{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hjælp min pony vil ikke trave {{forumTopicSubject}}

Skriver her efter vi har fået problemer med ponyen ikke vil trave efter vi har fået den hjem vi har haft hende i små 3 uger nu og vi har haft problemet siden midt første uge dyrlægen har været her og givet kiropraktorer behandling og anbefalede vi red med bidløs de næste 4 mdr da hun spænder vildt op når hun bliver redet med bid hun havde låsninger fra kæbe og ned til halen
Da dyrlægen var her blev hun redet uden de store problemer slog lidt med hovedet med bid og hun var ikke taktfast med bid og spændte op
men hun var afslappet og taktfast uden bid og nem og ride frem
Men vi har stadig problemer efter dyrlæge besøget med hun ikke vil ride frem i traven hvad vil i anbefale vi skal gøre træne det næste lange stykke tid
Min datter er knust over hun har brugt 20000 kr på noget hun pt ikke kan bruge
Kan hun forbinde rytter med smerter ?? Og hvordan vil i så vise hende hun ikke skal være bange mere for og ha ondt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min pony vil ikke trave
  • #1   4. feb 2017 Hvordan ligger sadlen? Er den tilpasset af sadelmager? Hvis ikke så vil jeg nok starte der smiley - Derefter vil jeg prøve en få en anden behandler ud, måske noget Equine touch? Har selv benyttet mig af det og var yders tilfreds med resultatet, min hest var totalt låst i skylder og bækken, men efter to behandlinger var hun sig selv igen smiley

  • #2   4. feb 2017 Hvis hesten har haft meget ondt og i lang tid er blevet redet mens den har ondt, så kan der godt gå noget tid, før den omstiller sig. Dvs. selvom den fysisk er rettet nu, så kan den stadig godt gå med "eftervirkninger" for at sige det sådan.

    Som jeg umiddelbart læser det, så KAN det være en mulighed at vente med at ride, til hun er ordnet helt. Og så tage det langsomt. Ja din datter har brugt 20.000 kr på "noget hun pt ikke kan bruge", men når hun har brugt så mange penge burde hun også kunne tænke lidt mere langsigtet end 3 uger smiley Det vigtigste er vel ikke at hun skal op og ride med det samme og nu nu nu, men at hesten får en ordentlig start hos jer.


  • #3   4. feb 2017 Få tjekket sadel og tænder (de kan sagtens være til gene selvom der bliver redet uden bid), og så ville jeg få den gået i gennem af en fys. Ulempen ved en kiropraktor er, at de kun arbejder med skelettet, hvor en fys kan rette led, arbejder med muskler og generelt har mange andre "finere" arbejdsmetoder. smiley

    Derudover er jeg i øvrigt enig med Funke. smiley


  • #4   4. feb 2017 Min pony var også låst fra nakken og ned, vi fik fysioterapeut ud og holdt en lille pause fra ridning (et par måneder) og nu kan vi ride over bomme osv uden problemer smiley
    Han var blevet redet samtidig med at han havde smerter, så han er stadig lidt usikker, men han får mere og mere selvtillid!


  • #5   4. feb 2017 Er det ikke en handelsfejl ??

  • #6   4. feb 2017 Hej, fordelen ved en kiropraktor er at de kan løsne låsninger og rette skævheder meget hurtigere end fx en ledmobillisør og fysiurger, da de laver det der hedder en manipulation, fremfor en mobilisering, som ledmobilisører, fysiurger osv laver. Det dårlige ved kiropraktorer er, at manipulationer er meget kraftige, og giver et ordentligt ryk i hesten, og som følge heraf bliver hesten ofte rigtig øm. Desuden giver det også et ordentligt ryk i musklerne, når kiropraktoren rykker i skellettet (da musklerne jo sidder fast på skellettet), derfor anbefales det altid at man får hesten masseret inden kiropraktor, så musklerne er bløde og smidige til når kiropraktoren trækker i dem, samt massage bagefter kiropraktikken også, for at få dem trukket "med på plads", samt beroliget efter de hårde ryk, og komme af de med affaldstoffer som udskilles ved kiropraktik smiley

    Jeg tror jeres pony kunne have godt af at få en gang massage også.

    Og er sadlen tilpasset? Ellers ville jeg også få det gjort. smiley

    En god idé er også at lade hesten få ridefri, mens "helingsprocessen" står på. Lad den istedet blive longeret over nogle bomme, så den får strukket i kroppen, finder sin nye balance (for denne påvirkes meget, når kroppen ændres), og så den finder ud af, at det ikke længere gør ondt at bruge sin krop smiley


  • #7   4. feb 2017 Mange tak for jeres gode råd tænderne er blevet ordnet i nov har snakket med deres dyrlæge selv og har også snakket med deres massør det fik hun også i november dog kun 1 gang
    Min datter er ikke så gammel så ja self vil hun gerne ride sin pony
    Men efter en god snak er vi også blevet enig om det longser og skridt med rytter kun i de næste uger og mandag ringer jeg efter en massør med laser så hun får den beste pleje der er og hjælper det ikke så må vi prøve en fys


  • #8   4. feb 2017 Okay nu har jeg set at du er 28, jeg troede du og din datter var ældre siden du skrev hun har brugt 20.000 på ponyen. Det lyder til at i har en fin plan for massør. Dog ville jeg droppe ridningen HELT - altså ikke engang skridte med rytter - hvis i beslutter jer for det. Hvis i alligevel vil op og putte vægt på hesten og ride, kan i lige så godt ride som i vil smiley

  • #9   5. feb 2017 Hun har ikke noget imod og skridte med rytter det kun i traven så derfor vil vi ikke presse hende til noget hun pt ikke vil

Kommentér på:
Hjælp min pony vil ikke trave

Annonce