{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

Træne pony, hjælp ønskes(; {{forumTopicSubject}}

Ja(; Jeg skal træne Sunsine op til at kunne rides igen, og jeg kunne godt bruge noget hjælp, enten nogle gode råd, eller øvelser jeg kan lave osv.

Hun har tidligere været mishandlet, så hun er generalt en lidt nervøs pony, men jeg er sikker på at hun stoler på mig, så længe jeg står ved siden af hende på jorden, og ikk giver nogen tegn på at skulle op og sidde på hende. Hun har stået stille i 2 år pga. forfangenhed.

Det jeg har trænet med hende:
1. Hun kan have trense og sadel på uden problemer(hun er dog ikk lykkelig for at få lagt sadlen på)
2. Jeg kan køre foden op langs hendes for- og bagben.
3. Jeg kan køre knæet hen af bugen på hende
4. Jeg kan bøje mig over hende og røre hende på maven fra begge sider
5. På hendes venstre side kan jeg lægge mig over ryggen på hende med alt min vægt(stadig med tærene på jorden, har ikk prøvet at slippe)

Har i nogle gode øvelser jeg kan lave med hende, og hvor langt tid vil i synes jeg skal arbejde mere med hende, før at jeg sætter mig op på ryggen af hende, og hvordan synes i det skal foregå når jeg på et tidspunkt skal op på hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne pony, hjælp ønskes(;
  • #1   2. jul 2007 Hej..

    De fleste heste er nærvøse når man skal op dem, men når man så er kommet op finder de ud af det faktis ikke er så farligt alligevel... Men hvis du skal op hende så få en til at have fat i hende evt. med longe torv i tilfældet af der skulle ske noget, men start med at hænge på sidden af hende og få så en til at trække med hende, og når du syntes hun har vent sig til det og går pænt kan du prøve at komme helt op på hende...

    Men ellers så træn med hende hver dag og ros hende og hvis hende at du ikke har tænkt dig at være ond ved hende, så vinder du os hendes tillid...

    Håber det hjalp.. ellers må du gerne skrive flere spørgsmål.. tilrider nemlig selv heste...


  • #2   2. jul 2007 Det skal lige siges at jeg har redet hende for de der 2 år siden...

    Line: Vi har 20*60ridebane, men uden sand...


  • #3   2. jul 2007 lav nogen flere øvelser med sadlen ihvertfald gør det til en ''leg'' at få lagt den på, lad hende snuse til den og lig den i slow motion op på hende og ta den af igen:) jeg har selv prøvet det hele, bare kig på min lotte, hun er et vidunderdyr nu:)

  • #4   2. jul 2007 Line: Den mindste fold vi har vil jeg skyde på er 80*80... så ikk rigtig en lille fold, men kan bare sætte en snor op på ridebanen, så kan jeg jo selv bestemme hvor stor banen skal være...

  • #5   2. jul 2007 Katja og Camilla : Tusinde tark, gode råd(;

  • #6   2. jul 2007 Har i flere gode råd eller nogle gode øvelser jeg kan lave med hende?

  • #7   2. jul 2007 måske gå nogen ture med hende med sadel og hovedtøj, eller lave en forhindringsbane med nogen ''farlige'' ting, jo mere hun stoler på dig, jo nemmere bliver det i sidste ende:)

  • #8   2. jul 2007 Camilla - hva kunne der være på den forhindringsbane?

    Men vil næsten sige at hun stoler blindt på mig fra jorden af, men lige så snart jeg ligger ind over hende eller sidder på hende bliver hun utryg(det gjorde hun i hvert fald for 2 år siden, og nu bliver hun stadig lidt utryg hvis jeg ligger over hende, men ikke lige så meget)


  • #9   2. jul 2007 ?

  • #10   2. jul 2007 Du skal ikke sætte dig op på ryggen før hun er helt tryk ved at få lagt sadel på. ! smiley Det er ihvertfald sikkert.

  • #11   2. jul 2007 Det vi ogs har brugt er at ride på en hest ved siden af, og så have den utilredede ehst ved siden af, og så kører hånden op og ned af ryggen på hesten, og gøre den tryk ved det. -Ved nogen heste kan det ta meget lang tid før de er trykke ved det, andre er ligeglade helt fra starten af.

Kommentér på:
Træne pony, hjælp ønskes(;

Annonce