{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hoppe er i fol:-)
  • #3   21. jul 2011 Stort tillykke! Det er altid dejligt når det lykkes :o) Jeg selv venter også føl til næste år.

  • #4   21. jul 2011 jeg har persomligt altid været i mod at i fole en hoppe i den alder, fordi chancen for at en af dem eller begge dør, er stor..

    men ha dyrelægen med ind over og ja jeg ville give speciel foder og masser af hø/wrap, og så hold den i gang så den er i form til at fole..


  • #5   21. jul 2011 Har din hoppe haft føl før? har nemlig hørt noget om at de helst skal have haft føl før de er 15 ca hvis de skal have føl når de er ældre. passer det?
    ville nemlig gerne selv sætte min egen i fol, men det bliver først om et par år, og hun er nu 16.. smiley


  • #6   21. jul 2011 Isa, man kan sætte i fol når man vil, men når det er første gang og i den alder er chancen for at både føl og hoppe dør meget stor

  • #7   21. jul 2011 i hvilken alder?:)

  • #8   21. jul 2011 Hun er gammel avlshoppe og har altid klaret det problemfrit. En flot hoppe i sin alder med meget brugbare brunste, så den del er jeg ikke bange for. Hun er under opsyn hver dage og pt. flere gange om dagen da man bliver lidt ekstra pylret nu hvor der er en baby i maven - Det er bare så smukt! Glæder mig mere end et barn gør til juleaften:-)
    Dyrlægen er med hele vejen, og har sagt at hun skal fortsætte med det her foder og så skal jeg putte mere på hende hvis hun taber sig. Glemte bare at spørge om ekstra vitaminer eller tilskud. Vi mennesker skal jo ha folinsyre osv. så tænkte at de måske også skal have et eller andet udover vitaminer?
    Og et stort tillykke til alle jer andre med føl og kommende føl selvfølgelig:-)


  • #9   21. jul 2011 Alderen betyder ikke så meget hvis hoppen har haft føl før og der stadig er flotte brunste - bare li for at pointere at det er okay smiley Har fået det her bekræftet af 3 forskellige dyrlæger som sagde "hvorfor skulle det være et problem". smiley

  • #10   21. jul 2011 Isa&Tulle: Ifølge min dyrlæge kommer det an på hestens stand osv. ikke alder. Det er klart en fordel hvis de har haft før, men min dyrlæge vil ikke sætte alder på, hun vil hellere vurdere hesten selv.

  • #11   21. jul 2011 Hvis den har prøvet det før er det jo ikk noget problem..

    Jeg forstod det som om det var den der ikk havde prøvet det før..
    Men ja har den prøvet det før burde det ikke være noget problem hvis den er i go form


  • #12   21. jul 2011 Men har du hørt noget om ekstra tilskud? calcium eller andet?

  • #13   21. jul 2011 Desværre nej, har aldrig selv skulle have føl, blot været nervøs for min gamle hoppe skulle have det (20år aldrig haft føl), og så har jeg redet hopper i fol og set/trænet føllet, men selve det med foder aner jeg intet op, udover de skal have special foder, og masser af græs/hø/wrap hvad man nu giver

  • #14   22. jul 2011 Betina, endnu et stort tillykke. Vi er meget glade for at det lykkedes. Og flotte brunster kan jeg som hingsteholder og kommende farmor til føllet skrive under på - der er ingen problemer i en hoppe på den alder som skal have føl, da hun tidligere har været ifolet og drægtig uden problemer.

    Vedr foder, så skal du ca 3 måneder forinden skifte hen på et foder som er til drægtige hopper. Det er ikke et must, men det dækker altså ekstremt godt ind både i tiden op til og efterfølgende hvor hun giver mælk.
    Her bruger vi selv Suregrow fra Brogaarden, som jeg absolut kan anbefale ! Det blandes med lucerne og derudover får hun hø eller wrap af god kvalitet + nu hvor det er muligt græs.

    Du er altid velkommen til at skrive eller ringe for info - og så glæder vi os ellers bare til at se følle næste år. Dejligt du er så glad.

    Bedste hilsner,
    Juliette


  • #15   23. jul 2011 Tak for fiffet Juliette:-)
    Ja du kommer nok til at høre fra mig undervejs.. Jeg er sikker på at Shaklan og Aminhe nok skal lave en lille stjerne der er værd at vente på:-)

    Bedste hilsner,
    Betina


Kommentér på:
Min hoppe er i fol:-)

Annonce