{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michellino
  • #1   22. dec 2009 Man kan ikke komme udenom at Michellino'er har fantastiske gangarter, men de er ofte lidt skøre i hovedet, i hvert fald dem jeg kender til. (en del)

    De får nogle gange nogle idéer og jeg synes ikke altid de er til at regne med..

    Men gangarterne er der sq..!


  • #2   22. dec 2009 Det eneste der er med Michellinoer, som ikke er så heldigt, er at hvis de bare går på en mark, eller er skovtursheste, så går det altså ikke!
    Det er arbejdsivrige GANHMASKINER!
    Jeg vil SÅ gerne have en Michellino!


  • #3   22. dec 2009 jeg har stiftet bekendtskab med indtil 5 michellino afkom som var skudt i hovedet.. smiley de fleste skulle vist være det, men hey, der kan sagtens være undtagelser !

  • #4   22. dec 2009 Jeg har også mødt 4 skt. og alle har været bims i kasketten, de er blevet bange for alt og alle, hvis de først blev bange for noget flygtede de og stoppede ikke bare sådan lige...
    Jeg ville ikke eje sådan en smiley


  • #5   22. dec 2009 Mine bekendtskaber med Michellioner er negative. De heste som jeg har set og mødt har været skudt i skallen! Jeg skulle ihvertfald ikke sidde på ryggen af sådan en smiley
    Min mor forbyder mig at ride på michellionafkom. Da jeg kiggede efter hest i sommers, ville hun som udgangspunkt se alle heste (på nettet eller hvor det var) men hvis de var efter Michellino ville hun ikke engang se på dem! (det skal lige siges min mor og stedfar havde stutteri kermo, som gjorde dem til meget meget dygtige avlere)

    Men det handler også om hvilken hoppe der er på. Man skal jo vide hvad man laver, og hvilke blod man sætter på. Men et princip efter dårlige bekendtskaber og min mors erfaring, sætter jeg min principielt ikke op på michellinoer smiley


  • #6   22. dec 2009 Føler mig heldig med min egen smiley

    Han er har tre super gangarter, og er ALTID frisk på at arbejde (du kan ride i 2 timer og han er stadig frisk) Kigger aldrig på noget, springer ALT smiley Og jo svære øvelser du laver i dressur jo mere "glad" bliver han og knokler på

    Men er på nogen punkter den skørste kugle:

    Han hader at blive striglet ligger øre og prøver at undgå det, det går kun med helt bløde strigler. Jeg kan ikke komme til at klippe man han er hunderæd for saksen og går crazy når jeg nærmer mig, jeg kan heller ikke klippe øre. (det er ved at blive et problem xD ) Og han er ikke til at klippe med en barbermaskine, og kan ikke bedøves ordentlig. Og han er bange for nogen mennesker uden grund
    Han var i starten et møgdyr at få i trailer men er flink nu. Han er meget kræsen og vil meget gerne lege fangeleg på folden smiley
    Og han kan heller ikke lide at få dækken på. ja man kunne blive ved smiley


  • #7   22. dec 2009 Har osse mødt et par stykker

    Alle med tilbøjeligheder til varme i hovedet - og en anelse hidsige

    Men samtidig fantastisk smukke, og meget gode bevægelser..

    De var udover lidt varme i hovedet faktisk meget ene mands heste - de knytter sig til få personer..


  • #8   22. dec 2009 Min prøver ikke at smide af og har aldrig bukket med mig ddet eneste han kan finde på er at småstjele når han hidser sig selv op i et rødt felt

  • #9   22. dec 2009 Dejlig hingst, der har lavet rigtigt mange super fine afkom.

    De, der synes afkommene er "sindsyge, skudte i hovedet, vanvittige" og hvad der de ellers beslykdes for - ja, det siger mere om dem end det gør om afkommene.

    Afkommene er følsomme, intelligente og sensitive -. og netop det, kan mange mennesker ikke håndtere - og så er det jo nemmere at sige, at hesten er tosset end at erkende egne manglende evner...

    Beklager...men det er min hodlning!!


  • #10   22. dec 2009 De har en gnist og lunte som inden andre. Nogle af dem kan styre det, men ofte stiger det dem til hovedet.
    Men har man en fornuftig Michellino, så har man en dejlig følsom hest, med fine gangarter smiley


  • #11   22. dec 2009 Synes nu ikke man kan sige at det er fordi pågældende rytter ikke kan håndterer sensitive og følsomme heste, for det synes jeg nu ikke passer. Det handler i bund og grund om at avle en god ridehest, uanset om den skal gå LC eller GP. Uanset hvad, vil de fleste ryttere ikke ride på en hest, som er så sensitiv at den faktisk ikke rigtig fungerer optimalt. Det mener jeg med at man ikke kan ride uden den skal hysse sig op over alverden som foregår i det ridehus man nu engang rider i. Eller skridter en tur udenfor inden du går til den daglige træning.

    jeg har redet en del heste, med den rette tænding. Dvs. en hest som er sensitiv, følsom og yderst intelligent. Dette kan jeg sagtens finde i en anden hest, som jeg synes er rar at være på. Jeg må indrømme af de Michellinoer jeg har siddet på, brød jeg mig ikke om at være på. Simpelthen fordi jeg ikke følte mig tryg.

    Ovenstående forklaring af hvorfor jeg ikke bryder mig om den type hest, mener jeg ikke skyldes manglende evner!


  • #14   22. dec 2009 Ret enig med stutteri kermo ..

  • #15   22. dec 2009 Måske er det dem, der anvender glidetøjler, hjulsporere og pisk, der er "skudt i hovedet"....

  • #16   22. dec 2009 ja sådan kunne man jo altid vende den haha

  • #19   22. dec 2009 Hvorfor skal man også spænde alt muligt på dem?? Det skulle da kun være i mangel på egne evner....

    Katja: Jeg er enig med dig...


  • #20   22. dec 2009 Jeg har fået afvide, at man skal vente med at tilride dem til 4-5 års alderen, så kan de bedre klare det oveni hovedet. Og de kan sagtens nå det mål de har alligevel.

  • #21   22. dec 2009
    vi har og har haft rigtig rigtig mange michellino'er her hvor jeg arbejder, som 3 og 4 års er mange af dem nogle lede sataner, nogle af dem bliver ved med at være det og andre bliver bedre med alderen. Det der er med michellino'er er at en del af dem har et ekstra gear og dem som får en rytter der kan (styre) det ekstra gear kan virkelig blive stjerner, men mange af dem der får en rytter som ikke kan styre det bliver stjerne tosset.


  • #23   22. dec 2009 alt er jo afhængigt af øjet der ser, og hvad man har oplevet.

    Jeg har kendt 4 michelino afkom, og alle var færdige som rideheste inden de blev 10 år, så jeg kunne sige de holder ikke i benene. Men det mener jeg er at generalisere, alle de afkom efter swadronneur jeg har mødt, er døde, alt for tidligt.

    men igen.......

    dog tror jeg ikke jeg ville "gå" efter de afstamninger når vi skal ud og købe hest.

    Lotte


  • #24   22. dec 2009 Lotte: Jeg tror sammenhængen ligger i, at mange afkom efter michellino (og schwadroneur for den sags skyld) er super velgående og har stor kapacitet, hvorfor de er attraktive. Desværre presses de alt alt for hårdt som unge, og holder som du skriver ikke så længe, som de burde.

    Det undrer mig, du skriver, at afkom efter schwadroneur dør tidligt....jeg har fuldstændig den modsatte oplevelse...jeg kender adskellige gamle afkom efter ham - heldigvis :-))


  • #25   22. dec 2009 Er enig i at glidetøjle og anden form for hjælpemiddel er manglende evner. Men det med at man ikke "bryder" sig om, Michellinoafkom, er pga. manglende evner, synes jeg er meget forkert antaget.

    Vil nu hellere sige der er at vælge sin konkurrencehest med omhu, og ikke bliver imponeret af faderhestens gangarter, det handler jo i bund og grund om at ride på en hest man kan lide at være på, og mener har en fremtid for det den nu engang skal bruges til.


  • #27   22. dec 2009 Følsomhed - ja tak. Er fuldstændig enig i at hesten, som skal komme langt på en dressurbane fx (bare som et eksempel) skal være utrolig sensitiv, følsom, arbejdssom, lærenem og jeg kunne blive ved. Det skal hesten være, som skal gå en høj dressurklasse eller lign. Det mit budskab med denne tråd er, er at jeg (det var en individuel mening) ikke bryder mig om de afkom jeg har set, fordi de virker ondskabsfulde og deres øjne siger alt. De har ikke de blide, rolig øjne som jeg mener en hest skal have. Men dette hænger måske sammen med jeg ofte har redet på de "tændte" heste, og lige præcis dem efter Michellino ikke den type hest jeg forfinder eftertragtet .

    Jeg synes som avler at man skal sammensætte en god ridehest, og dette gør man ved at sammensætte blodtyper, linjer osv så man får en kanon ridehest, til det man ønsker. Jeg vil dog påpege at man sikkert kunne finde et godt match med Michellino, det er så her avlerne skal gøre et godt arbejde.


  • #28   22. dec 2009 Tror jeg ikke du skal regne med (;
    Det er jo ikke kun Michellinoer som er tændte i kalechen. Mange heste med en fremtid for dressurverdenen har tænding, og skal rides med omtanke. Dette kan man gøre på andre heste end michellioner. Der er mange mange mange avlere som faktisk slet ikke vil bruge ham, fordi han ofte avler sit temperament videre.


  • #31   22. dec 2009 Ondskabsfuld, kaldt det hvad du vil. Hvis du kigger på min profil har jeg ingen hest efter Michellion igen af den årsag som jeg nævnte forhen. Mht. håntering er det ikke noget jeg har med at gøre, da det var heste jeg sad på 1 gang, af simpelt årsag - jeg kunne ikke lide deres sind.
    Så er den vidst afsluttet smiley

    Mht. avlen så tror jeg nu nok at jeg ved en del, da jeg er opvokset på stutteri med danske varmblodsheste. Kåringer i DV, ved hingstekråing herning osv. Og JO der er rigtig mange avlere som ikke bruger denne hingst, da der er kommet for mange afkom som rent ridemæssig ikke har været gode i hovedet. Jeg tror det er de færreste som rider på en hest, som de i realiteten er bange for. Det er muligt han har haft succes i avlen, og han blev årets hingst i Herning, men der er nok også en grund til han er trådt lidt af igen.

    men det tror jeg ikke vi skal duskiterer, da vi tilsynladende ikke bliver enige smiley


  • #32   22. dec 2009 Det har overhovedet ikke noget at gøre med hvad rytteren magter og har evner til, så er du da gået helt galt i byen. Det handler om at man som tidligere skrevet, at man vælger sin konkurrencehest med omhu, og ikke falder pladask for nogle gangarter, som mange alligevel ikke evner at magte, fordi de simeplthen ikke har rutinen. Hvis det er mig du påpeger ikke har evner til en "michellinohest" så tror jeg du tager grulig fejl. Jeg har haft bla. Walt Disney, som var en rigtig stor opgave på mange områder. Du skal ikke tage fejl af dens kønne udseende (;

    Hvad er det for noget med det er nemmere at sælge rolige heste? hvor kom den fra? smiley Det er igen det, om du ønsker som avler at avle. Er det topheste eller alm. allround heste..


  • #33   22. dec 2009 Må jeg blot komme med en bette indskydelse?
    Mr. Edward Gal udtaler sig om den dobbelte verdensrekord-sætter Moorlands Tortilas, at han er som en tikkende bombe at ride rundt på, hvilket også gør ham til den fantastiske hest med hidtil uset præstastionsevne og kapacitet.

    Blot til det med tænding. For mig skal en hest have så meget tænding, at den kan finde på at "sprænge" - at være for stor til sin egen krop. Alle mine ponyer (nuværende som forhenværende) har haft en massiv tænding, men jeg har stadig følt mig 110% tryg ved dem - ALTID.

    Tænding kontra ikke-tænding er en individuel sag.
    De proffessionelle vil jo primært have dem, der har en raket i røven. Dog ikke så meget, at de er utilnærmelige på det ridemæssige plan.

    Hvis man rider NEGATIVT på en hest med tænding, vil hestens temperament oftest vendes imod rytteren og dermed skabe et elendigt ridt.
    Hvis man rider POSITIVT på en hest med tænding, vil hestens temperament oftest komme rytteren til gode og dermed skabe et kanonridt. (E. Gal og M. Tortilas fx.)

    IT'S ALL ABOUT THE MINDSET OF THE RIDER!


  • #34   22. dec 2009 Jeg vil sige det således, at uanset om hesten er efter Michellino eller fjordhest nr. 456 så handler det i bund og grund om at være tryg, der hvor du sider. Jeg/vi har forskellige holdninger til hvilken ridehest vi ønsker, og det skal der være plads til. Jeg er faktisk kold i røven over om du er interesseret i et michll.afkom så længe du føler for det. Det eneste som jeg påpeger, er at jeg ikke vil arbejde med sådan en hest, da sådan en type hest ikke siger mig noget smiley



  • #36   23. dec 2009 Det er muligt du ville vælge Michellino som faderhingst, til din tophest. whatever... Det er da super fint du vil bruge dem, for ja, det er da gode ligesom så mange andre heste. Du får det lidt til at lyde som at hvis man skal have en tophest, så skal den altså være efter Michellino smiley Men ja, der er vi så uenige - men lad os ligge den, for den kommer vi ikke videre med smiley

    Btw. så gider jeg slet ikke kommenterer det med avlen mere, det bliver vi aldrig nogensinde enige om, og nu kender jeg efterhånden en hel del avlere, som ikke vil bruge den (: Af simple årsager. Man kan sagtens få en god tophest, uden faderhingsten er Michellino, tro mig! smiley

    Jeg vuderer ikke mine evner højt, jeg påpeger bare at de heste som jeg kun har været på engang, hoppede jeg af, da denne form for heste slet ikke siger mig noget. Ja, Michellino er gudesmuk, fantastiske gangarter osv. men udfra egne erfaringer samt andres, konstaterer jeg bare at dette ikke er en hest for mig, eller mange andre konkurrenceryttere. Om det så er noget for dig alt afhængig dit niveau, så synes jeg bare du skal arbejde videre med dem, hvis du synes du får din drømmehest, kald det hvad du vil smiley

    Så tror jeg ikke vi kan hive mere ud af denne tråd smiley


  • #37   31. dec 2009 At have med en michellino at gøre kræver man har tiden og tålmodigheden - har selv haft en del afkom i ridning efter ham og mere end en hest var erklæret uridelig - men med en stor potion tålmodighed og måske held kom der faktisk rigtig fine rideheste ud af dem:-)Jeg kan kun holde med jer i at michellino afkom er meget smukke og har som regl fantastiske gangarter - MEN DE ER IKKE BEGYNDER HESTE.De er meget følsomme og har tid en meget stærk personlighed,nogle ELSKER at ride på dem mens andre ALDRIG ville sætte sig i sadlen på sådan en.

    Vi bliver nok aldrig enige herinde for ikke en vil have den samme type hest og ikke alle har en drøm om at blive verdensmester.Men må tilslutte mig lidt til at skal du frem i sporten bliver du nød til at have en hest med en vis tænding.Jeg har altid selv haft heste med tænding og pt har jeg en dv vallak efter Latimer som har MEGET tænding men tager man en dag af gangen så ved jeg at jeg for en super hest om et stykke tid:-)


Kommentér på:
Michellino

Annonce