{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hjælp mig med mit valg {{forumTopicSubject}}



Jeg står i et stort dilemma.
Jeg vil rigtig gerne videre med min ridning, og det kan jeg kun komme på min ene pony, den anden er stadig urutineret og bliver hurtig ked af det i springningen. Jeg kan sælge hende og få en pony som kan, som jeg bare kan starte højt på nu.
Men det betyder jo så at jeg må sige farvel til min engel fordi at jeg vil have noget andet. Jeg føler at jeg svigter både gl ejer og ponyen, det er en svær tanke. Jeg tænker på måske udlån eller en part. Jeg måtte egenligt gerne have 3 men vi har ikke nok plads vi har kun plads hvis vi sætter en udenfor i en boks(fuldstændig isoleret fra de andre) og det er jo også synd.
Hvis nogen sidder med en tanke om det her så kom endelig med de tanker i har, skal jeg tænke på mig selv og hvad jeg vil med ridningen eller skal jeg tænke pony og dens gl ejer? Hjælp mig gerne.

PS. Jeg har skrevet dette med tårene trillende ned af kinderne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig med mit valg
  • #1   10. nov 2013 Synes det er endnu mere synd, hvis ponyen i bund og grund kan mærke at du er træt af ikke at komme videre smiley

  • #2   10. nov 2013 Det er svært meget svært, men tænkt på ponyens ve' og vel er dunsikker på at den vil få det godt med ev.t part/udlåner så er det en chance der måske skal tages..
    Men syntes du skal være sikker på at den for udnyttet sit potentiale så den ikke bliver foldbums, eller du ikke for tid til den længere smiley

    Det er svært at vide om de skal følge dit hjerte eller din fornuft...

    //Stephanie N M Poulsen


  • #4   10. nov 2013 Tak for jeres svar jeg vil prøve at finde en løsninger noget part halløj smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   10. nov 2013 Hvis ponyen ikke er så rutineret endnu, skal du da bare give den en masse rutine?

    Hvis du vælger at sælge en pony fordi den ikke er rutineret nok, også køber en pony der vare kan her og nu, virker det mere som at du kun tænker på stævner og at vinde..


  • #6   10. nov 2013 Hvis du vil videre med din ridning, er det ikke nødvendigvis en god ide at købe en hest du kan komme ud og starte en masse på her og nu, som Astrid siger, lyder det som om du bare gerne vil ud og have en masse placeringer, så du får selvtilliden lidt i top. Men ved at købe en hest der kan en masse, er det jo ikke sikkert du får særlig meget ud af, med hensyn til ridningen. Hvis du i stedet valgte at ride din egen op, får du en hel masse erfaring den vej!:-) Du skriver jo også at det er ''din engel'' smiley



  • #8   10. nov 2013 At vinde betyder ikke det samme som at nå langt, jeg skrev nå langt så vil jeg ikke vinde hele tiden.
    Ponyen har bare ikke sin egen selvtillid, den har ikke det store mod og min træner siger at den nok kun har til og med MB i sig og den er ko nok ikke lige så fedt når man vil videre


  • #9   12. nov 2013 MB er meget hvis du ikke er vant til de klasser. Springene er ikke ''kun'' højere, sværhedsgraden bliver ganske enkelt hævet. Og selvom hesten ikke har mere end en MB i sig, så får du stadig mere ud af, selv at ride den op, og når den så skal sælges kan du også få flere penge ud af den smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   12. nov 2013 Ts: det er jo ikke sikkert at du som rytter er dygtig nok til højere end MB?

    Bare fordi hesten kan, er det ikke ensbetydende med at det går godt


Kommentér på:
Hjælp mig med mit valg

Annonce