{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Tør hud ved navlen - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

hen over sommeren har min lille hest fået meget tør og kløende hud omkring navlen, yveret og mellem bagbenene. Huden her er meget tynd, og jeg antager, at det er fordi hun har været meget plaget af mitter i det område. Jeg har ikke gjort noget særligt ved det, andet end at jeg har sørger for at klø hende der når jeg var der, fjernet død hud og hudflager ved yveret og en sjældens gang imellem vasket hende med en blød klud.

Nu er mittesæsonen ved at være ovre, men jeg synes stadig hun skæller en del, og klør sig. Så jeg besluttede, at prøve at give hende noget creme på. Jeg havde en bøtte BlueHors Zinksalve (det der blå halløj) stående, og tænkte at jeg vel ligeså godt kunne prøve det.
Wrong...
Da jeg kom ud til hende i går, kløede hun for det første rigtig meget, og omkring navlen væskede det med brunt snask (ad!) Jeg er overbevist om, at hun må have reageret på den muksalve fra BlueHors.

Jeg vaskede hende med en blød vaskeklud i lunt vand, samt fik hun en omgang med sårsæben (medihex).

Spørgsmålet er nu, hvad jeg så skal gøre?
Hvad er jeres erfaringer med tør hud under maven?
Skal jeg bare vaske med vand, skal jeg smøre med noget andet, eller skal jeg bare acceptere at hun klør sig sådan?
Kan det være en eller anden form for hudinfektion?

Kom frisk... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tør hud ved navlen - hjælp!
Kommentér på:
Tør hud ved navlen - hjælp!

Annonce