2.750 visninger
|
Oprettet:
Ulvetænder - hvordan har det påvirket jeres heste? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige bestilt dyrlæge til at fjerne ulvetænder på min hyp. Håber virkelig det kan gøre en forskel, for hun er begyndt at låse sig fast på bidet og virker irriteret under ridning. Tandspidser er ordnet, så nu prøver vi med ulvetænderne.
Til jer der har fået fjernet ulvetænder på hesten:
Mærkede i ændringer i hestens adfærd/under ridning efter at tænderne blev fjernet?
På forhånd tak for svar:-)
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 100 Heste: 5 Emner: 168 Svar: 957
Ih hvor jeg håber det også hjælper på min hest...
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Nye undersøgelser viser nemlig at det ikke nødvendigvis er nogen go ide
at fjerne ulvetænderne, så længe de ikke er til skade eller gene for hesten. Hvilket kun en dygtig dyrlæge vil kunne afgøre.
Ulvetænderne er en del af hestens kranie, og derfor kan det have større konsekvenser end gavn at begynde, at fjerne dem.
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Fik begge fjernet, ponyen fik ro i munden i et stykke tid og blev herefter en helt anden - skulle så lige opdage at det ikke gjorde ondt mere. Rides nu i La-klasser til C-stævner til gode procenter
jul 2004
For blot 1 måned siden havde jeg den gladeste hest, min datter på knap 10 år red stævne på hende i både spring og dressur (det er dem der er på billedet ovenfor).
Men siden er det gået ned ad bakke, og min datter måtte opgive at ride hende i undervisning igår:-( jeg fik springundervisning mandag, og det var heller ingen succes, jeg havde en sur hest der tog bidet og var irritabel og usamarbejdsvillig...
Fik raspet tænder på hende forrige fredag, fordi hun netop var blevet så anderledes at ride, hun rystede med hovedet så snart jeg samlede tøjlerne op. Efter hun fik dem raspet, holdt hun op med at ryste på hovedet, men var stadig ikke som hun plejer.
Hestetandlægen sagde, at hvis det ikke hjalp 100%, ville han anbefale at få ulvetænderne ud. Så det prøver jeg.
jul 2004
Distriksmester 2013 jeg håber det har ligeså stor effekt her. For de sidder også lige ved biddet.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 24
jul 2004
Hvor lang tid gik der inden i begyndte at ride igen, efter at tænderne blev trukket ud?
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
inden vi fik den fjernet var ham mega ked af sin mund i højre side hvor den sad, og stejlede stort set daglig....
(skal lige siges at jeg havde haft dyrlæge til at tjekke efter ulvetænder flere gange og den først blev fundet da jeg kom til højgård og fik ham i røntgen)
Efterfølgende er der sket en ekstrem ændring, han er meget gladerer for arbejdet, både dressur, spring og alt andet arbejde vi laver... og har ikke stejlet siden....
red med hackamore 14 dage efter, efter dyrlægens anbefalinger
Ulvetænder - hvordan har det påvirket jeres heste?