{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havre
  • #1   1. jul 2011 Personligt mener jeg at havre er det bedste man kan give sin hest! vaslet havre er bedst, det er nemmere for hesten at fordøje. Men hvis din hest skal tabe sig er det måske ikke så godt, men hvorfor får den overhovedet foder her om sommeren? går den ikke på sommefold? smiley

Emma

• #2   1. jul 2011 Hun er lige begyndt ikke at få foder. Men hun mister rigtig meget energi nu. smiley

• #3   1. jul 2011 Det er bare lige en vane sag smiley hun skal nok få energien igen, der er masser af god næring i græs, men en lille håndfuld havre vil ikke skade hende engang i mellem smiley

• #4   1. jul 2011 De har ikke særlig meget græs på marken, de får wrap derud smiley

• #5   1. jul 2011 Jeg har også den holdning at havre er det abselut bedste foder man kan give sin hest! smiley Hvis den taber sig på græs, lige pt. fordi der ikke er så meget, så kan du supplere med foder fx 1 x dagligt. Det gør vi med en enkelt af vores som har tabt sig lidt. Men så snart der kommer noget mere ''spræld'' i græsset burde det ikke være nødvendigt mere smiley

• #6   1. jul 2011 Men min taber sig ikke.. Hun bliver tykkere og tykkere ;(

• #7   1. jul 2011 Nåårh for den. Så syntes jeg ikke du skal give den noget overhovedet smiley Så skal energien nok komme når den er helt ''tilvendt'' til græsset, det gjorde den i vert fald på mine 2 smiley

• #8   1. jul 2011 Havre er ikke sundt for din hest hvis den skal tabe sig. Min den ene er blevet rigtig tyk fordi den har været forfangen og ikke har kunnet motionere. Jeg gør det, at den kun får sine vitaminer + vandet hø (det skyller det meste sukkeret ud af høet), og så kommer den på fold om natten hvor hesten spiser mindst. Den bliver skridtet lange ture, da det er den bedste måde at få hesten til at tabe sig på. En god tur langs stranden er hårdt og kræver meget af en hest rent fysisk. Skridt din hest to gange om dagen når du har sommerferie eller tid til det, det vil i begge kun elske smiley

Jeg bruger nu Marstall vito foder hvor der er rigtig lav stivelse+sukker indhold i (under 4%). Det er kanont godt for heste som bliver tykke af bare at kigge på en gulerød smiley

• #10   1. jul 2011 Personligt mener jeg ikke have skal bruges til heste - dette er der mange grunde til.

Bla.:
    1) Det høje indhold af stivelse på ca. 40 %
    2 Dårlig sammensætning af aminosyrer - derfor ikke god nok proteinkilde til heste i arbejde.
    3) Meget lav indhold af calcium, og relativt høje indhold af fosfor. Fosfor forhindrer derfor optag af calcium.
    4) Ligeledes lavt indhold af specielt zink og kobber.

Alt dette forhindre opbygning af solid knoglestruktur.

• #11   1. jul 2011 havre er godt, med måde.. men det er raket foder, dvs det går hurtigt igennem systemet uden at give nok i forhold til mængde..

men rigtig fint til den hest som mangler lidt energi under træning, en smule til unghesten engang imellem er også fint men som eneste krybbe foder duer det ikke..

havre feder ikke, så det er ikke derfor din hest ikke taber sig..

• #12   1. jul 2011 Havre godt for hesten?? Side hvornår???

Det er nok noget mine heste ALDRIG får hvis jeg ka undgå det.

Det er noget man kan give som tilskud til fuld -eller tilskudsfoder til rimelig højtydende heste hvis de skal have mere energi.
    Ganske alm. ridehese har sjældent behov for havre...eller det har ingen heste i mine øjne.
    Byg kan til nøds gå hvis man skal fede en hest lidt op, men må ikke bruges i større mængder.

Er din hest fed eller er den vommet? Utroligt nok kan rigtig mange ikke se forskel på det faktisk...

Hvor meget græs er der på folden? Bare så de lge akkurat kan nippe af græsset?
    Sådan en fold går min hest også på og hun får altså intet ved siden af græsset.
    Hun vejer stadig en smule for meget efter hun gik i to uger på lidt længere græs hvor hun tog 45 kg på... hun mangler stadig at tabe sig 20 kg.

Staldejer, hvor min hest står, hendes hest har også mistet energien, men tror mere det er af kedsomhed i sandkassen. Min gider heller ikke lave noget på dressurbanen. Kunne det tænke sig din keder sig en smule også?
    Hvis det er energien den er galt med så vil den også være doven når i springer eller er på tur.

Er den det?

• #13   1. jul 2011 Kan kun være 100% enig med *Nina Nielsen, Team Hjortkjær Hjortvald ,og
    Line P - Enghavegaard

Vil da også lige tilføje at stivelse er med til at give mavesår , dette lider rigtig mange heste af.Og havre er smæk fyldt med stivelse.

Mon ikke din hest er tyk pga. at den får wrap? Hvor meget får den?

Men vil da gerne høre fortalerne for havre, hvad det er der skulle være i havre, som skulle være sundt for hesten?

Jeg kan nemlig ikke selv komme på en eneste sund ting ved havre, det eneste havre er sundt for, er vist nogens pengepung ; )

• #14   1. jul 2011 havre er hurtig energi.. Hvis din hest ikke vil tabe sig, så får den enten for meget mad og/eller for lidt motion..

• #15   1. jul 2011 Jeg er heller ikke tilhænger af havre. Men også fordi det har højt stivelse/sukker indhold. Men også den kortvarrig energi den giver. Hvis man vil have energi skal man finde noget der holder længer.

Mange heste kan ikek tåle havre da det gør dem skøre i bolden.

Det er billigt men ikke sundt for dem

• #16   8. jul 2011 Naboens hest blev forfangen af havre, så jeg vil ikke give en hest der skal tabe sig det.

• #17   23. jul 2011 Havre er fint i menneskemad, men ikke i hestemad...

Korn er generelt ikke beregnet til hestemaver, og mangler ens hest energi, huld eller andet, kan disse ting opnås på langt bedre måder med andre produkter... Der er et hav af produkter på markedet efterhånden, som tilgodeser hestens tarmsystem og især sarte mave og fordøjelsessystem, uden at proppe den med stivelse og sukker...

Jeg vil også meget gerne høre om de gode ting, der skulle være ved havre? *Gg*

Kommentér på:
Havre

Annonce