{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

racer-gangarter,udseende,personlighed. {{forumTopicSubject}}

god aften alle sammen! et lille aften hygge emne smiley

mine spørgsmål er så:

1. hvilke racer kan i bedst lide?

2. hvilken race synes i personligt er pænest?

3. hvilken race synes i personligt har det bedste temperament?

4. hvad er i til kraftig, mellem eller let race?(kropbygning)

5. og endelig DRØMMEHESTEN! hvilken og hvorfor! smiley

husk at skrive hvorfor! smiley

meget gerne links eller billeder! for at vise det i mener!!! smiley

mine svar:

1. P.R.E, fjordheste og frieser smiley

2. jeg elsker P.R.E, elsker den kraftige lange man de har, den lidt kraftige hals og ikke mindst deres gangarter!

3. uhh, det er svært! men nu har jeg jo haft fjordhest og de har da bare et dejligt temperament !

4. jeg er til mellem, for jeg er ikke til de helt tunge, men jeg er heller ikke til alt for lette heste smiley

5. P.R.E det hele er bare perfekt på sådan en hest! kropbygning, udseende og temperament!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  racer-gangarter,udseende,personlighed.
  • #2   26. dec 2013 1: Hollandsk sportspony og araber smiley
    2: ^ samme smiley
    3: det ved jeg ikke lige men elsker en tændt hest smiley ejer heldigvis selv en xD
    4: let eller mellem smiley
    5: Supér<3 Han er hollandsk sportspony. Han er en smule kraftig bygget. Flotte muskler og en tændt pony med en speciel personlighed smiley

• #3   26. dec 2013 det er jo bare dejligt! så kan man ikke ønske sig mere! smiley vil heller ikke bytte mine ud for noget i hele verden! smiley smiley

• #4   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide? Kommer an på hesten ikke racen! smiley

2. hvilken race synes i personligt er pænest? Trakhener

3. hvilken race synes i personligt har det bedste temperament? Igen forskelligt fra hest men de roligste er jo koldblodsracene, jeg kan dog bedst lide en mellemting smiley

4. hvad er i til kraftig, mellem eller let race?(kropbygning) Den lette race men forandring fryder så hest nr 2 bliver en koldblods/tungere type (tror jeg) smiley

5. og endelig DRØMMEHESTEN! hvilken og hvorfor! Han jeg har smiley

• #7   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide?
    For mig kommer det mere an på hesten end på racen, alle mine heste er blandinger smiley

Det kommer an på udfaldet af hesten, men jeg synes knabstruppere, frederiksborgere og pintoer er flotte heste.

Det kommer igen an på hesten.

Alle hestetyper har hver sin charme, men til mit forbrug af ridning er en mellem og let race mest mig.

5. og endelig DRØMMEHESTEN! hvilken og hvorfor:
    Knabstrupperen, den danske hest. Der er lidt majestætisk over den, når den er i sit rette element i den akademiske ridekunst.

• #9   26. dec 2013 Alle dine spørgsmål kommer ind på den samme race for mig smiley nemlig islænderen smiley

Jeg er en rytter der gerne vil have et stabilt temp, men stadig med vilje og fremdrift, altså en hest der elsker at arbejde for dig, men samtidigt ikke er vågen og varm på en måde så man ikke kan ride tur, hvilket er det jeg gør mest smiley

Jeg er også vild med islænderens udseende, deres store udstråling, med masser af kraft, der kommer flyvende over terrænet, med sin kæmpe man flagrende efter sig, også findes de i en million forskellige farver smiley

deres bygning er også fin, der er noget hest i dem, gode robuste dyr, uden at de bliver for tunge og klodset. De har også en meget fornuftig højde til mig, da jeg er MEGET kortbenet.

Der findes dog også mange forskellige slags islændere inden for racen, men har fundet flere der er lige efter min smag smiley der er rigtig mange racer jeg er vilde med på forskellige måder, men indtil videre er islænderen den der har passet bedst til de fleste af mine krav smiley

• #11   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide?
    Holstener

Hm synes der er mange flotte Holstener

Der er selvfølgelig mange og det meget individuelt, men Coreano er Holstener og han er perfekt rolig hygge trold stille og rolig i dressur og tændt på den rigtige måde i springning smiley

Mellem til kraftig - sådan en god buffi "bager dreng" er lige mig så længe de kan flytte futterne og ikke er tunge som fjordheste eks. smiley

5. og endelig DRØMMEHESTEN! hvilken og hvorfor!
    COREAAAAANO! Ej jeg er ret vild med mange heste.
    Den skæ være brun eller rød, lidt kraftig med vilde muskler, hurtig på fødderne godt hovede og sind samt let ridelig både i hverdag og på springbanen smiley

• #12   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide? New forrest,DSP,Welsh, dansk varmblod smiley

2. hvilken race synes i personligt er pænest? dansk varmblod

3. hvilken race synes i personligt har det bedste temperament? det ved jeg ikke helt meget forskelligt smiley

4. hvad er i til kraftig, mellem eller let race?(kropbygning) let race

det er klart en sort dansk varmblod som er god til både spring og dressur! smiley

• #13   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide? Det kommer helt an på hesten. Men haflingeren, har jeg altid haft et godt øje til!

2. hvilken race synes i personligt er pænest? Som sagt. Haflingeren. Synes de har en fantastisk farve, især når sneen begynder at lægge sig.

3. hvilken race synes i personligt har det bedste temperament? Der kan jeg godt lide en varm, ilter hest. Kommer ikke an på racen, da min egen, som er haflinger er en hidsig dame.

4. hvad er i til kraftig, mellem eller let race?(kropbygning) Jeg er ikke til noget. Jeg har en "kraftig" bygget pony, men samtidig er hun spinkel.

5. og endelig DRØMMEHESTEN! hvilken og hvorfor! Hende har jeg da selv! smiley

• #14   26. dec 2013 1. hvilke racer kan i bedst lide?
    - Jeg ELSKER PRE'en :D, og skal jeg ud og have hest, skal det helt klart også være den race!
    Ellers kan jeg også godt lide islændere og shetlændere - jeg elsker at de kommer i alle farver og typer, og så er de bare så nuttede at se på.
    Gypsy Vanners/Drumhorses er også lækre!

- PRE'en. Med den rette udstråling, findes der ikke en hest, der ser mere majestætisk ud end PRE'en. Derudover er racen også super letgenkendelig, hvilket jeg ser som et stort plus. Selvfølgelig findes der skravl iblandt racen, men overordnet set plejer man ikke at være i tvivl, når man ser en PRE.

- Det er svært! Der er så mange forskellige individer indenfor alle racerne - så der vil jeg se efter selve hesten under den specifikke race.
    - Generelt set, lyder PRE'en til at have det perfekte temperament for mig. Følsom, villig til at arbejde - lærenem! Opmærksom på sin rytter, osv.
    Jeg er ikke alt for vild med heste, der farer alt for let op, så fra naturens side af, vil jeg gerne have en stabil hest - og så kan alt andet jo trænes smiley

- Uuuh det ved jeg ikke.. Jeg kan godt lide noget med lidt bredde smiley

PRE vallak, men med hingstepræg - jeg elsker deres udstråling! Lang tyk man + pandelok. Helt sikkert skimlet eller buckskin. Gerne i den unge alder 4-5 år, fordi jeg selv vil være med til at præge den. Gode gangarter! Den skal ikke padle for meget. Derudover må den gerne være lidt barok - det skal ligne en spansk hest! Men heller ikke ALT for tung..
    Temperamentet er dog det vigtigste. Jeg vil rigtig gerne have en lærenem og stabil hest. Gerne en der er et nussehoved.
    Følsom overfor signalerne - men absolut ikke en tikkende bombe. Den skal være rolig i hovedet.

Kommentér på:
racer-gangarter,udseende,personlighed.

Annonce