{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Størrelse på hingst og hoppe
  • #1   18. jan 2012 jeg læste i nogle andre indlæg omkring det samme at max 30 cm højre end hoppen må hingsten være men om der er hold i det ved jeg ikke smiley prøv hør din dyrlæge smiley

• #2   19. jan 2012 Maks. 20 cm. højere, vil jeg sige.

• #3   19. jan 2012 Ja jeg vil egentlig også selv mene 20 cm var passende. Prøver at spørge min dyrlæge smiley

• #4   19. jan 2012 jeg syntes også bare du skal spørge dyrlægen.. min dyrlæge gav mig grønt lys for at ifole min hoppe på 139 med en hingst på 165.. det var en simpel og nem drægtighed, og folingen gik fint, føllet bliver en stor etter, hun bliver tre i år..
    det var også hoppens første føl

• #5   26. jan 2012 hejsa

reelt set vil jeg sige det afhænger meget af bedækningsmetode, om det er naturlig eller insemenering.

vores hopper på 144 og 146cm i stg blev naturligt bedækket af en hingst på 167 cm, og det må jeg tilstå jeg i bagklogskabens lys aldrig skulle have gjort, drægtigheden, folingen mm forløb smertefrit og uden problemer, men jeg fik to hopper hjem som var ømme i deres rygge, pga belastningen af hingsten.
    så skal jeg i fremtiden bruge store hingste bliver det via insemenering.

I 99% af tilfældene vil føllet passe størrelsesmæssigt til moderen indtil det er født og så vil det ellers sætte højde og bredde på i løbet af de første år.
    noget andet du skal huske er at du ikke er garanteret at føllets sluthøjde ender mellem de to, den kan også ende på farens eller ende på morens højde.

mvh
    Mie

• #6   26. jan 2012 Tusind tak for oplysningen smiley

Kommentér på:
Størrelse på hingst og hoppe

Annonce