{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Klipning af føl! hjælp... {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har et lille problem, som jeg håber i vil hjælpe mig med smiley
Min mors hoppe fik den 23. februar et hoppeføl, som er rigtig velskabt og fin, så derfor skal hun selvfølgelig også til følskue i august, så det er jo godt smiley
Da der var meget koldt da hun blev født har har hun rigtig meget føl-/vinterpels, som hun her i juli stadig ikke har tabt. Det er lidt et problem da hun bl.a. har et lidt voldsomt farveskift, og hendes kommende pels er meget kortere end føl-/vinterpelsen, altså ser hun slet ikke sammenhængende ud nu smiley
Min mor og jeg er nu i tvivl om vi er nødt til at klippe den (eller det er faktisk mest mig), hvor min mor er mest for, synes jeg, efter at have læst forskellige steder på nettet, at vi skal lade være...
Jeg vil give min mor ret i at det er lidt synd for følle når hun står og sveder og puster når der er 23 graders varme, men på den anden side har jeg hørt at følpelsen beskytter godt, og min mor vil selvfølgelig tage hende ind om natten, hvis hun bliver klippet.
Jeg har prøvet at få hende overtalt til at lade være men hun vil helst have den klippet. Jeg har købt sådan er "wonder stone" (pimp sten) som jeg gnubber hende med, for at rykke nogle af de løse hår af. Det går bare ret langsomt og tror ikke hun når at tabe ret meget pels inden d. 19. august. Vi kan ikke give dem b-vitamin da hoppen vår knopper af det, så det er også udelukket.

Mine spørgsmål er så til jer, synes I vi skal klippe føllet? har i prøvet det, og kommet til kåring, hvor de kommenterede det? Er der andre måder man kan få den til at tabe hårene hurtigere på?
Håber i vil hjælpe, da jeg selv helst ser at vi ikke klipper hende smiley

- Freja

Ps. Her er et par billeder af hende som hun ser ud nu:
(link fjernet)
(link fjernet)

...Og hendes farveskift:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af føl! hjælp...
Kommentér på:
Klipning af føl! hjælp...

Annonce