{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

fjerne nervøsitet? {{forumTopicSubject}}

Hej piger..
jeg ved ikke helt hvad, der er sket eller hvorfor...
men er begyndt at være nervøs omkring min hest, selvom jeg VED i mit hjerte at hun ikke gør noget.. :S
har trænet hende til at kunne røres over alt, ikke at være dum på staldgang osv.
hun har ikke engang smidt mig af.. hun har ALTID været sød.. smiley

i onsdag stak hun af, da vi var ude at gå tur.. hun pustede sig helt op.. halen i sky og pustede igennem næseborene, fordi der kom en hund løbende bagfra.. :S og det endte med at hun fik revet sig fri fra mig, og løb ind i et ståltråds hegn og hjem.. -.- hun fik kun mindre skræmmer..

i ridehuset igår, ville hun ikke gå på højre volte. hun slog med hovedet og blev sur.. (tænker hendes nakke er låst igen, massør er bestilt)
men var meget nervøs under en skide omgang longering.. -.- hvad helvede sker der for det?

jeg lider af angst i forvejen, men min hest plejer at afhjælpe den, så forstår ikke helt min reaktion på det hele.. :S er der nogen, der har nogle bud til hvad jeg kan/skal gøre?

tror I det vil hjælpe at sætte sig op og ride lidt rundt? (hesten har pt voksepause. burde starte ridning igen omkring 1 dec. da hun er lige igen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fjerne nervøsitet?
  • #1   21. nov 2013 det var da træls! men ja, prøv dig frem, og nogle gange hjælper det på mig, at tænke "hvad er det værste der kan ske?". håber du finder ud af det smiley

• #2   21. nov 2013 Hun er måske blevet "vinterskør"?
    Får hun korn i foderet? Det kan være at hun er en af dem, der ikke skal have mere end, hvad de lige har brug for smiley
    For hvis det kan gøre hende roligere, bliver du måske automatisk også mere rolig omkring hende? smiley

• #3   21. nov 2013 Eller på en måde få krudtet ud af hende? Løsspring eller en tur løs i ridehuset? smiley

• #4   21. nov 2013 hvis min hest blir mere rolig, falder hun død om smiley
    hun får NAG islænder musli og så wrap/frøgræs/halm.. smiley
    og der er ikke ret meget korn i NAG's musli smiley

det er absolut ikke hende, der er noget galt med.. det er mig!!

• #6   21. nov 2013 Hmm smiley
    Åh, så er jeg dårlig til at komme med bud. Fryser du? Det kan måske gøre dig spændt, så du lettere bliver nervøs?

• #8   21. nov 2013 jeg er sammen med min hest, 6-7 dage om ugen. jeg ved det her virker ABSURD!!!
    lukkede hende ud i morges og tager snart ud og strigler hende.. hun trænger til en god grooming.. masser af smat på folden = klam hale... :S

tror måske det bunder i at jeg er bange for at gøre noget forkert?

• #9   21. nov 2013 Jeg er noget af det mest nervøse på denne jord, og så er det ligemeget hvad jeg laver. Rider som bare tager et tog. Men jeg rider unghest, og ved at jeg bliver nødtil at være "den store". Det hjælper mig til at slappe af, at jeg ved, at hun bliver bange fordi hun ikke "ved bedre" ^^'

• #10   21. nov 2013 Måske en du kender og stoler på kan lave noget arbejde med hende, så du kan se hun ikke gør noget, og derfor ikke behøver at være bange? smiley Ved ikke om det ville hjælpe, men det er vel forsøget værd.
    Held og lykke med det i hvert fald! Der er intet værre end at blive usikker på sin pony/hest.

• #11   21. nov 2013 Katrine:
    jeg er ikke usikker på min hest, men jeg er usikker på mig selv.. =/ hvad nu hvis det jeg gør ikke er godt nok, eller helt forkert?

Var ude at gå med med hende i ridehuset i aften.. og der var intet!!! parten var selvfølgelig også derude..

men måske du har ret i at jeg måske kunne snyde min hjerne ved at se andre "gøre" tingene med hende, og det så måske hjalp mig til at slappe eller.. eller en der kunne guide mig, så jeg ved at jeg gør det korrekt.. smiley det var faktisk en smadder god ide!!!!

Kommentér på:
fjerne nervøsitet?

Annonce