underlig opførsel fra ifolet hoppe?? {{forumTopicSubject}}
I dag har jeg lukket hestene på fold ved 7tiden nøjagtig som de plejer.....
Ved 11tiden var jeg ude på folden for at rydde lidt op i det gamle hø der ligger fra vinteren, og oplever at Mille opfører sig ret underligt...
Hun traver meget hurtigt rundt omkring på folden, stopper og skraber lidt og lægger sig så. Bare fladt på siden.... Rejser sig efter et minuts tid og traver videre, og dette gør hun mange gange.... Engang imellem kommer hun over til mig og bliver kælet lidt.
Skal siges at hun er meget reserveret og normalt slet ikke til at kæle med... Og hun bevæger sig normalt også meget roligt rundt på folden...
Vi bliver enige om lige at lukke dem ind, da hun virker ret stresset, svedig og prustende. Da hun kommer i boksen, lægger hun sig med det samme og spiser lidt hø. Hun rejser sig og lægger sig mange gange, og jeg bliver ret bekymret.
Jeg ringer op til dyrlægen som ikke svarer, og jeg går så lige ind på toilet.
Da jeg kommer tilbage i stalden, står hun stille og spiser. Helt normalt igen.
Der har ikke været noget som helst med hende siden.....
Det er da underligt....
Nu holder jeg i hvert fald ekstra øje med hende og er der det mindste underlige med hende i morgen, bliver dyrlægen tilkaldt
Nogen der har en mulig forklaring på hendes opførsel??
Mille er en ca 10 år gammel shetlænder, som gik med hingst hele sidste sommer, og ingen ved faktisk hvornår hun vil kunne få føl....
Hun var meget underernæret da vi fik hende i september, og vi fik at vide at hun nok fik føl i maj ca....
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 35 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 217
De begynder jo at svede en del og kan virke rastløse osv når folingen sætter igang.
har hun sat vokspropper kommer følle nok inden for det næste døgns tid
held og lykke
sep 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 19 Svar: 121
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
Jeg mener at kunne se føllet bevæge sig engang imellem, så er ret sikker på hun er med føl, men synes bare ikke hun ellers har nogen tegn på at det skulle være snart...
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
aug 2009
Det lyder som en mulighed.... Det må jo ikke være så rart for hende... Hun virkede virkelig stresset og irriteret...
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 104 Svar: 909
Macy gjorde præcis det samme ;(
Men lidt massage hjalp hende meget!
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 35 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 217
aug 2009
Jeg må jo vente og se hvordan det hele udvikler sig...
Lige nu står hun helt normalt og gumler hø i sin boks. Men er utrolig kælen... Hvilket jo så ikke er helt normalt for hende...
aug 2009
Normalt er hun ikke sådan lige til at komme til at snakke med, men i dag står hun og vrinsker så snart hun hører mig, og jeg kan sidde i boksen ved hende og nusse, og hun nyder det bare:-)
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
aug 2009
Nu har hun jo været helt normal, spist, drukket, skidt osv siden ved 13tiden uden at rulle, lægge sig, løbe eller noget
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Det kan måske også være en plukve? Hehe
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
Hendes opførsel lyder som veer eller måske en omgang mild kolik. lad os håbe på det første, held og lykke med det
aug 2009
Nu bliver jeg hjemme i dag, og holder øje med hende på folden, hvis der skulle ske noget med hende igen...
sep 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 19 Svar: 121
Men de skal jo vende sig ellers ligger de forkert når det skal ud i den stor verder.
Min har termin imorgen og er bare æder spændt om Moonlight ikke snart vil dele det med mig:)
underlig opførsel fra ifolet hoppe??