{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Højdeforskel på hoppe og hingst {{forumTopicSubject}}

Vi har en hoppe på ca. 94-99 cm, som måske skal have et føl, som skal være så stort som mulig.

Hvor stor syntes du hingsten må være?

Hoppen er spinkel. Du kan se hende under "Heste der venter på optagelse"..
Måske er hun godkendt når du ser dette.Men du kan alligevel se hende.

Mange tak
// Aaa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højdeforskel på hoppe og hingst
  • #1   7. jul 2011 max 10 cm højere og helst af spinkel type (:

men et godt råd, vent et år længere da jeg kan se din hoppe kun er 3 år (:

• #2   7. jul 2011 Tak..

Flere?

• #3   7. jul 2011 Vi have en hingst på 148 på vores hoppe på 130 - synes ikke man skal tage en større forskel - især ikke hvis hoppen ikke har haft føl før(det havde vores)

• #5   7. jul 2011 Abli: Til dels gør de ja, men det gør dog ikke man skal hænge sig op på det og tage en der er 20 cm højer!

• #6   7. jul 2011 som stald abbi skriver tilpasser føllet sig moderen og vokser så bare hurtigere når den kommer ud kender en som fik deres lille welsh pony det var en 3ér insimineret med en topafstammet DVér kender ikke højden men alvshingstene er vel for det meste omkring 170 og der var ingen problemer smiley men føllet blev hurtig større end sin mor smiley ved naturlig bedækning max 20 cm vil jeg sige for ellers kan hoppen blive sparket i hovedet af hingsten s for hove har set den en gang smiley

• #7   7. jul 2011 jeg kender flere der har haft store problemer... problemet er ikke bedækningen eller mens føllet vokser... men at få det ud !!
    Der er flere der er endt med og skære føllet ud da hoppens bækken osv. ikke var stort nok til og få føllet.... nogle fik redet deres hopper uden men, andre hopper er blevet reddet men de kan aldrig bruges til noget mere.... og andre hopper dør.

Jeg siger ikke det vil ske, men problemet er athvis man vil lave større og specielt fra en shetlandspony, er man også nød til og se på hvor stort bækkenet er og om hoppen vil kunne fole, hvis man vælger en stor hingst.

Hilsen
    Mette (der selv avler shettere, og har relativt meget erfaring.)

• #8   8. jul 2011 Helle, nej det er skam fordi mennesket er grådigt smiley

Men det passe skam det Mette skriver!!

• #10   8. jul 2011 Pernica Fofo: Vi har ikke tænkt og at sælge føllet, og netop derfor skal det være så stort så muligt så vi kan ride på det.

I vores familie er vi reeet små... Gennemsnittet er lige nu på 141.

// AAA

Kommentér på:
Højdeforskel på hoppe og hingst

Annonce