{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

fole på sommerfold - folings alarm? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er.

jeg har nu snakket lidt frem og tilbage med dyrlæger, venner og avlere..'
Da min hoppe er sat til at fole her først i juli, vie jeg jo gerne sætte hende på sommegræs, med de 2 andre, men da hun er første gangs folene, er man ve lidt bekymret, men som dyrlægen siger, at hvis hun er sund og rask, burde hun jo ikk få problemer ud af det, da det jo er naturens gang smiley

meeen nu ligger vores sommerfold ca 700 m nede a vejen, så tænkte jeg på, kan man ikk få en folings alarm der evt kunne række "hjem" eller sende en sms, da jeg jo et sted helst vil være der hvis der nu sku ske noget.. .

da hun desværre er meget afhængig a de andre (de er ikk afhængig a hende) så ved jeg ikk hvor smart det er a tage hende hjem alene, da hun jo vil stresse sig selv helt vild...

Kh mie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fole på sommerfold - folings alarm?
  • #1   25. apr 2012 Var det min hoppe, havde jeg valgt at lade naturen gå sin gang og lade hoppen slippe for at gå med folealarm smiley

• #2   25. apr 2012 jamen er bare SÅ bange fo hvis det går galt, det er jo første gang så overvejede virelig den alarm, da 700m er et stykke alligevel smiler og aner jo ikk om hun går over eller lige ti tiden, eller fø meste derfor

• #3   25. apr 2012 Min hoppe har fået 2 føl. Vi bor 5 km fra hvor hun har folet, og alligevel har jeg været tilstede under første foling. 2. gang vidste jeg hun ville fole om natten, men jeg valgte dog at blive hjemme under dynen. Hun har klaret begge folinger til UG og her til juli, hvor hun venter sit 3. føl, har jeg skam heller ikke tænkt mig at gøre andet end at forberede de øvrige opstaldere om at nu er det ved at være tid.. Så de ved de skal ringe, hvis de ser noget bemærkelsesværdigt smiley

• #4   25. apr 2012 jeg ville også lade den gå sin gang jeg var heller ikke med da mit føl kom til verden det klarede den selv,nogle gange går tingene galt pga af folk blander sig.

• #5   25. apr 2012 lad naturen gå sin gang smid hende på fold og lad hende selv, tro mig de kan godt klarer det selv, lad være med og være plydre mor.

• #6   25. apr 2012 hee ja jeg ved det... smiley

• #7   26. apr 2012 jeg har så prøvet to gange hvor jeg har været der at føllet har lagt forkert da den skulle ud, den ene gang havde den ikke fået det ene forben frem og den anden gang vendte den på siden, så hoppen måtte have hjælp til og presse den ud.

begge gange var jeg glad for og have været der, da jeg ellers kunne have risikeret hoppe eller føl, men pga den hurtige hjælp (fra dyrlægen første gang og guide anden gang) overlevede både hoppe og føl.

sidste år mistede vi et smukt hoppeføl på vores frieser da den folede før vi forventede, så vi var ikke hjemme da hun startede, og der gik der for lang tid fra moderkagen havde løsnet sig til føllet kom ud, så det var dødt ved folingen.

Jeg ville aldrig overlade mine hopper til sig selv efter disse oplevelser.
    jeg ved godt langt de fleste folinger går godt, og vi har da også haft mange gode folinger, men de få som ikke går godt naturens gang kan man hjælpe ved og være der i tide.

min drægtige hoppe som har termin 23. maj går pt på sommergræs, men når hun nærmer sig foling vil hun igen komme ind til nat så jeg kan holde øje med hende. jeg går hjemme om dagen, så der går hun så jeg kan holde øje med hende fra stuen:-)

hvis du vælger folingsalarm syntes jeg du skal overveje hvilken model du vil bruge, for går hun ude vil du kunne få nogle fejlalarmer ved dem som reagere på sved, hvis det en dag regner hvor hun har den på.

• #8   26. apr 2012 jeg er også hjemme bortset fra 2 gange hvor jeg er væk en halv time, tænkte på en a de der der sende sms eller lign, jeg ved ikk rigtig hva jeg skal....

• #9   26. apr 2012 ja det er du nok nød til, hvis du vælger og give hende en på, for tror ikke dem uden kan række så langt som du har til folden, men der findes både nogle som reagere på sved, og nogle reagere på liggestilling osv.

Kommentér på:
fole på sommerfold - folings alarm?

Annonce