{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om wrap?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg slettede lige sidste tråd, og opretter igen, da jeg har fået lidt flere spørgsmål smiley

<b>
- "Wrap af helsæd med havre". Det fik jeg af vide indeholdte halm og korn, men har du fodret med det? Hvad har det gjort for dine heste? Hvor stort er indholdet normaltvis af halm/korn i forhold til alm wrap?

- Har det nogen betydning for heste, hvis wrappen er med rød kløver?

- Hvor længe kan jeres bundter ca holde åbne? De fleste siger vist en uge, men synes at have læst at nogle sætter dem ud på folden, hvor de står 2-3 uger? Og er der foreskel på holdbarheden i de forskellige slet mv, eller om man køber wrap fra i år eller 2011?
</b>

Jeg har altid kun brugt hø, men kunne godt tænke mig at supplere med lidt wrap her til vinter (nu er frosten jo begyndt at komme), men huha det er dyrt at købe 50kg bundter til 70-80,-, når man kan få 300-500,- for alt imellem 160 - 250,-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om wrap??
  • #1   30. okt 2012 Har hørt at wrap kan holde sig åben i 2 uger hvis du søger for at brede det ud og det ikke ligger i plastiken smiley

• #2   30. okt 2012 ja wrap koster. men så kan du vende den om og sige.
    hvis du køber en balle på 300 kg og du så kan smide halv delen ud efter en uge eller 2 fordi du ikk har nået at bruge det. så det jo penge lige til at smide ud.
    der imod hvis du køber en lille balle og får brugt det hele, så der ingen penge smidt ud smiley

• #3   30. okt 2012 Hvis du googler det kan du finde en del tråd omkring det.

Jeg vil aldrig foder med det igen...
    halm har som alle ved ingen foderværdi til hestene, så det er kornet som giver det...
    mine heste fik det en meget kort overhang og de gad ikke spise selve stået, men spiste kun det hvor kornet sad i - så hestene fik i realiteten ikke rigtig noget stråfoder med FE...

bare min mening. smiley

Holdbarhed af alm wrap afhænger af hvor tørt det er og vejret.
    Er det dejligt tørt wrap og det er koldt kan det holde op til 14 dage.

• #4   30. okt 2012 Jeg sætter en bigballe ud og laver hul i toppen som de kan spise af ude, den kan holde sig ca. 3 uger på den måde. Der er dog en del spild . Det er ikke med helsæd .
    Efter at have fået en jyde i opstaldning skal de have en ny hver uge .De går i løsdrift .

• #5   30. okt 2012 Jeg har i mandags sidste uge fået en stor 250 kg wrap, da jeg brugte de små før på ca. 40 kg. Men de holdte kun 4 dage så var det spist. Ret dyrt i længden, så nu prøver jeg en stor.
    Har kun 2 heste, så er spændt på hvor længe det holder.

Pakkede den helt ud og tog så mange fli som muligt ind i stalden og bredte ud.
    Resten stod i laden stadig sammen i fli, men uden plastik på, og på en palle med luft under.
    Efter 4 dage var den møg varm mellem fli'ene, så måtte sprede alt ud (var ej dårlig.)
    Og indtil videre har det holdt en uge og har stadig massere og intet er dårligt.

Så vil tro det er ret vigtigt at få spredt alt ud, så kan det bedre holde sig i længere tid når det står tørt..

• #7   30. okt 2012 Hmm, havde aldrig tænkt på at man kunne stø det ud, lyder som en super ide, for vi har pladsen til det smiley

<b> Men hvad med wrap med rød kløver i? Hvad betyder det så for hesten? smiley

• #10   30. okt 2012 Tusinde tak for hjælpen Monty smiley

Nå, jeg fandt lige på et par spørgsmål mere at belemre jer med smiley

- Hvad er Timothe hø som wrap? Har søgt det på nettet, men vil lige høre hvad i siger?

- Og er der nogle der kan svare mig på det der med, hvad foreskellen er på noget der er lavet i år og noget der er lavet sidste år (ja, mega flot formuleret!) ? smiley

• #11   30. okt 2012 Her holder en balle wrap en måned når bare den er åben og spredt. Plus jeg har været heldig at finde en der sælger en rimelig tør wrap i år. Det gør det noget nemmere.

Kommentér på:
Spørgsmål om wrap??

Annonce