kan magte det har man jo en ridehest der kan bærer en til det helt store uden besvær

  • #21   4. nov 2009 Tak...
    endelig en der forstår...


  • #22   4. nov 2009 først vil jeg lige starte med at sige til jer der skriver michellino er "skør"
    dette er ikke en debat om hvordan han avler men om han er i live, og hvor man kan få sæd fra ham.

    jeg har lige købt en hoppe fra 08 efter ham, og har kontaktet avler for endnu en søster eller bror til hende..
    hans sædkvalitet er virkelig ringe, og min hoppes mor var hele 8 forsøg om at komme ifol med michellino - over to sæsoner.
    dette er godt nok en problem hoppe, men synes stadig det er meget.
    personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig endnu en michellino, men tror ikke pengepungen er til det..
    held og lykke med det smiley


  • #23   5. nov 2009 jo tak..

    ang: trakehner.. så er min hoppe bl.a det på moderens side (og holstener) og og hanovaraner på faderens... er det så smart at komme trakehner

    og ja hun er lidt stor og bred.. hvilket vil gør det nemmere idat jeg ikke behøver en stor hingst men næsten "bare kan vælge" da hun har højde og ikke behøver at tænke på den og selve bredden på hesten


  • #24   5. nov 2009 hvad vil det sige at en hoppe er eksteriørkåret på vilhelmsborg og hvad betyder resultat DS 776 osv ??

  • #25   5. nov 2009 Når din hest er blandet af så mange racer, kan det være svært at vælge hingst kun udfra afstamning fordi hoppen jo kan falde meget forskelligt ud, sammenlignet med renstammede hopper, der er avlet gennem hundredvis af år - der ved man næsten hvilken type hoppen er kun ud fra afstaminingen.
    Jeg havde også en DV hoppe førhen, som var en blanding af holstener, hannoveraner, lidt trakehner samt næsten 50% fuldblod. Trods den store andel fuldbold var min hoppe stor (180 cm i stang) og kraftig og ikke særlig let. Hoppen fik fire føl efter fire forskellige hingste (ren fuldblod, DV, DV og ren trakehner). Føllene faldt meget forskelligt ud men det var klart de forældede føl, der var de bedste efter min mening. Altså føllene efter fuldblod- og trakehnerhingsten.

    Jeg synes dyu skal kigge på din hoppe svage og stærke sider, og så se lidt bort fra stamtavlen, og så vælge den hingst, der bedst kan opveje din hoppe svage sider. Du skal vælge hingst efter ,hvilken type føl du ønsker. Skal det være stort/lille? Spring/dressur? Osv..

    Eksteriørkåret i DS, vil sige at hoppen har været fremtsillet til kåring i dansk varmblod. Ved eksteriør kåring vises hoppen ikke med rytter. Den mønstres først på fast bund for den bedømmes i skridt og trav og hvor den opstilles med siden til dommerne. Efterfølgende mønstres den i ridehal i trav, hvorefter den slippes fri så dommerne kan se galop. Til sidst oprangere alle hopperne i kåringsklassen, således af den bedste går forest, næstbedste anden forest osv. Til oprangeringen trækkes hopperne rundt i skridt på en lang række.
    De bedste hopper bliver kåret i DH (dansk hovedstambog), derfefter i DS (dansk stambog) og tilsidst (forregister). Hesten får 4 karakterer for: type, hals/hoved, skulder/manke og overlinje/bagpart - to karakter for: forlemmer, baglemmer - tre karakterer for: skridt, trav,galop - og tilslut en helhedskarakter. Alle karakter er mellem 0 og 10, hvor 10 er det bedste.Det er helhedskarakteren, der afgør om hoppen bliver kåret i DH, DS eller forregistret. For kåring i DH skal den være 8,9 eller 10, for DS 6 eller 7, for forregister 5. Under 5 afvises.

    En tilfældig kåring kunne være:

    DS 7667 75 667 7

    - dvs 7 i type, 6 i hoved/hals, 6 i skulder/manke, 7 i overlinje/bagpart, 7 i forlemmer, 5 i baglemmer, 6 i skridt, 6 i trav og 7 i galop samt 7 i helhed.


    Håber det hjalp lidt...


  • #26   5. nov 2009 k A
    mmange tak :O)
    det kan du tro det gjorde :O)

    hunn er avlsgodkendt og kåret... så jeg kan altså godt få føllet kåret ikk ??


  • #27   5. nov 2009 Såfremt din koppe har rødt hestepas, er bændt i DV og kåret - jo, så kan du fået hendes afkom optaget i DV, bedømt som føl og senere kåret.

    Og selv tak smiley


  • #29   13. feb 2010 vil bare sige at har fiundet den hingst jeg skal bruge... valget er faldet på sunny boy... efter sandro / sandro hit og dannerhall / fiesta..
    jeg glæder mig så overdrevet meget... han er bare den helt rigtige... og det har dv bekræftet... han har alt det hun mangler... :O)

    hun skal på karenagården d 01 marts for at se hvornår hun skal ifoles :O)


  • #30   23. okt 2011 Celina O

    det er bestemt noget pladder at skrive!

    -For det første er ikke alle michellino afkom ''kuldrede''!

    -For det andet nogle dem der er ''kuldrede'' kan man ikke stole på og ja nogen af dem er faktisk farlige(desværre), men du kan aldrig stole 100% på en hest uanset hvor rolig den er, da det er et levende dyr.

    MEN hvis du først vinder en ''Michellino hests'' tillid så har du en hest med fantastisk udseende og prægtige gangarter(som michellino også er kendt for), en dejlig samarbejdsvillig hest OG en HELT FANTASTISK ven, der vil gå gennem ild og vand for dig!!

    **jeg taler med erfaring da jeg rider en hoppe efter en af Michellinos afkom, og der træder hans temparement, udseende og gangarter helt igennem, og hun er bestemt ikke en hest for enhver, og hun stoler kun på enkelte personer men hun er en FANTASTISK ven og MEGET dygtig allround hest!**

    Så hvis det er sådan en bedsteven du gerne vil have, er Michellino et godt valg som hingst;)



Kommentér på:
Michellino ?

Annonce