{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Råd ønskes!!?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hoppe, der skal fole midt i maj :0)
Det er anden gang hun er ifol, mit problem ligger i at hun ikke æder alt sit foder (havre/mysli) men hø, brød, og ikke mindst gulerødder er hun helt vild med?!, er det ligesom mennesker, der kan få nogle sære vaner? på hendes gulerødder , drysser jeg lidt kalk på så jeg er sikker på hun får nok af det!!
Men hvordan med vitaminer/mineraler, kan jeg være sikker på hun får nok af det?
Er der nogle der har sammen slags hopper?
Det skal lige siges hun er i god stand :0) heldigvis!!
Hun æder ca. havldelen af sit foder.... om natten !!
Håber der er nogle der har lidt tips eller erfaring med lign.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ønskes!!??
  • #1   28. feb 2006 ved desværre ikke noget smiley


  • #3   28. feb 2006 Ha ha når du siger det med at skære gulerødderne i små stykker :0) For første gang hun var drægtig, gik hun også delvis fra sit foder og jeg gik fuldstændig i panik!!! så jeg blendtende gullerødder til den store guldmedalje og blandene i hendes foder, men nej det hjalp ikke!! til min store ærgelse.. og min blender var fuldstæning misfarvet af gulerødderne hehe
    Hun er en ædel/sart hoppe efter Micehllino.. og hun er vel nok noget kræsen :0)


  • #5   28. feb 2006 hun har været i fol to gand, og det har været galt begge gange :(, men nej jeg syntes ikke der er nogen grund til at råb alam alam endnu, når hun er en god stand :0) , men det er mere vitaminerne/mineralerne jeg tænker på!, om hun nu får det hun skal have , til hende og den lille..
    Det med vitaminer i flyeden form, ja det kunne prøves, men det er noget usikkert om hun vil spise gulerødderne , da hun er så kræsen ,men det er jo bestemt et forsøg værd, og vil da lige undersøge med vitaminer i vand! er det noget du ved noget om? hvor man kan købe det osv!


  • #6   28. feb 2006 Hej
    Kender det godt, 3 af mine skal også snart fole, de spiser heller ikke deres foder, jeg tror det er fordi der ikke er plads, at føllet fylder meget, så nu er vi gået over til at fodre dem tit, men kun give en smule af gangen, det hjælper, vi giver dem mineral/vitaminer i godbidder form, købes i alm. foder stoffer, så er vi sikker på de er dækket ind.
    held og lykke med folingen smiley
    Anita


  • #8   28. feb 2006 Okay, det er virkelig rart af vide , det er normalt de går fra fodret ( delvist) men jeg tror jeg vil prøve at undersøge noget med vitaminer til hende :0)
    Så takker mange gange for jeres råd , så jeg kan bruge tiden til at glæde mig til foling, og ikke gå og være irriteret over hoppen ikke har den store spise lyst :0)


  • #10   28. feb 2006 Takker smiley
    Ja uha tiden går alt for langsomt hehe :0)


  • #11   28. feb 2006 Min hoppe er også i fol, og hun spiser heller ikke op.

  • #13   28. feb 2006 hey:) Det kan være fordi den måske keder sig. Min gamle hest fejlede konstant noget, og han mistede virkelig noget i sit liv da jeg ikke kunne ride på ham mere. Efter det stoppede han med at spise. Nu ved jeg selvfølgelig ik om det er tifældet med din:)

  • #14   28. feb 2006 Heej !
    Min skal også fole i maj, men er heldigvis den mest madglade hest i verden !
    Men det kan jo også godt være, siden du siger hun er meget kræsen, at der er noget i foderet hun ikke kan li. Eller at det bare er havre f.eks. hun ikke kan li. Så det kan jo være at du skal prøve at skifte foder, til noget lidt mere lækkert smiley


  • #15   28. feb 2006 det er meget normalt. Jeg ville skifte over på et fuldfoder så hun ik behøver spise så meget. Men føllet skal nok få det den behøver. der er naturen så smart...

  • #16   1. mar 2006 ... måske får hun for meget af gangen?? En hestes mave er kun beregnet til mindre måltider af gangen, men så spiser de til gengæld hele tiden, hvis de får få meget kan det ende med at det forgære i deres tarm system - prøv at dele det op i mindre måltider, så at hun f.eks. får 4 mindre måltider i stedet for f.eks. 2 store...

Kommentér på:
Råd ønskes!!??

Annonce