{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Mia Gaardmand
Mia Gaardmand
Tilmeldt:
17. mar 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Adfærd hos privatejede-og rideskoleheste {{forumTopicSubject}}

Kære hesteejer og ansvarshavende/part for rideskoleheste.

Jeg er i gang med at uddanne mig som Dyreadfærdskonsulent hos Center for Dyreterapi. Jeg er i forvejen uddannet som Hestevelfærdsrådgiver og Hundeadfærdsinstruktør og driver mit eget firma happy-pets (man kan læse mere på info@happy-pets.dk) på andet år.

I forbindelse med min uddannelse, er jeg ved at skrive speciale omhandlende velfærd hos privatejede- og rideskole heste. Der vil blive undersøgt hos de privatejede heste, om resultaterne afviger afhængigt af, om hestene er i ridning eller ikke er. Mit mål er at lave en statistik over den udviste adfærd hos disse tre grupper af heste, og sammenligne de fundne resultater med henblik på at forbedre velfærden hos rideskoleheste med minimale omkostninger. Det kan i mange tilfælde være problematisk, grundet økonomiske og tidsmæssige ressourcer, at tilbyde rideskoleheste de samme ydelser (massage, kiropraktor, foder, foldtid, aktiviteter mm.), som en privatejet hest modtager. Derfor vil jeg gerne, igennem et spørgeskema, sammenligne diverse informationer for at skabe et statistisk overblik. Disse vil i specialet blive sammenlignet med hinanden og give et overblik over forskellige typer af problematikker, samt at give indblik i de velfungerende elementer hos privatejede- og rideskoleheste.
Specialet kommer også til at indeholde en testgruppe af rideskoleheste, der vil undergå nye tiltag med de ressourcer, der er realistiske at tilbyde. Disse rideskoleheste vil blive sammenlignet før og efter de nye tiltag, hvor der vurderes på hestenes udviste adfærd. Disse tiltag vil naturligvis også kunne benyttes på de privatejede heste, hvis man har interesse i at afprøve tiltagene efter resultaternes klarlæggelse.

Jeg tillader mig at kontakte jer i håb om, at I vil hjælpe mig ved at udfylde spørgeundersøgelsen via det linket herunder:-) I er naturligvis velkomne til at modtage specialet fra mig efterfølgende, såfremt det ønskes! Jeg vil være meget taknemmelig, hvis I vil være medvirkende til at bidrage til resultaterne til denne videnskabelige undersøgelse, som jeg håber, kan forbedre levevilkårene for rideskoleheste på sigt.

Hvis der eksempelvis er spørgsmål til spørgsmålenes opbyggelse, så er I velkomne til at spørge, og så skal jeg gerne begrunde mine valg.

Jeg sletter naturligvis indlægget, hvis det bliver fundet upassende!

Spørgeundersøgelse: https://www.surveymonkey.com/s/7RCTV58

Med venlig hilsen Mia Gaardmand


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd hos privatejede-og rideskoleheste
Kommentér på:
Adfærd hos privatejede-og rideskoleheste

Annonce