{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Hjælp til springsadle! {{forumTopicSubject}}

Godaften alle jer søde heste mennesker!! Jeg vil bare fortælle jer og spørger jer om hjælp så her kommer det

Det er sådan at jeg har part på verdens dejligste rideskole hest ( dog Ikke en typisk en) hun har kun gået i to år på rideskole og har ellers været landsstævne spring pony
I Holland hun har bare jordens dårligste sadel at ride i men den passer jo self til hende men ingen ben støtte og mega hård at sidde i og dårlig at springe i! Derfor tænkte jeg på at få mig en billig spring sadel som bare skal rides i 1-2 gange om ugen ville høre om der er nogle af jer der kan fortælle mig lidt om sadler så jeg ved nogenlunde hvordan jeg skal se hvordan den passer og hvordan man måler en sadel og alt det der da jeg intet ved om sadler udover de self ikke skal ligge og hoppe op og ned på ryggen af hesten er der nogle af jer derude der har den her sadel? (link fjernet) som kan fortælle lidt om den og om den er okay god det er ikke den bedste det er jeg klar over men det er jo til en rideskolehest der ikke er min hest helt!xD håber der er nogle søde piger og drenge derude der vil hjælpe mig!:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til springsadle!
  • #1   26. nov 2013 har du hørt om ejer af rideskolen vil ha det?

Jeg ville personligt ikke lægge andres sadler på mine heste

• #2   26. nov 2013 Så fordi det er til en rideskolehest, der alligevel ikke er din egen, er det i orden med en dårlig sadel, der ikke bliver tilpasset?

Jeg ville også spørge rideskoleejer først.

Og hvis hesten har en sadel der passer den og ligger godt, så synes jeg egentlig at du må affinde dig med at bruge den. Hestens komfort må komme før din. Hvis du alligevel kun rider. 1-2 gange om ugen, så overlever du nok en hård sadel.

Hvis du vil have ny sadel, så brug altid sadelmager. Også selvom det bare er til en rideskolehest. De kan også få ondt i ryggen.

• #3   26. nov 2013 Hmm, hvor er det nu man kan købe sådan nogen gele nogen til at lægge på sadlen, i selve sædet, for bedre komfort for rytteren, alternativet er et lammeovertræk.. smiley
    Blot en tanke! smiley

• #4   26. nov 2013 Jeg har sadlen, og den er ganske udemærket

Men jeg har så også ofret sadelmager og en udvidelse af bom samt helt ny uldstopning

Ialt 4500kr

Hvis du vil gi det, siger jeg go for it, men snak m ejer af rideskolen først.

• #5   26. nov 2013 Vi må købe alt det vi har lyst til til vores parter og rider tre gange om ugen på den men den ene gang skal jeg ride med den sadel hun har så jeg ikke skal ride dressur i en spring sadel self skal den passe hende ellers vil jeg ikke ride med den! Jeg tænker mere på prisen af sadlen så jeg ikke skal give 25.000 for en sadel til en hest der ikke er min egen hvis den ikke passer hesten skal man bare ikke ride med den sadel det er jeg godt klar over! Men jeg ville bare gerne have mit eget til hende ogsåmå jeg bare få en sadelmager ud ville bare høre om i havde nogle gode råd og kunne fortælle mig lidt om sadler! Kunne aldrig drømme om at købe en sadel til en hest hvis kommun som ejer rideskolen og bestyrelsen ikke gik med til det.

• #6   26. nov 2013 Mit største problem med den sadel hun har er der ingen støtte er i sadlen jeg kunne ligeså godt smide en ridegjord på og stigremme og bøjler og det der virkelig surt at springe i Det kan lige gå i dressur men ja så vil have en sadel med bedre støtte og den SKAL passe hende det derfor jeg spørger jer om hjælp jo! Jeg tænker jo ikke bare fuck hesten jeg skal bare sidde ordenligt! Men det jo svært at se når jeg ingen erfaring har med det...

• #7   26. nov 2013 Det er som nævnt en ok sadel til pengene.

Nej altså jeg har redet i 25 år, og har pænt tjeck på det meste, men jeg får da alligevel sadelmager til at tjecke sadlerne jeg har.

Det er jo fagkundskaben.

Find dygtig sadelmager og få en tid. Bestil sadlen hjem så det passer med sadelmagerens tid.
    Siger han at den ik kan tilpasses hesten returnerer du jo blot sadlen.
    Kan den tilpasses tager sadelmageren den m hjem.

• #8   26. nov 2013 Hvorfor ikke få en sadelmager ud og så høre om han/hun har nogle brugte sadler der passer? smiley de kan ofte fås billigt. Ellers kan sadelmageren hjælpe med at fortælle dig hvilken model og mærke sadel der passer hesten

• #9   26. nov 2013 Problemet ligger i jeg ikke vil bruge alt for mange penge men højest omkring 4000 fordi jeg bare ikke har så mange penge hvis det ikke kan lade sig af gøre med de penge skal jeg ikke have en sadel det ville være mega synd at ride med en sadel der ikke passer hesten...

• #10   26. nov 2013 Lige meget hvad havde jeg tænkt på at få sadelmager ud og kigge på sadlen men kan i ikke hjælpe mig med at fortælle lidt om en sadel og hvordan man måler bom og det der vil gerne vide så meget som muligt om sadler inden jeg selv vil købe en!;)

• #11   26. nov 2013 4500 står sadlen mig i?

Det sku du da ha råd til, ellers får du ik noget.

Sadelmageren alene koster 2500 hvis der skal gøres noget ved den - og det skal der.

Du finder ik en sadel du kan holde ud at ride i for 2000 som den sadel du kigger på koster.

• #12   26. nov 2013 Ja men det var også omkring de 4000 så 4500 så må jeg bare tage en ekstra vagt det kan sagtens klares vil bare ikke det løber op i 5500 det er der bare ikke råd til!:-)

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #13   27. nov 2013 Jeg ville snakke med ejeren først. Har du overhovedet spurgt, om du må bruge din egen sadel? Der er trods alt forskel på et underlag, gamacher og så til en sadel. smiley

• #14   27. nov 2013 Ja jeg har spurgt og hvis jeg vil bruge penge på det må jeg gerne gøre det siger hun..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #15   27. nov 2013 Så held og lykke med at finde en. smiley

Jeg ville dog overveje, om det ikke ville være fint nok med et gele- eller lammeskindsovertræk til hendes nuværende sadel, men det løser selvfølgelig kun, at den er hård at sidde i. Og så er det knap så dyrt.:)

• #16   27. nov 2013 Jeg vil ærligt hellere have ordenligt ben støtte end jeg vil sidde blødt det går pænt meget ud over hvordan jeg sidder på hende og må hele tiden stoppe op og rette mig selv og det er skide irriterende...;)

Kommentér på:
Hjælp til springsadle!

Annonce