{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Springning + fold. {{forumTopicSubject}}

Har to problemer, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

Det første er at det er svært at trække min pony ind fra fold. Ha stopper og vil ikke gå, og det er en evig kamp hver eneste dag. Jeg ved godt han ikke bryder sig om mudder, men jeg er jo nødt til at få ham ind og ud fra fold. Han stopper, så får jeg ham efter et stykke tid at gå to skridt, og så stopper han igen. Hvad kan jeg gøre? Jeg har prøvet at give ham et lille dask med træktorvet og det virkede et stykke tid, Men nu ved han godt jeg ikke slår så det gør ondt og er ligeglad.

Det andet er at vi har nogle springproblemer. Han sætter selv af, da jeg ikke er så erfaren, og tit gør han det alt for tidligt, og slipper ikke godt fra det men hopper lige ind i springet og er ved at falde. Nogle gode afstandsøvelser?

Plus, vi vil gerne ud og terrænspringe, han er jagthest og er meget erfaren men for et stykke tid siden havde vi et styrt beskrevet her: Vi skulle over to cavalettis til spring med nul galopspring i mellem. Det gik fint, han var dygtig, men... En af gangene faldt han på den første og videre ned over den anden. Jeg blev kastet af med hovedet først, og lå lige ved cavalettien. Jeg kom dog hurtigt på benene, for kunne se i den vinkel jeg lå i, at han løb med tøjlerne om benene. Han standsede ved væggen, hvor han stod og kiggede.

Men nu er jeg lidt nervøs. Så måske i kan berolige mig? Tror i det bare var fordi han ikke ville løfte fødderne over cavalettien, men ville gøre det i naturen eller? Han er meget erfaren, jeg er knap så erfaren, men... Er lidt nervøs..

Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springning + fold.
Kommentér på:
Springning + fold.

Annonce