{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.328 visninger | Oprettet:

At søge part til shetlænder? {{forumTopicSubject}}

**OBS, IKKE ANNONCE, SPØRGER OM HJÆLP TIL DET**
- Og undskylder på forhånd for den lange tekst, har virkeligt prøvet at korte det ned (hvilket jeg aldrig er god til x3)

Ja, jeg har en shetlænder (hvis interesseret i at se hvem det er, så kig forbi Kurt, så bliver han så glad ;)), som jeg meget gerne ser redet da han elsker at arbejde, og jeg føler ikke at jeg kan tilbyde ham nok, når han pt. ikke kan køres, og jeg er jo lige noget for stor i højden til at kunne ride ham smiley

Jeg er derfor blevet enig med mig selv om, at jeg altså skal have en lille part til ham, eller i hvert fald forsøge at finde en til ham smiley

Problemet ligger jo så bare lige i, at han jo er en shetlænder, ganske vidst en af de store, han er 104-105 cm, kraftigt bygget, så der er self. lidt større chance for at finde en rytter, end hvis han havde været kun 85-90 cm hvis man tænker på højden smiley

Jeg har ikke rigtigt nogle idéer til hvorhenne jeg kunne søge denne part, jeg planlægger at oprette en annonce herinde, evt. også på heste-nettet (hvis det ikke koster alverdens), og så er der vidst en gruppe eller to på FB jeg kan oprette annoncen i.

- Hvor ville I mene at jeg ville få mest ud af at oprette annoncen?

Jeg ved heller ikke om jeg egentligt kan tillade mig at tage noget for det, han er en dejlig pony, små børn kan uden problemer omgås ham alene (kræver self. forældreopbakning og at barnet er under opsyn af sikkerhedsmæssige årsager, men det vil de fleste forældre forhåbentligt også være enige med mig i), han kan springe (har sprunget ret højt med rytter, har fin teknik), han kan gå dressur (der arbejdes med at han kan gå en LA på et tidspunkt, lige nu er det dog kun muligt at træne fra jorden for mig ;))

Jeg regner med at man godt må tage ham med til stævner, jeg kræver dog bare at man selv står for udgifterne til det (kørsel, klasser osv.) da det ikke er vigtigt for mig som ejer at han kommer til stævner, mere hvis man har lyst.
Han opfører sig også fint, har været til dyrskue flere gange (der kan man jo også tage med hvis man vil, plejer altid at være med selv med Kurt, der er bl.a. ridekonkurrence og agility).
Hvis han skal til stævne vil jeg selvfølgeligt hellere end gerne hjælpe med at gøre ham klar og være hjælper til stævnet.

Jeg tænker bare samtidig, at hvis han er en gratis part er der måske bare mange der vil være mere useriøse, samt hvis de skal hive bare et lille beløb op af lommen (måske bare 100-150 eller sådan noget lignende, intet stort) hver måned vil flere måske tage det mere seriøst, men det ved jeg ikke helt, nogen der har erfaringer med det?

Han har haft en part før (de skulle ikke betale, kan sige at de red ham måske sammenlagt 6 gange på et år, så er det simpelthen farvel og tak herfra!), de deltog i en klasse på dyrskuet, hvor de var vinderne i klassen.
Denne part havde jeg desværre den oplevelse med, at da de havde redet den dag til dyrskuet havde de ikke redet ham siden (hvilket var i juni 2012).

Jeg tænker ikke at parten skal gøre noget staldarbejde eller noget, bare være søde ved ham og overholde aftaler.
Man må springe, ride dressur, ride tur (når pony og rytter lige kender hinanden, igen af sikkerhedsmæssige årsager, og forældre ser jeg helst er med da han kan være vågen på tur, håndterbar men vågen), ride ponygames, lave lidt tricks (når jeg har vist hvordan man gør, så han ikke bliver forvirret og de ikke giver forkerte signaler), ride ringridning, og ja, er faktisk åben for de fleste ting, så man kan jo bare spørge hvis der er noget smiley

Der er fede turmuligheder, springfaciliteter og en dejlig dressurbane samt der er faciliteter til ringridning. Desværre er der ikke ridehus hvilket jeg godt ved er træls.

Jeg vil jo gerne finde en part der kan give ham det jeg ikke kan; en rytter.
Jeg har dog ikke interesse i at parten er så lille at denne ikke selv kan ride rundt, så får hverken ponyen, rytteren eller jeg noget ud af det.

Så for at opsummere min lange tekst:

- Hvor tror I at jeg får mest ud af at oprette annoncen?

- Kan jeg tillade mig at tage penge for parten?
- Hvis jeg kan hvor meget ca.?
- Hvis ikke, hvorfor ikke det?

Ponyen kan lidt af hvert, lærer nye ting hurtigt, er dejlig at omgås, er fra 2004, blev redet til i 2007/2008, har fine gangarter (har fået 8-10 i skridt og trav), og man kan få lov til lidt af hvert så længe ponyen ikke lider nogen overlast.

Jeg vil med glæde undervise parten så personen ved hvordan han er vant til at blive håndteret, og det vil self. ikke komme til at koste yderligere.

Han skal først igennem en genoptræning da han har stået skadet, dette regner jeg med selv at gøre, men hvis en evt. part vil være med til det er det self. dejligt smiley

Undskyld for den lange tekst, og er ked af hvis det lyder som en annonce, det er på ingen måde meningen, men jeg føler at jeg bliver nødt til at oplyse ret mange ting for at I kan danne jer bare lidt overblik over hvad jeg "sælger".

Hvis der på nogen måde er nogle informationer i mangler for at kunne danne jer en mening er I self. mere end velkomne til at spørge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At søge part til shetlænder?
  • #1   8. dec 2013 Kan du ikke hænge den op på den lokale rideskole?
    Da jeg gik til ridning var en shetter-part meget populært smiley


  • #2   8. dec 2013 Det var faktisk en mulighed, men nu kommer jeg ikke lige på rideskoler, da jeg aldrig selv har gået på sådan en smiley

    Er det ikke lidt mærkeligt at en der ikke kommer der hænger en annonce op :)? Er det ikke mere for dem der færdes på rideskolen, sådan noget med at hænge annoncer op :)?


  • #3   8. dec 2013 hej
    man bliver næsten helt ør med den lange tekst sæt den i marked under part og se hva der kommer min er der forælde med et barn der kom og det fungere fint vip koster kun 24 kr pr måned så kun du oprette annoncer


  • #4   8. dec 2013 Hej,
    Jeg undskylder også for den lange tekst, jeg har da også så vidt som muligt opsummeret det længere nede, hvilket er fremhævet med fed skrift, så man ikke behøver læse hele teksten hvis man ikke har lyst.

    Jeg vil gerne vide om der overhovedet er "marked" i det, da jeg ikke har 24 kr. at spilde på ingenting hvis folk ikke mener der er nogen mulighed for at finde en part.


  • #5   8. dec 2013 Jeg synes det er rigtig fint, at du har skrevet så lang en tekst, du får jo alt med - så kender vi din situation bedre.

    Kan du ikke snige dig ind på rideskolen og hænge den op? Haha - det kunne jeg godt finde på. smiley
    Så må de jo tage den ned, hvis det er træls at den hænger der! smiley

    Jeg tænker også at man kan hænge en sedel op i et supermarkede? smiley
    Der er jo også en del børn og forældre der går forbi der. ^^


  • #7   8. dec 2013 hej det jeg sikker på der er ved jo ikke i dit område jeg har en lille 2 års til udlån og hvis du vidste hvor mange der skriver privat til mig om den er redet men det er den jo ikke

  • #8   8. dec 2013 Smut du ind i supermarkedet og på rideskole og opstalder steder rundt omkring og hæng annoncer op smiley
    Jeg tænker du godt kan tage 100-150 kr. om måneden for ham som part, inkl. undervisning fra din side af. Jeg synes selv det er fair at folk betaler, så finder man netop ikke en part som er useriøs.


  • #9   8. dec 2013 Nårh ja, havde slet ikke tænkt på supermarkeder x3

    Tænkte at det skulle være steder hvor det mest var hestefolk der færdes, og tvivler noget på at jeg kan få lov til at hænge en annonce op i en hesteforretning, det er nok lige underligt nok x3

    - Men det med rideskolen kunne da være en mulighed, ved der i hvert fald er fire rideskoler i nærheden to-tre af dem er da okay store (Skive, Holstebro, Lem).


  • #10   8. dec 2013 Jeg tror sagtens du kan finde en part. Hvor du kan oprette... puha jeg fandt part på heste-nettet da der ikke rigtigt var noget her inde. Men prøv på heste-nettet og her inde. Jeg tror jeg ville tage 50 eller 75 kr bare som et symbolsk beløb eller tilskud til smed eller foder eller sådan noget. og måske smide 25-50 kr oven i hvis der er undervisning fx. en gang om ugen

    Var jeg 10 år ældre og havde barn i en alder der kunne ride(og ville ride) kunne jeg sagtens finde på at finde en privat part til barnet frem for rideskole. Jeg har lært at ride på rideskole, der lærte jeg at ride på tøjlen.. ikke lige hvad jeg fortrækker nu så jeg ville personligt gerne ha lært at ride på privat hest


  • #11   8. dec 2013 Tak for svar, har nemlig kigget lidt herinde på dem der søger part (ved godt langt fra alle opretter en annonce til det), men der er ikke så mange smiley

  • #12   8. dec 2013 Men ville I så mene at jeg skal oprette annoncen nu, eller vente til han er trænet helt op igen? Han kan sagtens bruges, man skal bare lige have lidt forbehold i starten dvs. ingen spring det første stykke tid, og ingen hård ridning, han har stået stille i 30 uger pga. kraftig kodeledsforvridning (er dog helt rask igen og klar til genoptræning).

    Tænker at nogle da sikkert ville syntes det ville være meget sjovt at være med til at træne en pony op igen smiley

    Jeg er dog indstillet på, at jeg ikke lige finder en part lige med det samme smiley


  • #13   9. dec 2013 Jeg ville sagtens mene du kan oprette annonce nu. Bare du skriver lidt om hvordan og hvorledes der skal tages forbehold og at han er igenoptræning. Er der informeret om det kan en evt. part jo gå uden om annoncen hvis genoptræning ikke er noget de vil ind over smiley

  • #14   9. dec 2013 Lad parten betale et beløb der svarer til smed smiley

  • #15   9. dec 2013 Jeg har faktisk skrevet til nogle i går aftes, de søgte en sød børnepony deres 9-årige datter kunne ride lidt på en gang i mellem smiley Hvis de siger ja, men det ikke er hver uge er det også fint til en start, men så må jeg jo bare søge en part der kan komme to dage i ugen eller lign.

    De har fået noget information om ham, hans sind og at han har været skadet men er klar til genoptræning nu. Deres datter kan indtil videre kun skridte og trave selv, så det er også helt fint når nu han lige skal trænes op igen smiley

    Rynkerosinen: Hans smed koster 350 kr. smiley Tror ikke der er nogen der vil betale 350 kr. for at deres barn kan ride en shetlænder, når de kan få en højere pony til den samme pris eller lidt lavere smiley


  • #16   9. dec 2013 hej
    synes det billigt for smed og det kan du godt være bekendt at forlange det jo ikke hver måned de får smed og en pige på 9 hvis hun ikke er så stor kan en større pony jo hurtig ta magten og så bliver hun bange så det bedre med en mindre. de skal jo næsten give det beløb på en rideskole eller mere held og lykke med det hele smiley


  • #17   9. dec 2013 Jeg venter nu lige på svar fra dem, de søgte part i nærheden af 7850, Kurt står i 7830, så min mor sagde at jeg ikke skulle nævne noget med antal dage (det bliver så også bestemt hvis de siger ja, det kommer an på hvor meget de kan og hvor meget de føler er bedst for deres datter), og hun sagde også jeg ikke skulle nævne pris endnu, da de har omkring 30 km. hver vej, så det kan være at de siger nej når de ser hvor meget de skal køre (ca. 30 min).
    Hun sagde at jeg skulle nævne prisen hvis de viste interesse, dog regner jeg med at ringe til dem en af dagene, hvis de ikke har svaret på mailen inden ugens udgang (kan se at de ikke er online hver dag).

    Syntes bare det lyder af ret meget med 350 kr., men hvis det så er to gange om ugen er det vel ikke så dyrt, er det ikke ca. det man giver for en times undervisning om ugen i måneden på rideskoler :)?


  • #18   9. dec 2013 hej
    jo herude er det 350 for hold 1 gang ugentlig


  • #19   9. dec 2013 Det tænker jeg heller ikke er unfair. smiley
    Så kan den altid hedde gratis dage hvor du er på ferie, når de kender hinanden som bonus smiley


  • #20   11. dec 2013 Nå, har fået svar og de syntes desværre der var lidt for langt, og de ville gerne finde en større pony smiley Havde self. håbet på at det blev et ja, men kan også godt forstå dem, det var trods alt også 30 min. i bil hver vej smiley

    Men så må jeg jo igang med nogle annoncer på nettet og hænge nogle op i Brugsen og lign. smiley


  • #21   12. dec 2013 super god ide du skal nok finde en held og lykke smiley

  • #22   12. dec 2013 Tak, jeg håber da at jeg finder en lille part til ham smiley

  • maja H
    maja H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   4. nov 2015 søger du stadig part.

  • #24   5. nov 2015 Nej det gør jeg ikke smiley

  • Anna S
    Anna S Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
    #26   11. mar 2019 hej jeg er en pige på 12 (undskyld for at jeg ikke sætter komma og punktum er dårligt til sådan noget)
    er er intresseret i bare at gå tur med ham i træktov og måske træne lidt med ham siden jeg nok er for stor til at ride ham
    jeg forstår hvis det ikke kommer til at virke
    jeg ville tage det meget seriøst lige meget om det var gratis eller ej
    men hvor ligger gården/stedet siden jeg nok kommer til at tage der op selv mange gange (hvis altså det sker)
    jeg undskylder også lige for profil billedet


  • #27   14. mar 2019 Anna: mit opslag er flere år gammelt.
    Min pony er død, hvilket også kan ses på min profil.


Kommentér på:
At søge part til shetlænder?

Annonce