{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

reg som welsh efter fødsel ? {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge welsh folk

Jeg har en welsh hoppe, som jeg i sommers kårede som EU anerkendt miniature, og satte hende derefter ifol med en EU anerkendt miniature hingst (som self har fuld stam).

MEN MEN MEN, jeg tænker at hvis føllet bliver en hingst at reg den som welsh, men kan det lade sig gøre efter fødsel ?

Altså så den har det som nr to forbund i passet eller ??

Håber ikke det lyder alt for forvirrende......

MVH Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  reg som welsh efter fødsel ?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   4. okt 2013 Er welsh ikke en race?? For så kan du da ikke reg. Som en miniature, det er jo to forskllige ting??

• #2   4. okt 2013 Astrid: man kan godt få en welsh reg i både welsh og miniature da der er WPBR som er krydsninger med mindst 12,5 % welshblod.

du kan ikke på selve passet lave så den er 2 racer - enten er den en miniature ellers er det en welsh.

Jeg tror du er nød til at registrere den som miniature hvis du vil have rødt pas, da du nok ikke har søgt dispensation for at bruge en miniature hingst på din welsh hoppe.

• #3   4. okt 2013 ida>> okay, men ville jeg kunne få den reg som welsh sener, så den evt ville kunne avle under welsh hvis det var, så uden logo i passet ?? PT er føllet (uanset køn) reg som miniature, men tror bare at en hingst ville være mere atraktiv som hvis den kunne avle hos welsh også smiley Mor er Partbreed, men faren er jo ikke welsh smiley så tænkte den jo skulle reg som partbreed ligesom mor smiley

• #4   5. okt 2013 Den kan bruges i welsh hvis det bliver en hoppe, men jeg er ikke sikker på den kan hvis det er en hingst.

Jeg ved vi engang søgte dispensation x2 for at bruge en knabstrupper hingst på vores welsh hoppe, så føllene kunne få welsh papirer heldigt nok da det blev 2 hingsteføl. ( men det er jo allerede 13 og 12 år siden, vi søgte dispensation, så der kan sagtens være kommet nogle regler jeg ikke lige har bidt mærke i)

• #5   6. okt 2013 Okay vil prøve at kontakte welsh og hører dem ad smiley
    Tænker den bliver partbreed da moren jo er 50% welsh smiley

• #7   7. okt 2013 stephanie>> men hvis man så vælger IKKE a bruge den på welsh hopper, men reg dem til avl i welsh, kan han vel også bruges? han har jo min 25 % welsh i sig og en partbreed skal som min have 12,5 % i sig..... Men det er jo slet ikke sikkert det bliver aktuelt det var blot HVIS hun skulle lever et hingste føl smiley og det har jeg sagt at det gør hun ikke smiley

Kommentér på:
reg som welsh efter fødsel ?

Annonce