{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Bidløs - hvad vil i anbefalde mig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige siden jeg fik part på pony(som jeg har ham som min egen, så det er kun mig der laver noget med ham) for 4 måneder siden godt kunne tænke mig at kunne ride bidløst.

Jeg har før forsøgt mig med en rebgrime, fordi det var det eneste jeg har, som bidløst.
Der jeg prøvede det havde vi problemer med ridningen, altså han ville ind på midten, ud af ridebanen og når han først havde besluttet sig for det, så skulle det gøres, han lukkede fuldstændig af overfor mine signaler.

Nu er det blevet en del bedre, selvom jeg 'kun' rider ham 0-2 gange om uge, grundet han har spat, så vi har også trænet fra jorden og haft underviser til jordtræning, hvor vi primært trænede at han skulle slappe af.
Jeg styre ham næste kun for benene nu, hvilket jeg slet ikke kunne før.
Det er meget sjældent han lukker af nu.
Har dog ikke prøvet mig med rebgrimen igen.

Jeg vil gerne have en bidløs trense, som kan give 'tydelige signaler' fra tøjlen, hvis man har behov for det.

Hvilken tror i ville passe til os?

Og lige til Info, for mig er en hackamore også bidløs, da hesten ikke har et bid i munden.

Mange tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs - hvad vil i anbefalde mig?
  • #1   14. okt 2013 Jeg er også blevet helt tosset med det bidløse! For Yasya og jeg fungere det super med en rebgrime, og vi skal nu til at forsøge os med en sidepull - det skal nok blive spændene. Det kunne du jo også prøve? Har hørt om mange som har opnået gode resultater med det smiley

• #3   14. okt 2013 Sidepull er godt. Det lyder til din part er lidt forvirret. Lær ham det fra jorden først:-)

• #4   14. okt 2013 Har redet med kapsun en gang, den var bare så skøn, og skal klart selv have en. Den giver et meget tydeligt drejesignal smiley

• #5   14. okt 2013 Margrete, da jeg fik part på ham i juni var han en meget forvirret lille pony, ingen balance og uden muskler, da han ikke rigtigt var blevet redet siden november 2011.
    Vi er nået langt, og han er ikke mere forvirret, det oplever jeg hvertfald ikke.
    Måske jeg skulle gå igang med jordarbejde med rebgrime, plejer at gøre det i normal grime.

I må meget gerne linke til de forskellige ting, altså hvor jeg kan købe det, det må meget gerne være i kvalitet!

• #8   14. okt 2013 Mille, stop signalet er noget vi har og stadig øver en del på, også selv om han kan det, jeg synes aldrig man kan øve for meget på stopsignalet, da det er et signal som bare SKAL være der smiley

• #10   14. okt 2013 Barefoot Cedar hovedtøj smiley
    Kan både bruges med bid, uden bid, med hackamore og med ridekapsun effekt.

(link fjernet)

• #11   15. okt 2013 Mille, jeg er begyndt at gå meget op i han ikke skal kede sig under ridning, hvilket også er grunden til at når vi 'skridter af' så er det oftes med velkroarbejde smiley

• #12   15. okt 2013 Det kommer virkelig meget an på din hest.
    Jeg har nu selv reddet bidløst i 3 (snart 4) år, og det er så forskelligt fra hest til hest. For det første har de forskellige bidløse trenser forskellige funktioner.
    En kapsun løfter hesten (den er god, hvis din hest har tildens til at gå under lod)
    En hackamore er frem og ned (god til en hest, der korter sin hals meget under ridning) En rebgrime er til hyggebrug, da den ikke har nogen effekt. Sidepullen har samme effekt som en trense med bid, altså lige ned.
    Jeg vil anbefale en hackamore, med MEGET KORTE stænger. Altså, den korteste du overhovedet kan finde. Hvis du er villig til at ofre nogle flere penge, vil jeg dog allerhelst anbefale dig LG hjulet. Alle de bidløse trensers effekt i et hjul. Mere information på http://ridudenbid.dk/side8.html :-)))

• #13   15. okt 2013 Undres også over folk der ikke mener at et hackamore er at ride bidløst.... nå men...

Det der virker bedst for dig... jeg har idag prøvet for første gang nogensinde at ride med den bidløse trense(den med krydset under hagen/kæben) på min 3års som er tilredet bidløst... den var super god! Min hest gik prima, og tog det hele med ophøjet ro...
    Rider normalt med hackamore(soft) eller sidepull...

• #15   15. okt 2013 Jeg ville nok råde dig til en kapsun. Den er blid ved hesten, men giver meget præcise og rene signaler, som de færreste heste vil ignorere. Dog skal du være opmærksom på at kapsunen "løfter" hovedet, så hvis det er et problem ville jeg vælge hackamore istedet. Dog med korte stænger, da den kan være ret strid ved næsen og ikke er egnet til konstant tøjlekontakt. Er du ude i en hackamore findes der flere modeller med korte stænger, fx blomsterhackamore og hjul. smiley

• #16   16. okt 2013 Lige en lille opdatering.

Mandag aften lavede jeg en rebgrime(bare af noget billigt reb, kig evt mit pb)
    Tirsdag havde jeg den med derud, jeg besluttede mig for at lave noget signaltræning med rebgrimen, så han lærte den at kende.
    Vi startede med rebgrimen med den normale grime inden under, hvis det nu skulle gå galt, tog den dog af kort tid efter, da ham tog det så pænt og afslappende.
    Det gik så godt og jeg bestemmer, at jeg ville prøve det fra ryggen, han reagerede på de mindste ting, han var afslappet hele tiden.
    10 fantastiske minutter på ryggen ag prinsen<3

• #17   16. okt 2013 Ej hvor fantastisk!! smiley super god start må man da sige!:-)

• #18   16. okt 2013 En hackamore er skøn, og du kan bruge den for fine signaler. Den er nem og bruge, og er nok det nemmeste at skifte over til hvis du kommer fra bid. En soft-hackamore er ikke så slem som folk siger, og den kan ikke gøre meget skade hvis den sidder ordentligt.

• Josefine S
    Josefine S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 20
    #19   17. okt 2013 Køb et bid - heste kan ikke rides bidløst. Det er usundt.

• #20   17. okt 2013 Josefine, du kan jo glæde dig over at det ikke er din pony, men min smiley
    Desuden, så vil jeg ride 50/50.

• #21   17. okt 2013 Sikke en påstand Josefine. Har du nogle belæg for den udtalelse?

• #22   17. okt 2013 Der måtte jeg alligevel le Josefinne ;).
    Hvad er så dine argumenter for det? smiley

• #23   17. okt 2013 Det var dog det stiveste jeg længe har hørt, Josefine. Hvad bygger du det på?
    En hest der rides bidløst bliver styret af nogle helt andre signaler, og signalerne ved næseryggen (i stedet for mundvigerne) gør, at hesten bruger hele ryggen, ved for eksempel et drejesignal.

Hvad er dit argument for, at en hest ikke kan rides bidløst?

• #24   17. okt 2013 Tror jeg vil sige kapsun. Jeg skal også ud og skaffe mig sådan en til min unghest, når hun har fået styr på balancen i alle gangarter smiley

• #25   17. okt 2013 Spændende udtagelse Josephine... Vil meget gerne høre nogle belæg for den påstand!:-)

Kommentér på:
Bidløs - hvad vil i anbefalde mig?

Annonce