{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Valg af hingst til to DV hopper? ;) {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi skal have ifolet vores hopper meget snart, men vi er stadig i tvivl om hvilken hingst, der vil give den bedste kombination.

Den første er en brun DV på 172 cm. Hun er kåret i RDH, og er efter; Blue Hors Romanov / Traumdeuter / Elizar...
Hun kunne godt bruge en bedre gallop, ellers er der ikke noget specielt at bemærke ved hende. Se evt hendes profil - Engvangs Richesse.
Til hende havde vi tænkt:
- Tailormade Lancelot - Andre blodlinjer, og både dressur og spring. Gode gangarter.
- L'Espoir, god gallop, andre blodlinjer..
- Prinz K3, anden type, god gallop, står meget tæt på os.
- "Uno" Don Diego, fine blodlinjer, dressur, tæt på os.
- "Uno" Don Diablo, God gallop, gode blodlinjer, tæt på os.

Den anden er en rød hoppe, efter "Uno" Don Diego / Rotspon / Windhuk. Hun er ca 166 lige nu - vil jeg mene. Hun kunne godt bruge noget mere ædelt. Gerne et mere feminint hovede og nogen bedre ben og hove. - se billede neden under..
Ved hende havde vi tænkt:
- Tailormade Lancelot, både dressur og spring, andre blodlinjer, anden type. Højt stillet.
- Prinz K3, Ædel type - det som hun savner. Højtstillet.
- Blue Hors Roshoff - Ædel og flot, anden blodlinje. Højt stillet.

Hvad mener i? Kom gerne med andre forslag, og erfaringer. ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hingst til to DV hopper? ;)
  • #1   18. maj 2010 Lancelot er i hvert fald en super dejlig hingst..
    Men læste lige om et Tailormade Temptation føl som havde fået nogle rigtig gode karakterer..
    10 i trav, type og helhed.


  • #2   19. maj 2010 Sanne * SKE: Det føl, du har læst om, hedder den Viva Caprill?
    Jeg har en DS hoppe, der bliver ifolet med Temptation i næste uge. :o)
    Og har lige fået insemineret min RDH hoppe med BH Rush Hour.


  • #3   20. maj 2010 okay... ved godt det er lidt andet, men til den første ville jeg foreslå Don Schufro, der er jo kommet noget rigtig godt ud af den kombination, og ellers må lancelot gi galop, har ikke set afkom efter ham, men han galopere jo fantastisk(:

    til hoppe nr. 2 vil jeg forreslå Blue Hors Rush Hour, det er jeg helt sikker på vil være en go' kombination, og ellers Rossoff som du selv os siger, du kan jo altid ringe op til Blue Hors eller Katrinelund og høre hvad de vil forreslå af hingse til dem.


  • #4   20. maj 2010 Hej alle smiley Vi har idag snakket med Ib fra katrinelund, og han synes at Lancelot er et fint valgt til den første hoppe. Schufro ville ogdå være god, men han er lige i den dyre ende. smiley

    Han anbefalede Stevie Wonder til nr 2. Så ville vi bevare hannoveranerblodet, samtidig med at han har lidt andre bjodlinjer.

    Hvad siger i til dette? ;D

    Hvilke ting/erfaringer har i hørt om Stevie Wonder?

    Hilsen Amalie.


  • #5   23. maj 2010 Hov jeg tror bestemt at Stevie Wonder kunne være et godt bud. Ham havde jeg helt glemt da jeg læste tråden. - Godt Ib selv kan huske ham smiley

    De føl der er kommet efter ham ser meget højtstillede ud, og hingsten selv er meget interessant synes jeg smiley

    Det kunne blive meget spændende smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Valg af hingst til to DV hopper? ;)

Annonce