spørgsmål om wrap {{forumTopicSubject}}
Har købt 4 500 kg baller wrap, og forleden opdagede jeg at den, som jeg har taget ca. halvdelen af, er varm i midten, og der har dannet sig hvide plamager i midten..
Jeg åbnede så en balle mere, og den var nærmest fyldt med hvide plamager.
Begge baller lugter godt, men er i tvivl om de er gode, da jeg har kunne læse mig frem til, at der ikke må være varme eller pletter i midten af ballerne.
har kontaktet ham jeg købte dem af, og han kom og kiggede. Han siger så at det ikke er mug men bare sukkerudtræk - hvad skal jeg tro?? Han vil ikke bytte ballerne ud med nye,da han ikke mener at de fejler noget, men tør sgu næsten ikke fodre hypperne med det.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
De hvide pletter KAN være sukker udtræk.. Men det kommer meget an på hvordan det ser ud... Hvor store er pletterne??
feb 2012
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 48
Jeg har lavet ligesom et låg foran, så der kan komme lidt luft ind, men måske er det ikke nok.
Men den balle jeg åbnede i går, var allerede hvid ved åbning, også flere lag inde, da jeg prøvede at pille i det, og de hvide plamager er ikke forsvundet, selvom den har stået åben i over et døgn, som det jo skulle gøre, hvis det var sukkerstof??
feb 2012
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Hvis ballerne er blevet stødt under transport, så kan der dannes luftlommer inde i ballen som kan være skyld i mug...
plus at det er bedst at åbne den HELT, og evt sprede det ud på nogle paller - hvis man ikke har så mange heste..
Hvis du kun har en enkelt hest, så kan du ikke nå at bruge en hel balle, hvis det er minibig (eller jo - men så skal din hest have en ualmindelig god appetit, samt der skal være frost)...
feb 2012
Så har jeg da lært det, og skal nok købe de små baller fremover, så de ikke skal stå så længe.
feb 2012
Synes bare at det er sure penge at spilde på noget bras, og bruger i hvert fald aldrig den anden igen.
Heldigvis er den sidste balle fin endnu, så nu har jeg hevet alt plastik af, så den kan lufte.
Synes bare at det er utroligt, at han kan være så ignorant - den balle jeg åbnede, som var helt hvid, også i midten, lugter virkelig grimt og er brandvarm, men han vil ikke anerkende at den er dårlig.
spørgsmål om wrap