{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Tabt sko - Smed siger 'ondt i skulderen' {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være godt træt af min hest's uheld. Hun har i de 3 måneder jeg har haft hende, haft sko på i lidt over de 2 af månederne. Kun forsko.
Hun har tabt den venstre forsko 3 gange i den tid. Hun har kun denne gang fået trådt den højre sko skævt, eller har der ikke været noget med den højre.

Nu står hun så med en hovbyld, da hun i torsdags havde trådt venstre sko af - igen, og trådt den forkert på. Smeden var her i dag, og jeg spurgte ham om hvad fanden man kan gøre for at hun IKKE træder den sko af hele tiden. Hun går med klokker hele døgnet rundt - også under ridning.

Dertil svarede han at der kunne være masser af grunde. At hun ikke kunne bære sig selv med baghovende, så hun måske burde få bagsko på også. Han snakkede også om at hun kunne have ondt i venstre skulder, og at der var en masse andre muligheder - men dem kunne han ikke fortælle.

Jeg har allermest lyst til at få pillet de sko af hende igen, også smide dem af helvede til.. Før hun fik sko på, gik hun fint, der var intet! Men hvis det nu viser sig at hun har ondt i skulderen, så er det jo også bare dumt at pille skoende af, også tro at det problem er løst.. Men på den anden side så viser hun ikke andre tegn på at have ondt i skulderen, eller generelt have ondt nogen steder.
Hun har været lidt svær på det sidste under ridningen - vi har for ikke så længe siden fået ordnet tænder, og tog en skridt tur dagen efter. Der var allerede meget tydelig bedring. Siden da har vi dog ikke redet pga hovende.

Jeg ønsker ikke at hun skal have bagsko på. Så vil jeg hellere have dem alle af. Hun er ikke ømtået uden sko.

Hvad kan ellers være en grund til at hun hele tiden KUN træder den venstre af?
Hvad havde du gjort, og hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tabt sko - Smed siger 'ondt i skulderen'
  • #1   4. nov 2013 Hvad med at smide nogle klokker på. Gerne et nummer for stort, så kan hun vel umuligt få dem af.
    Kan ikke komme i tanke om nogle grunde til de smider den samme sko, Landeur smider dem da heldigvis kun når det er ved at være tid smiley

• #3   4. nov 2013 Få massør eller kiopraktor ud og tjekke om hun er øm.
    Smid de sko ad helvede til, en hest går ikke med sko i naturen, så hvorfor putte dem på, hvis hesten kan gå uden??

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #4   4. nov 2013 Hvad er grunden til, at hun går med sko, hvis hun ikke er ømtået?

Jeg havde prøvet med en anden smed for at se, om det er det samme. smiley

• #5   4. nov 2013 Gøg&gokke - det er gjort. De går godt ned og dækker - alligevel ryger den altså af.

Morkaren og Josefine - Vores tidligere smed mente at hun skulle have sko på når jeg havde planer om at vi skulle ride en masse ture for at gøre hende trafiksikker - Det må så vente til sommer. Derfor tænkte jeg at smeden er uddannet, han ved bedst, så når han siger at hun burde få sko på, så skal hun da have sko på.
    - Derfor fik hun sko på til at starte med :)!

• #6   4. nov 2013 det er meget sandsynligt at der sidder nogle spændinger, låsninger eller skævheder som gør at hun træder en lille smugle skævt under sig og derved jogger skoen af..

Jeg ville bede smeden smide nogle korte sko på med stor overrulning så hun har sværere ved at træde på dem, og så ville jeg kontakte en kiropraktor og så kontrolleret og evt løst op for spændinger..

• #7   4. nov 2013 Vi har næsten lige skiftet smed for at se, og det er så den sko hun tabte i sidste uge.

• #8   4. nov 2013 Har du overvejet om smeden lægger et beslag på som ikke passer til hende?

Jeg ville prøve en ny smed smiley

• #10   4. nov 2013 ungheste og Utrænede heste træder ofte skoene af smiley faktisk burde man vente med at give disse heste sko på til de har balancen.( hvis de absolut skal have sko på?)
    Grunden til de træder dem af er simpelthen at de er for langsomme til at flytte deres forben smiley eller deres balance er dårlig.

Var det mig ville jeg bruge boots hvis hesten ikke kan gå de ture du vil ride uden sko?

• #12   4. nov 2013 Ja hvis hesten slider for meget i tåen? dur boots ikke smiley
    men her lyder det som om hesten bare har fået dem på pga men mener den ikke vil kunne klare at gå på asfalten?
    Så der ville jeg mene boots er et godt alternativ til sko, når den nu ikke kan kordinere sine ben uden at træde dem af hele tiden:-(

• #13   4. nov 2013 Tag skoene af og smid dem af h.... til, som du selv siger. Min vallak går uden sko på alle overflader; ridebanesand, græs, grus, sten, jord, asfalt, ingen problemer. Har boots til perioder hvor han kan blive ømtået. Når du ved hun kan gå uden sko, uden problemer, så tag dem for Guds skyld af og slip for det problem. Det løser jo højst sandsynligt ikke problemet med skulderen, men med sko der falder af plus ondt i skulder, står du med 2 problemer.

• #15   4. nov 2013 Mange tak for alle jeres svar.
    - Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der ønsker de sko af. Så må vi jo få fat i en kiropraktor, og se hvad han/hun siger.. smiley

• #16   4. nov 2013 Mange smede vil gerne tjene penge, så derfor anbefaler de det. Min smed anbefaler det ikke, hvis de kan gå uden. Der findes boots som alternativ, eller rid i kanten, hvor der er blødt smiley

Kommentér på:
Tabt sko - Smed siger 'ondt i skulderen'

Annonce