{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Føl i 2013 :) {{forumTopicSubject}}

Hvilke føl venter I, til næste år - og hvorfor? smiley

Vi venter 5 føl, her i stalden til forår/sommer smiley
(hvoraf én ikke er vores egen, men en nordmand der har opstaldet her)

1)
Hoppe: Lady Longlife e. Londonderry / Racot
Kåringsgrad: Hannoveraner (Elite-stute) og DV (RDH),
Venter føl efter: Blue Hors Erlando (Jazz-søn)
Hvorfor denne hingst?:
Erlando er af super smart model, langbenet og har super god skulderfrihed, og er lidt kortere hen over lænd/kryds - derfor passer han godt til Lady.

2)
Hoppe: Red Devell e. A-dur / Lorbas
Kåringssgrad: DV (DH), Hannoveraner (Hauptstutbuch)
Venter føl efter: Volstrups Cash (e. Volstrups Casillas)
Hvorfor denne hingst?:
Den springer r*ven ud af bukserne, mildt sagt smiley

3)
Hoppe: Romanell e. Blue Hors Romancier / A-dur
Kåringsgrad: DV (Elite RDH) og Hannoveraner (Hauptstutbuch)
Venter føl efter: Blue Hors Fletcher (e. Fürst Grandios)
Hvorfor denne hingst?:
Vi så Fletcher da vi har til hingstekåring i Tyskland, og faldt pladask for hans charme og udstråling, samt hans indundergribende bagben,

4)
Hoppe: Diddeline e. Uno Don Diego / Amerigo Vespucci XX
Kåringsgrad: Hannoveraner (Hauptstutbuch)
Venter føl efter: Don Index (e. Don Crusador)
Hvorfor denne hingst?:
Vi håber at Don Index, vil lave en smartere model på føllet. Hoppen er MEGET stor og meget bred, derfor er valget faldet på en smartere og mere klein hingst, af super type og med 3 gode gangarter.

5) (opstalder)
Hoppe: Chilli e. Sorel / Cantus
Kåringsgrad: DV ( RDS)
Venter føl efter: Bernstein (e. Banditentraum)
Hvorfor denne hingst?:
Pas smiley

Skriv også gerne hvorfor, at I har valgt netop denne hingst til jeres hoppe. Det ville være interessant.

Modtager også gerne kommentarere til vores hingstevalg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl i 2013 :)
  • #1   19. okt 2012 Vores bedste hoppe, kom desværre ikke i fol, men skulle ha' været ved Don Schufro.


  • #2   19. okt 2012 Har lånt en hoppe.. En Ox araber ren egypter ifolet med en ren egypter.. Rene egypter hopper er dyre så det var jo en god mulighed for mig at få et føl på samt hun har en super stamtavle.. Håber på et hoppeføl som gerne skulle blive startskudet for avl.. Hvis det derimod bliver en hingst skal den bruges til distance.

    Troja venter føl med min egen hingst..


  • #3   19. okt 2012 Til foråret venter jeg mit første føl nogensinde... Bliver bare SÅ spændende smiley

    Hoppe: Blue Eyed Apache - Pinto
    Hingst: Kings Knight - Palomino

    Glæder mig helt vildt! Bliver spændende at se, hvilken farve der kommer ud af det match... Og så kan det kunne blive et helt fantastisk føl, med de forældre, både sind og udseendesmæssigt smiley



    profilbillede
  • #4   19. okt 2012 Hoppe: Lyngbakgårds Al-Pari e. Newman med BH Don Scufro til morfar:-)
    Kåret i er RDH / DV
    Venter føl efter: BH Zack (link fjernet)
    Hvorfor denne hingst?:
    Don't no min far valgte:-D


  • #5   19. okt 2012 Team Gane - lyder spændende.
    Der er mange gode ud af den kombination (Zack / Schufro)


  • #6   19. okt 2012 Ja det er en god kombi, jeg glæder mig pogså til at se resultatet:-)

  • #7   21. okt 2012 Nogle spændende kombinationer er spændt på at høre mere om Erlando føllen(-:

    Jeg venter to føl næster år:
    1) hoppe: Heisselager Rokett(RDH) e. Robin/ Mago xx
    Venter føl efter BH Zack
    hoppen har fået et super lækkert Zack føl i år, han har givet en smart model og forbedringer i traven... så håber at kunne lave en ligeså fin lille søster eller bror.

    2) hoppe: Miss M(RDH) e. Master/ Frühling/ My Sherif
    venter føl efter Zonik
    hoppen har lavet to virkelig lækre Zack føl, der har fået 9 taller til følskuet, så det er enlig bare for at prøve noget andet, men stadig bevare nogle af de gener vi ved passer rigtig godt på hoppen, hun mangler sådan set ikke noget i bevægelsen... men hvis føllet kunne få lidt af Zoniks trav ville det ikke være helt ringe (-:


  • #8   22. okt 2012 Christina - MEGET spændende sammensætninger.

    Vi er også mest spændt på Erlandoen smiley

    Næste år, vil vi lave 2 Zonik'er - jeg synes han er en sindsygt spændende hingst, som kan bidrage meget positivt til et breds udsnit af hopper i Danmark!


  • #9   22. okt 2012 Ja, helt sikkert... hans første årgang tegner rigtig fint, ville lige vente og se hvordan hans afkom så ud, inden jeg brugte ham(-: men blev bestemt ikke skuffet(-: forstår godt du også tænker i de baner(-:

  • #10   22. okt 2012 Det er bestemt en spændende hingst.
    Har også kigget lidt efter Sezuan, som også er super fint gående, men synes ikke han typemæssigt lever op til Zonik.

    Bliver spændende at se føl efter den næste år.


  • #12   22. okt 2012 Min hoppe har termin d. 20&6 2013.

    <b>Hoppe:</b> Pearl of Justice
    <b>Hingst:</b> Yahoo.Coin
    <b>Rce:</b> Tennessee Walking Horse
    <b>Hvorfor denne hingst?:</b>
    - Han har nogle fantastisk gode linier, samt han er én af Europas bedste hingste. Han har alt jeg søger i en hingst - Gang, højde, temperament og ikke mindst talent. Alt dette avler han videre til sine føl, så jeg satser på at få en lille stjerne. smiley


    profilbillede
  • #14   23. okt 2012 Så er det Zonik vi skal bruge næste år smiley
    Vi har nogle hopper der er ekstra gode, især Londonderryen.


Kommentér på:
Føl i 2013 :)

Annonce