{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Hjælp/ råd ønskes {{forumTopicSubject}}

Vedr. jeg skal opereres her den 23/ 5 ; (( suk Må jeg IKKE ride, cykle eller være aktiv 14 dage efter og min part skal i de dage afslutte sin 3 g og ja det er hendes fremtid og det respektere jeg ; )) hun skal til eksamen både d 23 - 24 - 25 og nogle flere som hun først har datoerne på i næste uge...Jeg ved hun havde taget Gigi hvis hun kunne ; ))
Men hvad med Gigi ?? Jeg må ikke ride eller sadle op/ løfte noget tungt men skal jeg finde en som kan hjælpe mig som jeg kan tage derud ? min part kan ride 2 dage om ugen men er for lidt !! Når hun er vandt til at komme ud næsten hver dag og blive redet og hygget om ; )) så skal hun ikke bare stå som boks bums uden opmærksomhed men hun er også bare speciel at ikke hvem som helst kan ride hende ; ))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp/ råd ønskes
  • #1   14. maj 2011 hvad med at longere den med sadel? (-:
    lade den løbe på en bane, mens du lader den løbe rundt, og svinger en pisk engang imellem, får at få den til at løbe rundt, og blive aktiv?
    Det havde jeg gjort (-:
    -men nu er jeg også typen, som ikke skal have en part til en hest,
    vil selv have den med at gøre.
    Men der var nogle råd der (o:


  • #2   14. maj 2011 Ja må ikke selv løfte sadlen og nej longe er ikke en god ide hvis hun skulle trække afsted med mig ; (( Jeg har haft min part i snart 3 år og har ALDRIG haft grund til at klage hun forkæler Gigi lige så meget som mig selv ; )) Jeg kan let rejse væk 7 - 14 dage uden at være bekymret ; ))

  • #3   14. maj 2011 så lad den løbe rundt på marken, og bruge energi.
    Evt. løsspringe. Hvis der er nogle spring op i forvejen, eller lige spørge nogle (-:


  • #4   14. maj 2011 Vi har kun løsspring søndag morgen og må tilstå jeg er ikke typen der går ind for han hun løber rundt i ridehus da hun bliver lidt hys i spring og slet ikke på marken da jeg ser fold og boks som hendes fri sted så derfor arbejder vi ikke der

  • #5   14. maj 2011 hvis der ingen mulighed er på det jeg skrev,
    og ingen part, eller andre kan sørge/ eller tage imod hende et par timer, så er der jo ikke andet end at lade den stå, og være på mark (-:


  • #6   14. maj 2011 Overvejer at få en veninde til at ride hende ; ))

  • #7   14. maj 2011 okay (-: held og lykke

  • #8   14. maj 2011 Tak det er svært for mig men syntes pt det er den eneste løsning og hun skal jo kun ride når jeg er der ; ))

  • #9   14. maj 2011 Hun behøver jo ikke stå uden opmærksomhed, hvis du kommer i de 14 dage og nusser om hende.... Tror ikke jeg vil sætte en nu rytter på hende for de 14 dage...

    Men held og lykke med operationen, og håber du finder den bedste løsning for jer begge ;o)


  • #10   14. maj 2011 de første dage vil jeg ikke være i stand til det ; (( og hun er typen der skal bruges men ja min plan er da at gå ud og græsse med hende og bare hygge men også for at holde hende i gang.... men ja longe kan være en mulighed dog ikke den første uge ; )) min veninde har dog redet hende før uden problemer og er ikke bekymret når jeg selv er der...

    Gigi er den type hest at hun siger SELV FRA hvis hun ikke kan li rytteren hi hi en fra stalden har prøvet hende nogle gange og hver gang løber Gigi bare i pas gang og spænder op, bliver så hys hun er våd efter 15 min skønt rytteren sidder roligt, men når andre rider er hun 100 % normal og afslappet ; ))


  • #11   16. maj 2011 Hvis du laver en roundpenn med en diam. på 35-40 meter, eller evt. bare spærer af på tværs af ridebanen, hvis du ikke kan finde en plads til en større cirkel, så kan du træne dér, helt uden brug af longe. Vi har en permanent roundpenn, lige ved siden af stalden. Der er efterhånden kommet både lys op, lavet en ekstra udgang og kommet savsmuld i bunden... vi kan slet ikke undvære den, og når man nu ikke behøver longe, kan man godt have 2 velopdragne heste, som kan enes derinde på en gang. Det sparer mig for en masse tid, når motionen er så let overstået, og det er lige til at overkomme når man er gravid og ikke må ride.

  • #12   16. maj 2011 Hi hi kan ikke bare bygge står på en rideskole

  • #13   16. maj 2011 tja... så kan du jo hænge en seddel op på stedet´s opslagstavle, og evt. også på hestens boks om ikke der er nogen der vil ride lidt på din hest de par dage, du ikke selv kan...

Kommentér på:
Hjælp/ råd ønskes

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce