{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krybbebider
  • #2   25. dec 2013 Der må jo tydeligvis være en årsag til at hun gør det, efter hun er blevet flyttet smiley det nytter ikke noget at skjule symptomerne - det bedste for din hest er klart, at finde ud af, hvorfor den gør det! Er miljøet i stalden mere stresset? Får den nok stråfoder? Står den inde flere timer end den er vant til? Prøv at tænke over, hvad der kan have været med til at forværre det smiley

  • #4   25. dec 2013 Hvad med en krybbebider rem det hjalp på min vinindes pony

  • #5   25. dec 2013 Freja er van til at stå ude hele dagen fra 7-17 men på ridecenteret kommer de ud klokken 9, og så lukker jeg selv ind omkring klokken 14. Grunden til hun kommer så tidligt ind er at det er der alle andre heste kommer ind, og hun hidser sig op hvis står for længe alene ude.
    Hun er ikke stresset i det nye staldmiljø, det er faktisk utrolig roligt i stalden, og hun står ved siden af sin bedste ven.
    Hun får 3-4 kg wrap 3 gange om dagen. Måske keder hun sig når hun står inde, men det er kun når hun får mad hvilket de gør 3 gange om dagen fra foderautomat.


  • #6   25. dec 2013 Nu skal I altså huske på at nogen heste bare gør det, på trods af de ingen mavesår har, og har adgang til hø og lege aktiviteter

  • #7   25. dec 2013 Nye undersøgelser viser, at heste med tendens til at kryppebide har mere mavesyre end andre heste, og mavesyre gør modbydeligt ondt, når de så kryppebider løsgøres et stof, der virker smertelindrende, så kryppebiderrem er totalt yt idag. Hvis den får foder, der tager lang tid om at blive tygget, så kan det hjælpe på problemet, så masser af hø, halm osv. og knapt så meget i kryppen.

  • #8   25. dec 2013 Hvad foder får hun?

  • #9   25. dec 2013 Har i nogle foreslag til hvad der er lang tykketid på så? For det er ikke al foder der kan gå i foderautomaterne. Men så må jeg jo bare droppe automaters og fodre 2 gange om dagen selv - er det bedre??
    Vil jo ikke have Freja skal have ondt..


  • #10   25. dec 2013 Noget tysk sports Champ tror jeg det hedder... Men jeg er villig til at skifte hvis det er det der er problemet.
    Det er noget de har på ridecenteret. Freja elsker det, men hun må ikke få så meget af det, da hun er fjordhest og derfor er jeg meget nøjsom med foder.


  • #11   25. dec 2013 Du må ikke forhindre den i at krybbebide hvis den er krybbebider da den ikke kan forstå hvorfor den bliver straffet for noget den ikke selv kan gøre for. Krybbebider rem ville jeg aldrig gøre brug af da den sidder og trykker noget så forfærdeligt.
    Siger jeg der selv har haft en der krybbebed af kedsomhed.
    Sæt den evt op i hø så den har mere at tygge i, smid det i et hø net så tager det længere tid at spise, lig med mere tid uden krybbebidning.
    Og så find årsagen til det, det er det vigtigste.


  • #12   25. dec 2013
    Ville måske undersøge hvor meget stivelse der er i... Hvis der er mere end hvad hun er vant til - så kan det være det hun reagere på, evt. kombineret med uro omkring fodrings tid.

    Det er lidt svært at finde ud af på nettet, også når du ikke ved hvad produktet hedder. Men af de ting jeg kan finde så er det en del korn ting i fodret, der er bare ikke nogen procenter på hvor meget.

    Er der hø altid? Eller er der fx ikke noget ved fodrings tid?


  • #13   25. dec 2013 Vil prøve med hønet, håber ejer er indforstået med jeg ikke smører noget på så! Og så må jeg jo bringe ekstra hø bed selv.
    Men hun gør det KUN lige efter hun har spist - hvorfor??


  • #14   25. dec 2013 Det gjorde min også for det meste, jeg tror det kan være noget med mangel på spyt produktion, f.eks hvis den har for meget mave syre, så kan krybbebidningen øge spyt produktionen lidt mere så den kan få foderet ordentlig ned, så det ikke er svært at synke.

  • #15   25. dec 2013 Min er krybbebider og det har han været i mange år- ingen mavesår, ingen stress. Jeg smører med staldintakt, og det hjælper meget. Men så længe den ikke tygger i tingene kan jeg ikke se en grund til at smører.

  • #16   25. dec 2013 Hun slikker/napper i krybben af hvad jeg har oplevet. Men på staldejer lød det som om det havde været rigtig slemt en aften... Tror jeg prøver at skrive til min dyrlæge og høre hvad hun synes er den bedste løsning.. smiley

  • #17   25. dec 2013 Vil lige påpege, at en krybbebiderem er ulovlig........

    Find noget foder med lavt sukker- og stivelsesindhold smiley


  • #18   25. dec 2013 Måske er det lige værd at fortælle hun ikke er "vindsluger".. Læste lige lidt om krybbebidning på nettet.. Det er ikke fortænderne hun sætter i, men der imod både overmund og undermund, altså hun bider i kanten af krybben.. Og hun sluger altså ikke luft og siger den der lyd, som de gør når de sluger luft..

Kommentér på:
Krybbebider

Annonce