{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Blue Horse Don Schufro!
  • #1   27. feb 2006 Ved levende født føl, koster betaler man 10.000
    Man starter altså med a betale de 5000 og de sidste 5000 hvis føllet bliver født, Mener jeg.. smiley

• #2   27. feb 2006 Det betyder at du betaler de 5000,- (1. rate) når hun er bedækket eller insemineret..

Er hun så stadig i fol ved 70. dag mener jeg, så skal du betale 2. rate som så er de 10.000,-

• #3   27. feb 2006 Lisbeth J har ret, men jeg er heller ikke sikker på antallet af dage til 2. rate, men det kan du få oplyst hvis du ringer til hingste holderen i dette tilfælde Blue Hors.

• #4   27. feb 2006 Det er godt nok også en af DK's dyreste hingste du har valgt... Jeg går ud fra, at det er en hoppe med super afstamning, som kan "leve op til" en inseminering på 15000 kr (+ moms!!!!).
    Don Schufro avler jo meget forskelligt... Personligt ville jeg vælge en lidt mere "sikker" hingst, som samtidig kan fås til kun den halve pris...
    Men det er jo bare MIN mening.
    Men HUSK at du skal regne momsen oveni de 15000 kr...

• #5   27. feb 2006 Tusind tak for svarende:)

--Loading-- :

Det er en ren DV hoppe med stamtavle (selfølgelig:p)
    Hmm, stamtavlen kan jeg skrive senere:D
    Men hun er bare flot!

• #6   27. feb 2006 Heidi N:

Det er det også:)
    Og jo, hehe. han er dyr!
    Men jeg har fået et tilbud i Tyskland, holland, USA osv, hvor jeg skal arbejde (jeg skal self, vælge hvilken) og fx i USA, vil jeg få privat undervisning af en top dressur rytter, som vil hjælpe mig med at komme rigtig rigtig langt i dressuren, så jeg vil rigtig gerne have en "go" hest:)

Og så hjælper det jo også lidt, at man er helt bidt i den hingst;)

• #7   27. feb 2006 Første rate (5000) betales når hoppen er insemineret 1. gang.. 2. rate (10.000) betales når hesten er konstateret drægtig 90 dage henne... Blue Hors har ingen følgaranti og hvis ikke din hoppe kommer i fol har du spildt 5000 kr...
    Schufro er en kanon dejlig hingst, men som nogle af de andre nævner, så avler han meget ustabilt. Mange af hans efterkommere har skæve ben og de fleste er MEGET varme i hovederne...
    Jeg ville også selv gerne have et Schufro føl - men chancen for at skyde papegøjen med ham som far er ikke særlig stor...

SE DESUDEN HVAD JEG HAR SKREVET UNDER DETTE INDLÆG:

(link fjernet) (Meget dårlig nyhed)

ANG. OPSTALDNING PÅ BLUE HORS - DETTE KAN IKKE ANBEFALES!!!

• #8   27. feb 2006 Thea B:

Hmm, jamen.. øøh. sikke da noget svineri!
    Men nu ved jeg jo ikke hvilken hingst jeg så skal vælke:(

Altså, nu tør jeg næsten ikke have et Blue Horse afkom:s

• #9   27. feb 2006 Ej det var altså ikke min mening at skræmme dig helt væk...

Men det var det så nok lidt alligevel..

Ønsker virkelig ikke for andre heste at de skal gennemgå den samme dårlige behandling som min hypper blev udsat for...

Der er masser af dejlige hingste derude - det er jo et helt gedemarked at finde rundt i...

Men prøv at søge under stutterier og så bestil kataloger og materiale over hingstene.. Snak evt. med dem der står for insemineringen og forklar din situation...

Hvis det er en person der har styr på tingene kan han/hun sikkert hjælpe dig med at vælge en hingst som avler afkom der passer til dine behov...

Jeg er selv på udkig efter en hingst til min hoppe -for jeg bruger i hvert fald ALDRIG Blue Hors igen uanset hvor lækre hingste de har til rådighed..

Ofte hører man om at Blue Hors afkom klarer sig godt i nogle aktiviteter- men når man så kigger hvem der sponsorer de forskellige aktiviteter står der meget ofte bl.a. Blue Hors...

Det kan jo virke lidt spøjst...

Men det er jo bare en tanke... smiley

• #10   27. feb 2006 smiley

Øvsen! Havde ellers glædet mig sådan til det føl. Hehe. men aldrig i livet vil jeg hae en andens hoppe derud at stå!, ja heller ikke min egen (hvis jeg havde en)

Hmm, men er der så en anden god, flot DV hings du/i kender?
    jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal finde de stutterier hende. Hehe.

Havde jo lige regnet med at jeg skulle et smut forbi B.H Med hoppen. hehe

• #11   27. feb 2006 Hvad med at ringe til DV? Det kunne man ihvertfald engang, for at få hjælp til at finde den rigtige hingst til sin hoppe...

Men jeg er født nysgerrig: Hvem har hoppen som far og morfar???

Jeg tror at du kan finde mere viden på www.danskvarmblod.dk.

For jeg går ud fra at hoppen er DV, så du kan få papirer på føllet, ik?!

Men det er en jungle at finde rundt i, og der er MASSER af hingste at vælge imellem!
    Skal du ikke til Hingstekåring den kommende weekend? Der vil du kunne få masser af farvestrålende brochurer med hingste, og mange hingsteholdere har stande på messen, og kan svare på alle dine spørgsmål...

• #12   27. feb 2006 Du kan jo gå ind på Google, Jubii eller nogle af de andre søgesider og så prøve at søge under stutterier, hingstestationer, hingste eller lignenede...
    Så skal der nok dukke nogle op...

• #13   27. feb 2006 Lene H

Jeg har lige sendt en mail til dig:D
    Håber du fik den, for jeg er ret dum til at sende:p

• #14   27. feb 2006 Farr: Didriksen

Morfar: Frühling

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i det der varmblodsside. hehe.
    Og jeg ville sindssygt gerne med til hingstekåring, men nåede ikke at få en billet:( øv bøv!
    Ville ellers rigtig gerne!

• #15   27. feb 2006 Og jo, moderen er DV.. Det ville jo ellers være dumt at bruge SÅ mange penge så:p

• #16   27. feb 2006 Hvad med sandro hit. Avler helt fantastiske føl....

• #17   27. feb 2006 For nu at komme med et helt andet forslag:
    Hvad med at spare lidt mere, og så købe et godt føl til efteråret når de skal vænnes fra? Da kan du få et godt DV føl fra 20.000 kr og opefter. Og så sparer du alle omkostningerne ved at opstalde/låne en hoppe for at få den ifolet. Der er nemlig rigtig mange faktorer der spiller ind når en hoppe skal ifoles.
    Du kan jo risikere at den er svær et få ifolet = svaberprøve og mange ekstra omkostninger for at få hoppen skannet og insemineret igen... Derefter skal hoppen fodres optimalt i de 11 mdr der går før føllet ser dagens lys... Og hoppen skal vaccineres for virusabort hver tredje måned, og dyrlægen skal ud og sprøjte føllet for følsyge når det er født... O.s.v...
    Det er ikke for at male fanden på væggen, men det er dyrt at avle! Så vidt jeg kan forstå er det fordi du gerne vil ha' en god hest at ride dressur på en dag... Men fra nu og til føllet må rides, går der mindst 4 år...
    Hvis det er et føl du gerne vil ha', ville jeg nok hellere kigge efter alle de føl der bli'r sat til salg til efteråret! Måske kan du være heldig at finde en efter Don Schufro...

• #18   27. feb 2006 Jamen han koster da 18.800kr:o
    for 1 rate og 0 for 2:p

Puuuha, det var meget:p

kommer han fra tyskland? og er det frostsæd?

• #19   27. feb 2006 Heidi N:

Jo, men jeg har altid ønsket at få mit EGET føl, altså HEEEELT fra starten, hvis du forstår?

Jeg har arbejdet næsten hver dag hos en avler, som havde en super hoppe.
    Men den er en smule for gammel nu.
    Jeg ved godt hvor meget det koster og sådan. det er jo det jeg hele tiden får af vide:p

• #20   27. feb 2006 Jo, jeg forstår skam godt hvad du mener smiley
    Jeg har også selv haft en DV hoppe, som jeg fik et føl på. Jeg havde jo samme drømme som dig dengang (for 6 år siden), om at være med helt fra starten smiley
    Hoppen var dog min egen, så de omkostninger havde jeg haft uanset hvad. Alligevel løb alle andre omkostninger op i over 20.000 kr, og da var føllet først lige født...
    Jeg fik hende ifolet ved Diamond (En ældre herre,som nu er i USA), men selvom jeg havde fået nok så mange gode råd om valg af hingst osv, blev føllet ikke den stjerne jeg havde håbet. Med den viden jeg har idag, kan jeg også se at valget af hingst dengang ikke passede godt nok til min hoppe, og at hoppen ikke var god nok som avlsmateriale. Men man lærer jo hen ad vejen.

Men held og lykke med valg af hingst, til en forhåbentlig ny stjerne smiley

• #21   27. feb 2006 Tak. Hehe..

Men jeg skal nok lige kigge lidt rundt og se om der lige var en, som jeg lige pludselig forelsker mig i:p
    det er jo sket før. hehe

• #22   27. feb 2006 Hvis du skal bruge andre hingste kan jeg varmt anbefale Akinos.. Han avler meget ens.. Super lækre langbenede og arbejdsvillige heste med super udstråling!

• #23   28. feb 2006 hejsa...

Altså bare fordi du bruger en dyr hingst er det altså ikke lig med at du får et super godt afkom ud af det.

Hvis du ser på Schufro´s følbeskrivelse er der godt nok ikke ret meget at råbe hurra for.
    Jeg ville personligt ikke bruge ham da jeg syns han avler alt for usikkert og dårligt.

Jeg kunne godt finde en bedre og måske også billigere hingst....

• #24   28. feb 2006 ...forresten så har --Loading-- ret i hvordan betalingen sker.

Det står altså også på deres hjemmeside...

• #25   28. feb 2006 nu kommer lige min mening :0)
    Don Shufue er vildt lækker, men det kan jeg desværre ikke sige om hans afkom... store hoveder korte halse.. ja i min mening ikke særlig kønne, hvordan de er ridemæssig kan jeg ikke svare på, hvlket selvfølgelig er det vigtigste, men hvem vil ikke have en smuk hest at vise frem på konkurence banerne??
    Jeg syntes du skulle snuse lidt rundt i Dv hingste liste, der er virkelig mange dejlige hingste, og prøv at studere deres afkom, kan man kan danne sig et billede, hvordan den avler :=)
    Håber du kan bruge det til lidt :0)

• #26   28. feb 2006 Øhm.. Din hoppe blive jo ikke bedækket af ham. hun bliver insimineret.. (STAVES?)

• #27   28. feb 2006 en jeg er i familie med havde sin hoppe til at stå der nede i 2 måneder, og hoppen blev ikke i fol. Det betalte hun 10.000kr for. ;/

• #28   5. apr 2008 Nogen som ved hvad blue horse hjemmeside er ?? altså den i vejle ?

• #29   23. apr 2008 Don shufro har fået mange placeringer, men det er ikke ensbetydende med at den er super til at videre føre de gener.
    Synes at mange af dens afkom har store hoveder, og en knap så lang hals.

Til Come Back 2, synes jeg at mange af de afkom den har gående, godt kan se meget lange ud bagtil.

Men der e rvel igen ikke nogen hingste der er perfekte ??

• #30   1. apr 2009 Hej Hej smiley

Jeg kan KLART os anbefale Come Back 2 , jeg ridder pt. en hingst efter ham og han er kort, og har en enorm hals (ikke overdrevet) han er så rolig i hovedet, men alligevel en udfordring, og dejlig at omgåes os iblandt andre heste, og det rolige sind har han fra faren. Det eneste der er , er at hvis moderen ikke er høj i stang, så er risikoen jo så for et lavt afkom, camaro er kun 1.64 , men har super gangarter .

så kan klart anbefale Come Back 2 smiley

den hoppe jeg er igang med at tilridde er lige blevet bedækket af ham.
    smiley

• #31   5. aug 2011 Min mor har også tænkt på at få bedækket Misyl (kig under mine heste) af ham! smiley

• #32   18. dec 2012 hej:-)
    Min hoppe er efter don schufro..
    Hendes mor var en sports pony og derfor er hun blevet en pony... Og hun har bestemt ikke skæve ben eller noget(faktisk har vi fået afvide af en fysioteripeut, at han aldrig før har set en pony med så mange bagparts muskler..) Hun er rød med en hvid blis og to hvide bagsokker.. Og på et år har hun lært mig fra 60% i en Ld2 til 65% i en La2.. Hun er heller ik mærkelig eller varm:-)
    Så jeg vil stærkt anbefale at prøve don schufro... Men har hørt mange rygter om hans føl, måske en som Blue horse Zack(Zack føl har ry for at være gode i hovedet og
    dygtige)

Hilsen Laura

• #33   18. dec 2012 og lige for at sige det: Min Pony har slet ikke et stort hoved! nærmere et sødt lille fint et:-) og overhovedet ikke kort hals... Det eneste der er lidt fejl er at hun ikke har det største plads mellem ganasharne(staves)

Kommentér på:
HJÆLP! Blue Horse Don Schufro!

Annonce