se denne avlshingst... er han perfekt {{forumTopicSubject}}
jeg skal have min dv hoppe ifolet til sommer...
og kan kun tænke på ham her
http://www.firfod.dk/index.php?OpenPage=nyt/080409.html
han er ikke godkendt af dv endnu men jeg har søgt om tilladelse til at bruge ham og venter på svar...
men hvad syntes i om hans gang.. er den ikke fantastisk.. med han noget så højt løftet bagben og hans udstråling er jo skøn...
han er efter zadin firfod ( gribaldi)
og don schufro osv... der er mange mange flere stjerner på hans stamtavle...
og VED gost det ikke afgøre hvordan hesten bliver... men det er jo stadig noget vi kigger efter når vi vælger hingst
siger dv nej bliver mit valg så skovens rafael..
men se klippet og fortæl mig hva i syntes om ham og især hans gang...
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
hvad mener du med at hvis DV siger nej?
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
han er ikke selv kåret i dv ( der er vist noget med at stutteriet blev lidt træt af dv og deres høje og dyre krav... og de hvade en hest de sendte til 30 dages test og fik en ret anden hest tilbage og siden ikke har kåret deres heste der..)
han er anerkendt af oldenburger... men det hjælper ikke noget... han SKAL jo været kåret i noget de godkender... og det er han ikke da han er kåret i ZfDP...
så de skal gi tilladelse til at bruge ham så jeg kan få føllet kåret....
men har snakket med dem... og de viste godt hvem herluf firfod var og at han lige havde bestået en 30 dage test rigtig flot... så det gav mig håb... men lad os nu vente spændt os se
problemet er at bruger jeg ham nu... så bliver mit føl anden særlig race... og det er ikke miningen da der b.a skal avles en lille smule på føllet og min hoppe har både bolero og pasteurxx i sig... det ville være meget synd at lade "gå til spilde"
men jeg er meget skudt i lille herluf... syntes han går FANTASTIAKT
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 14
Er han ikke kåret eller bare ikke i DV?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hans bagben ser mig ikke helt normale ud. Han er heller ikke en jeg ville foretrækker til en hoppe da jeg jeg ikke er tilhænger af at avle taktfejl ind på hesten så den da slet ikke har mulighed for at takte rent og skal pakkes ind i flere lag fordi den ikke kan styre sine ben.
Galoppen eller traven tiltaler mig heller ikke.
Forstår ikke hele det der ekstrem gangarter halløj.
Ja, han er køn det er han men bevægelserne, nej tak.
Hvad blev der af en god taktfast trav.
jun 2008
team østergaard
ja han er bare lige lidt for lækker... har holdt øje med han et stk tid nu...
her er et link fra hans første vidoe ( det er jo så gammelt nu )
hvor det andet er nyt... men man kan se han bare vokser med opgaven :O)
http://www.firfod.dk/index.php?OpenPage=hingste/herluf/foto.html
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
jun 2008
Krikken (nothing in life is promised except death) .
hva mener du med taktfast trav ??
hva vil det sige i forhold TIL HAM og hans trav... hva syntes du han mangler eller " gør forkert"
dec 2004
Følger: 64 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 648
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Dog ville nok ønske lidt mere fylde, men helt klart en hingst jeg godt kunne finde på at bruge i mit avlsprogram. det er lige før jeg sneder Nosey til ham ;-D
jun 2008
både hvorfor ikke akn lide ham og hvorfor i kan... hvad der ved hans gang i kan lide og hvad det er i ikke kan lide...
og så er min computer lige en spasser og kan ikke selv komme ind og se på FILMEN af skovens rafael..
så er der en der kan sende mig et link til den... det skal være selve videoen...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
tenna C - At hans trav ikke er noget jeg vil kalde taktfast... Han hopper en masse rundt men takt er der ikke meget af. Bagben og forben lever nærmest sine egne liv og har ikke rigtigt så meget med hinanden af gøre.
Taktfejl er der i forvejen mange af i dressur selvom takt er det første på træningsskalaen, men at have en hest der ikke takter svært er jo endnu svære hvis dens trav er avlet således at den ikke kan takte rent - lidt ærgeligt når taktfejl burde tælle 1-2point ned i hver øvelse der er taktfejl i.
jan 2005
Følger: 81 Følgere: 94 Emner: 57 Svar: 491
Der er dog langt fra denne til skovens rafael. Rafael avler jo lidt tunge føl, hvor jeg tror at ham her avler lidt ædlere.
jun 2008
ja præcist :O)
det er også Trakehner.. og det ville passe perfekt til min... som lidt mangler det ædel
Krikken (nothing in life is promised except death) .
der vil jeg sige som
fæhesten anbefaler vejledning
han skifter meget retning osv... men se evt det andet klip jeg har lagt link til...
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
Desuden synes jeg han er dejlig ædel, og det er dejligt, at han ikke har enormt fylde, da han jo ikke er så gammel endnu. Det skal nok komme.
jul 2007
Følger: 164 Følgere: 163 Heste: 6 Emner: 23 Svar: 718
jun 2008
vil lige sige ang: hans gang og taktfejl...
til hans 30 dagstest fik han kun 8 og 9 taller
så helt dårligt kan det jo ikke være :O)
dec 2006
Følger: 116 Følgere: 119 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.299
jun 2008
men regner med at finde ud af det her i det nye år :O)
jun 2008
så fik jeg fat på firfod...
og prisen er faldet da prisen på salg også er... og det følger de...
så prisen på herluf er nu 4000-5000 og skal de enseminere hoppen er DET MED I PRISEN...
krydser nu finger mere en nogle sinde før for jeg får lov til at bruge ham af dv
se denne avlshingst... er han perfekt