{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

hvor højt skal vi springe? {{forumTopicSubject}}

Min unghest skal til sit første stævne på en anden gård.

Til det sidste hjemme stævne red vi 1 bom klasse og en 30 cm. i de 30 cm havde jeg en nedrivning på sidste spring, Det var udelukkende min fejl.

Jeg er så i tvivl om, om jeg til næste stævne skal ride bom klasse eller tage chancen og springe 40 cm?

Det er en Gennemførsel klasse.. Og jegbved ikke om jeg skal tage bom klasse og være sikker på det går godt og få en roset med hjem, eller om jeg skal tage chancen og springe 40 cm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor højt skal vi springe?
  • #1   22. okt 2013 Du kan jo prøve begge klasser smiley

  • #2   22. okt 2013 Har du ikke mulighed for at starte begge klasser? Ellers ville jeg sige at du skal tage bomklassen - når det er en unghest, handler stævner mere om at uddanne hesten, og det er jo vigtigt den får en god oplevelse :=) Men hvad plejer i at springe til træning? Selv den bedste hest kan jo få en nedrivning.

  • #3   22. okt 2013 Du skal ikke tænke på rosetterne! Skidt pyt om hesten tager en bom eller flere, det gælder bare med at få nogle gode runder og kommer ud og får nogle gode oplevelser sammen smiley Jeg vil ikke sige, hvad jeg synes du skal ride, da jeg hverken kender dig eller hest, og du kan ikke se det udfra en præstation, men tænk på jeres træninger, det er træls at komme ud i en runde på rene misforståelser, specielt når hesten ikke er ældre smiley

  • #4   22. okt 2013 et stævne er bare træning til det næste stævne i starter

    kan du ikke tage en mellem klasse måske 20 cm og så tag en 30 cm klasse


  • #5   22. okt 2013 Du skal tage begge klasser...så har hesten set bane og spring i den første klasse og du kan ride lidt mere afslappet i anden klasse...det gør ikke den store forskel for hesten i de klasser om det er den ene eller den anden klasse...kan sige vores ungpony (3'er pony) den gør vi det samme med...den springer 40 og 50 til stævne for at få erfaring og det er tit at den er bedre i 50 cm. klassen fordi både rytter og hest er mere afslappet smiley

  • #6   22. okt 2013 Jeg har kun meldt til en enkelt klasse da jeg ikke kunne finde ud af deres tilmeldings system. Og hvis det bliver under 40 cm tager han ikke springene seriøst.. Og bom klasser klare han jo uden problemer.. smiley Jeg tror jeg tager en bom så. smiley

Kommentér på:
hvor højt skal vi springe?

Annonce