938 visninger
|
Oprettet:
15. jan 2005 Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
Blanding af friser og belgier? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Hvordan tror i føllet vil se ud?
Min mor kunne godt tænke sig at købe bedækning af friser Jari til Ingeborg..
Tror i den blanding ville være god eller dårlig???
sep 2005
Følger: 211 Følgere: 195 Heste: 1 Emner: 187 Svar: 1.315
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 643
Dog tror jeg at hvis føllet skulle sælges en gang, så kunne det godt blive besværligt pga blandingen, som jo nok hverken vil blive ridehest eller arbejdshest, men en mellemting.
Men hvis det er en hest til hende selv, og hun ikke vil bruge den til andet end hygge osv, så kan hun jo prøve. Det vil sikkert blive intressandt at se sådan en blandning, men dicideret en god ide mener jeg ikke det er.
Hun skal gøre op med sig selv hvad hun vil forvente af den hest, og hvad hun vil stille op hvis føllet ender med et dårligt resultat!
aug 2005
Følger: 146 Følgere: 132 Heste: 13 Emner: 77 Svar: 1.921
der skal da nok være nogen der vil købe sådan en spændende blanding, jeg ville ihvertfald.... en hest er en hest!
sep 2005
hvis du absolut skal have en friser, så synes jeg i skal kigge efter noget der kan give noget mere hals end hoppen har, og der vil den hingst jari godt(forhåbentlig) kunne give lidt, men jeg synes dog han mangler en del friserpræg, men det er heller ikke ligefrem de bedste billeder der er af ham.
Jeg vil nok forslå at i forsøger jer med ham her istedet:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=47
jeg synes ikke i skal vælge hingsten for spinkel, men vælge en friser med noget fylde
sep 2005
Jeg tror simpelt hen ikke på at folk fx vil betale 20-25.000 for en hest de ikke vil kunne bruge til andet en hyggeskovtur!(dermed ikke sagt at det er en dårlig ting) bare fordi der er friser i den!
Der er mange friserblandninger efterhånden og hvis blandningen ikke har friserpræg, så er den ikke særlig attraktiv.
aug 2005
Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 49 Svar: 198
I kan da bare prøve og kigge på ponyen Blade der er moderen jo Shetter og Faderen Frederiksborger..
Det vil jeg da også sige var noget af en bladning men ahn er sgu smuk og kan bare meget..
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
Tusinde tak for alle jeres søde svar.
Og til Betina S.. Vi ville ikke "lave føl for at sælge".. men vi ved endnu ikke om Dipsy nogensinde bliver Ok igen!.. Vi nyder dejlige Ingeborg, som er en dejlig ride hest.. Og kunne godt ønske os et føl efter hende.. måske i et lidt mindre kraftigt format, som vi selv kunne præge helt fra start..
jul 2004
Følger: 119 Følgere: 119 Heste: 37 Emner: 27 Svar: 84
Synes du skal bruge Chris De balgerhoek, eller i hvert fald en belgier;-)
Blanding af friser og belgier?