{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.770 visninger | Oprettet:

Forskellen på en dressur og en springsadel? {{forumTopicSubject}}

Halløj :P!
Sagen er den at jeg skal springe i dag, og jeg står imellem valget at springe uden sadel, eller i min dressur sadel. Dog synes jeg at dressursadlen ikke giver den rette støtte til springningen(surprise), men kom til at tænke på hvad den egentlige forskel imellem en dressur og en springsadel er? Jeg ved at sadelklapperne er rungere, men hvordan forholder det sig med knæstøtten? Sagen er nemlig den, at man kan tage knæstøtten af min sadel rimeligt let, og der derudover ikke er så meget støtte i selve sadlen, så tror i det ville kunne hjælpe på at give en bedre springstøtte? har intet problem med at springe uden sadel ellers, men ville ikke have noget imod et par bøjler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på en dressur og en springsadel?
  • #1   10. dec 2013 Der er en tydelig foreskel smiley
    Dressursadlen kombilmentre ikke ehsten når den springer og du for også det høje sæde stykke op i bagen som så bliver trykket ned i ryggen igen når i springer.
    Men med sadlen er nok bedst, hvis du altså ikke skal springe huse smiley

• #2   10. dec 2013 Jeg springer ikke huse xD! Men når vi kommer op over 60, begynderjeg at kunne mærke at sadlen hiver mig ud af balance :P!

• #3   10. dec 2013 En springsadel er som regel lidt mere flat i sædet og har en støtte der sidder noget højere oppe og går knapt så langt ned.. Springsadler er i det fleste tilfælde også udstyret med en legstøtte..

En dressursadel presser også rytterens ben tilbage, hvor imod springsadel tillader rytteren at holde benene mere fremme over springet.

Normalt har man også tit både 2-5 hullers forskel om man sidder i spring eller dressursadel smiley

En dressursadel er bedre end ingen sadel.. Men hvis det er noget du skal oftere, så ville det være en god ting både for hest og rytter, så anskaffe sig en springsadel.. De kan fåes i god kvalitet til billige penge, hvis man køber brugt.

• #4   10. dec 2013 Her kan du se forskellen UNDER sadelklappen smiley

Springsadel: Til venstre knæstøtten (øverst), til højre lægstøtten
    (link fjernet)

Dressursadel:Lang støtte foran, ingen bagtil
    (link fjernet)

Du kan også se formen på selve sadlen.

Kommentér på:
Forskellen på en dressur og en springsadel?

Annonce