{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barefoot sadler
  • #1   8. jan 2014
    Ulempe - overhovedet ingen støtte
    Fordele - super behagelig og sidde i.

    Jeg kan ikke sidde i den uden at føle jeg er ved og falde forover i trav og galop... Så jeg er glad for min London :o)


  • #2   8. jan 2014 Ulemper: ingen støtte = dårlig opstilling for mit vedkommende.
    Fordele: Meget behagelig for hesten at have på såfremt størrelsen selvfølgelig er den rigtige smiley


  • #3   8. jan 2014 Udemærket sadel til rimelige penge. Jeg er personligt ikke så glad for Dry Tex i den forstand at jeg køre rundt på materialet, modsat læder. Men Dry Tex kan holde til væsentligt mere smuds, og vand.. Men jeg er som Krikken nok også mere til London sadelen og nogle af de mere dressur prægede sadler, da de opfylder mine behov bedre...

    Men hvad skal du bruge sadlen til??

    Jeg har haft en rytter der har stået opstaldet hos os med hendes hest, hende foreslog jeg at købe Barefoot Dry Tex da hun var skovturs rytter, det hun vægtede var:
    - god at sidde i og rimelige penge, skal derudover kunne tåle noget.

    Det må jeg så sige den opfylder....


  • #4   8. jan 2014 Jeg vil primært bruge den til skovtur, hygge ridning og lidt dressur/spring.
    I det hele taget lidt all round.


  • #5   8. jan 2014 (link fjernet)

    mener det er den Shrek har

    jeg ELSKER den jg sider rigtig godt i den, syntes det støtter en rigtig godt i selve sædet dog er der ingen knæstøtte


  • #6   8. jan 2014 Så synes jeg sagtens du kunne købe Barefoot Cheyenne Dry Tex smiley

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #7   8. jan 2014 Der er ingen knæstøtte i cheyenne sadlen, men hvis det ikke gør noget så er det en glimrende sadel til de penge.Jeg købte min brugt og jeg er så glad for den. Jeg sad godt fast selv når hesten serie-bukkede, og den var både behagelig for mig og hesten smiley

  • #9   9. jan 2014 Vil sige at det kommer helt an på hvad du er vant til, og hvad du forventer?
    Jeg personligt synes at den er ligesom en lidt mere polstret pony-pude.
    Stolesæde, ingen talje, ok kvalitet til de "Få" penge den koster.
    Men kan ifølge de bomløse jeg rider i, ikke sammelignes, jeg rider trekker master 2, phonix vogue og contact sadel ( det er jo en helt anden pris og ikke mindst kvalitet).
    Så vil sige til prisen er det en "ok" "sadel" eller i min verden pad, for synes ikke der er meget mere i den end i en christ lammefætter, vel og mærke med et ordentligt trykfordelende underlag! ( ikke de alm. fra barefoot til ca. 700kr men dem til ca 1200kr. husker ikke hvad de hedder)
    Tænker jeg nok for slag over nakken, for denne udtalelse , men efter at have prøvet utallige mange bomløse, og brugt rigtig mange penge på disse , er jeg kommet frem til at det godt kan svare sig, at spare lidt ekstra op og så få en kvalitets bomløs eks. trekker, balou, phonix vogue, contact osv. men igen, kommer jo også så meget an på, hvad du vil bruge den til og dine forventninger.
    Men vil dog sige at til tur er en dry tex lige så god som en i læder, man sidder fint fast(måske bedre i dry tex?)
    Bare husk at bare fordi den er bomløs er det ikke ensbetydende med at den faktisk passer lige netop din hest ( kun et venligt råd



  • #11   9. jan 2014 Jeg har en barefoot cheyenne i nubuck læder - lækker sadel! Jeg elsker at der ikke er støtte i den, da støtte sådan set kun er i vejen for et godt sæde og den rette hjælp til hesten! Jeg rider med lange bøjler, og sidder absolut ikke i stolesæde - det kan du dog komme til hvis dine bøjler er korte! Men da jeg er akademisk rytter rider jeg med bøjler der er så lange at de passer når jeg strækker mine ben ned - og så synes jeg at sadlen er super ift. sædet! smiley

  • #12   9. jan 2014 jeg havde en cheyenne til Apache, og ELSKEDE den... det samme gjorde hesten..

    jeg sad FANTASTISK i den sadel - det første stykke tid skulle jeg dog vænne mig til at benene ikke blev tvunget, men at man selv skulle finde sin plads - jeg tror på at det faktisk forbedrer en som rytter at man kan indvirke korrekt uden at få hjælp af fikserende støtte i sadlen smiley

    jeg kunne både springe, ride dressur og tur i min - den duede til det hele, lige nøjagtigt fordi jeg ikke var bundet pga. støtte...

    jeg kan kun anbefale den - og vil gerne have en igen!


  • #13   9. jan 2014 Cotton-eyed Joe; jeg tror du har helt ret.. en sadel med støtte giver én mere sikkerhed - og dermed et dårligere sæde samt balance.. hvis man bliver "tvunget" i en form af sadlen, så har man ikke mulighed for at sidde korrekt, man kan ikke frit sidde i balance med tyngdepunktet på rette sted, flytte vægt fra sædeben til sædeben, flytte hoften frem/tilbage alt efter hvor man vil have hestens hofte og have en opstilling der er til gavn for hesten! Så jeg kan kun sige godt om sadler uden støtte - men de kræver naturligvis at man har en god balance og kender til hvordan man bruger sædet korrekt - for kontakten til hesten er enormt god i disse sadler, og så er det jo vigtigt at man giver hesten korrekte signaler for at undgå signalforvirring smiley Så helt enig med dig smiley

  • #14   9. jan 2014
    Kan ikke sidde i den uden at tippe forover... Har en teori om at det er fordi stigbøjle ophænget sidder anderledes, end i normale sadeler...

    Balancen fejler ingenting ( ½ år uden sadel gør underværker for balancen ), men i den type sadel så også selvom jeg bare sidder og hesten står stille.


  • #15   9. jan 2014 Okay tak allesammen for svar smiley
    Så vil jeg ønske mig den eller købe den når jeg får sparet nogle penge op smiley
    Håber på nogle penge til min konfirmation. smiley så det kan måske være det bliver der jeg bliver den heldige vinder af en barefoot sadel smiley


Kommentér på:
Barefoot sadler

Annonce