{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.751 visninger | Oprettet:

Ulvetænder - hvordan har det påvirket jeres heste? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige bestilt dyrlæge til at fjerne ulvetænder på min hyp. Håber virkelig det kan gøre en forskel, for hun er begyndt at låse sig fast på bidet og virker irriteret under ridning. Tandspidser er ordnet, så nu prøver vi med ulvetænderne.

Til jer der har fået fjernet ulvetænder på hesten:
Mærkede i ændringer i hestens adfærd/under ridning efter at tænderne blev fjernet?

På forhånd tak for svar:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulvetænder - hvordan har det påvirket jeres heste?
  • #2   11. dec 2013 Føj for pokker... Av av smiley
    Ih hvor jeg håber det også hjælper på min hest...

• #4   11. dec 2013 Jeg har ikke fået fjernt nogle ulvetænder.

Nye undersøgelser viser nemlig at det ikke nødvendigvis er nogen go ide
    at fjerne ulvetænderne, så længe de ikke er til skade eller gene for hesten. Hvilket kun en dygtig dyrlæge vil kunne afgøre.

Ulvetænderne er en del af hestens kranie, og derfor kan det have større konsekvenser end gavn at begynde, at fjerne dem.

• #7   11. dec 2013 da vi købte vores Shadie lagde jeg efter et stykke tid mærke til at han kunne gå rigtigt pænt på den ene volte og så slå meget fra på den anden. og efter et meget nøje "kig" i munden fandt jeg en knækket ulvetand i den ene side og en blind i den anden = den lå lige under tandkødet og var ikke brudt igennem samt lå en fingerbredde fra de store kindtænder, altså lige hvor biddet ligger - av av

Fik begge fjernet, ponyen fik ro i munden i et stykke tid og blev herefter en helt anden - skulle så lige opdage at det ikke gjorde ondt mere. Rides nu i La-klasser til C-stævner til gode procenter smiley mvh Ponymor

• #8   11. dec 2013 Dressage freestyle: det var netop det hestetandlægen sagde. Men eftersom hun stadig bider sig fast på bidet og er meget irritabel, vil jeg satse på at det hjælper at fjerne dem.
    For blot 1 måned siden havde jeg den gladeste hest, min datter på knap 10 år red stævne på hende i både spring og dressur (det er dem der er på billedet ovenfor).
    Men siden er det gået ned ad bakke, og min datter måtte opgive at ride hende i undervisning igår:-( jeg fik springundervisning mandag, og det var heller ingen succes, jeg havde en sur hest der tog bidet og var irritabel og usamarbejdsvillig...
    Fik raspet tænder på hende forrige fredag, fordi hun netop var blevet så anderledes at ride, hun rystede med hovedet så snart jeg samlede tøjlerne op. Efter hun fik dem raspet, holdt hun op med at ryste på hovedet, men var stadig ikke som hun plejer.
    Hestetandlægen sagde, at hvis det ikke hjalp 100%, ville han anbefale at få ulvetænderne ud. Så det prøver jeg.

• #9   11. dec 2013 Alisa hvordan var hun inden de blev fjernet?

Distriksmester 2013 jeg håber det har ligeså stor effekt her. For de sidder også lige ved biddet.

• #12   11. dec 2013 Jeg har haft en hest i ridning som ikke kunne rides overhoved med bid i munden da den bare forsøgte at stejle eller kaste sig rundt lige så snart man rørte tøjlen. Efter den fik fjernet en ulvetand har den kunne rides uden problemer og er den nemmeste hest at have med at gøre. Det tog selvfølgelig et par uger for hesten at forstå at det ikke gjorde ondt mere at have bid i munden men det er 100% sikkert at det var tandens skyld!

• #13   11. dec 2013 Jeg begynder at tro på at det kommer til at hjælpe hende - jeres beskrivelser passe godt på hendes reaktioner... Dyrlægen kan heldigvis komme allerede imorgen:-)

Hvor lang tid gik der inden i begyndte at ride igen, efter at tænderne blev trukket ud?

• #15   11. dec 2013 vores Shadie skulle have den ene skåret/opereret ud - derfor tog det lidt længere tid inden vi måtte lægge bid i munden på ham igen - mener faktisk tandlægen anbefalede 14 dage

• #16   11. dec 2013 jeg fik fjernet en skjult ulvetand på min her i august mdr.

inden vi fik den fjernet var ham mega ked af sin mund i højre side hvor den sad, og stejlede stort set daglig....

(skal lige siges at jeg havde haft dyrlæge til at tjekke efter ulvetænder flere gange og den først blev fundet da jeg kom til højgård og fik ham i røntgen)

Efterfølgende er der sket en ekstrem ændring, han er meget gladerer for arbejdet, både dressur, spring og alt andet arbejde vi laver... og har ikke stejlet siden....

red med hackamore 14 dage efter, efter dyrlægens anbefalinger

Kommentér på:
Ulvetænder - hvordan har det påvirket jeres heste?

Annonce