{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Mia Gaardmand
Mia Gaardmand
Tilmeldt:
17. mar 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Adfærd hos privatejede-og rideskoleheste {{forumTopicSubject}}

Kære hesteejer og ansvarshavende/part for rideskoleheste.

Jeg er i gang med at uddanne mig som Dyreadfærdskonsulent hos Center for Dyreterapi. Jeg er i forvejen uddannet som Hestevelfærdsrådgiver og Hundeadfærdsinstruktør og driver mit eget firma happy-pets (man kan læse mere på info@happy-pets.dk) på andet år.

I forbindelse med min uddannelse, er jeg ved at skrive speciale omhandlende velfærd hos privatejede- og rideskole heste. Der vil blive undersøgt hos de privatejede heste, om resultaterne afviger afhængigt af, om hestene er i ridning eller ikke er. Mit mål er at lave en statistik over den udviste adfærd hos disse tre grupper af heste, og sammenligne de fundne resultater med henblik på at forbedre velfærden hos rideskoleheste med minimale omkostninger. Det kan i mange tilfælde være problematisk, grundet økonomiske og tidsmæssige ressourcer, at tilbyde rideskoleheste de samme ydelser (massage, kiropraktor, foder, foldtid, aktiviteter mm.), som en privatejet hest modtager. Derfor vil jeg gerne, igennem et spørgeskema, sammenligne diverse informationer for at skabe et statistisk overblik. Disse vil i specialet blive sammenlignet med hinanden og give et overblik over forskellige typer af problematikker, samt at give indblik i de velfungerende elementer hos privatejede- og rideskoleheste.