{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Lære at stole på hesten og sig selv? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg kommet i sådan et irriterende problem, nemlig at jeg ikke stoler på min part smiley det startede med at han altid bakkede, drejede rundt, stejlede ja alt, nå vi var på tur. Så skulle mig og mine to "rideveninder" så ride en anden tur. Men han stak af med mig, og jeg faldt af. Siden da, har jeg slet ikke turde stole på at han ikke løber væk med mig. Idag, da mig en rideveninde1 (kalder jeg hende lige :p) skulle hjem, spurgte hun så om vi skulle ride en slags omvej hjem. Og derfra hvor vi var, kunne man se hele "omvejen" men jeg turde ikke, jeg stolede simpelt hen ikke nok på ham og migselv, men jeg vil SÅ gerne stole på ham, og komme på tur med ham uden at jeg er nødt til at hoppe af.
Så kære hg, hvordan kan jeg kunne stole på ham, og ikke mindst migselv? Og hvordan kan jeg træne ham i at komme på tur, uden at han begynder at bakke/stejle what ever?

//Selma og Markus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at stole på hesten og sig selv?
  • #1   3. nov 2013 Træne med ham smiley Ej nu har jeg jo ikke forstand på det men måske lave nogen øvelse som bakke,stoppe,skridt,trav,galop fra jorden af?

  • #2   3. nov 2013 Prøv, til at starte med, at lave en masse tillidsøvelser med ham, fra jorden af. Så kan du derfra arbejde tilliden op mellem dig og ham.

    Du kan OGSÅ øve tillid og tillidsøvelser med ham, via en gå tur. Jeg har gået en masse ture med min Fjordhest og hun har nu, fuldt tillid til mig. Det er i hvert fald de råd jeg vil give dig, da det har hjulpet mig rigtig meget.


  • #3   3. nov 2013 Gør han det kun på tur?

  • #4   3. nov 2013 Tasha: ja, kun på tur, han gør INTET på banen, og der stoler jeg også 100% på ham smiley

  • #5   3. nov 2013 Måske i så bare træner lidt mere på banen, og så begynder laaangsomt at træne tur? Bare gå en lille bitte tur til at starte med, og gør den gradvist længere? Prøv evt. også at trække ham, så du kan se hvordan han opfører sig der.
    Han kan højst sandsynligvis mærke din nervøsitet, og så smitter det af på ham smiley


  • #7   3. nov 2013 ud, ud og ud! ta evt. en med på gåben eller hest og hop endelig af hvis ikke du tør smiley din tillid til hesten er knækket og det vil med garanti tage nogen tid før du føler dig tryg igen, men op på hesten igen, som man siger smiley

    jeg selv var blevet ekstrem bange for min tidligere part, da vi var få cm. fra at blive kørt ned af en lastbil på tur en dag. Jeg turde dog bare ikke sige til ejeren, at jeg ikke turde ride den, så jeg måtte jo blive ved, der gik lang tid, men til sidst var vi jo bare på tur, som om vi aldrig havde lavet andet smiley


  • #8   3. nov 2013 Tak, jeg vil prøve de ting i foreslår så smiley

Kommentér på:
Lære at stole på hesten og sig selv?

Annonce